Sandy's statistieken

vrijdag 11 maart 2005

Beetje ziek???

Vorige week veel sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Zaterdag hebben we mijn auto en die van de buurjongen uitgegraven. Hij startte ook nog meteen, goed he van mijn KA. Met mijn fiesta was dat vast niet gebeurd!!! Maar goed.
Maandag moest ik eerst fietsen en 's middags schilderen en 's avonds met Hielke naar de voorlichtingsavond van de afdeling noord van het astma fonds. Het was wel interessant. Er sprak een woordvoerder van zorgverzekering friesland over het nieuwe zorgstelsel dat misschien binnenkort komt als de tweede kamer er voor stemt. We gaan dan met z'n allen heel veel betalen....Maar ja niks is nu nog zeker en dat vinden de zorgverzekeraars ook niet leuk. Hij zei wel dat je altijd bezwaar moet maken tegen een uitspraak want nee heb je en ja kun je krijgen. Als hij het al zegt...Verder sprak er ook een persoon van welzorg over wat er allemaal mogelijk is op hulpmiddelen gebied en daar is ook weer eens duidelijk uitgekomen dat je vaak afhankelijk bent van of de indicatie commissie of de gemeente...daar kon zij ook geen leuk verhaal van maken want welzorg doet zijn best...
Ik vond het zeer interessant. Jammer dat er maar 17 mensen waren, afdeling noord heeft 1200 leden...en glad was het niet hoor.

Dinsdag leek het net of ik verhoging had, ik had het de hele dag warm, het was niet meer koud buiten en ik had wel een dikke trui aan. Ik moest naar de fysio en ben gaan schilderen. Ik had nog olie verf op zolder liggen en mijn leraar had geadviseerd om dat toch met mijn schilderij te gaan gebruiken. Ja, het is erg mooi geworden, het is nog niet helemaal af, want ik ga zo ook even verder met het schilderij.

Woensdag moest ik naar de KNO voor een jaarlijkse gehoortest. Door tobramycine ben ik toch dover geworden, vooral de hoge tonen hoor ik niet meer goed. Maar het is niet officieel erkent dat het daardoor is gekomen hoor. Ik heb overigens al een jaar geen infuuskuur gehad en dat bleek wel uit de test. Er was weinig aan veranderd. Ik had weer een nieuwe arts, elk jaar zie ik een ander volgens mij, en zei snapte niet dat ik een focus onderzoek had gehad vorig jaar en nu een hoortest... Maar die focus was voor de screening voor de transplantatie en de hoortest is gewoon voor cf jaarlijks. Nu heeft ze even in mijn oren gekeken en in mijn keel want ik heb al een jaar een geel puntje aan de rechterkant in mijn keel. Ze zeiden dat het niet erg was, toen. Maar het zit er nu nog, dus ik toch maar eens vragen. Het zit op mijn amandel, ik wist niet dat ie zo voorin mijn keel zat. Amandelen zijn een soort bloemkoolstructuur en die kan wat uitgroeien en dan kun je dat in de keel zien zitten. Het is een soort van puistje van de amandel en dat is niet erg. Ze halen de amandel er niet uit voor zoiets...laat maar lekker zitten.

Toen ik klaar was, was het 11.15 uur. Ik ben toen even naar de IC gelopen om bij Elvira een kaartje af te geven. Toen ik gebeld had kwam Iwan naar me toe en mocht ik even via de sluis naar Elvira zwaaien. Het was een uitzondering hoor, want het is veel te druk voor haar als iedereen maar komt. Dus vond ik het erg lief van hun dat ik het mocht. Het valt niet mee hoor, om zo lang te wachten dat alles een beetje beter gaat. Maar ik las dat het gisteren weer ietsje beter was en ik hoop dat het zo door blijft gaan.

Het was overigens heel warm in het ziekenhuis, de verwarming staat zeker nog op winter of zo? Ik ben na de IC nog naar de longpolie gelopen en werd steeds warmer. Ik moest mijn stappenteller afgeven. Toen ik weer bij de hoofdingang was had ik echt het gevoel dat ik koorts had...bah. Ik heb gegeten en mijn flesje drinken leeg gedronken en toen ging het wel weer. Ik moest overigens ruim een uur wachten op de taxi...Maar goed, ik was half twee thuis en voelde mij wel weer zodanig dat ik naar het boetseren kon.

De kachel stond daar op 100, leek wel, ik was weer zo warm en voelde mij niet lekker. Toen ik thuis was ben ik gelijk in bed gekropen met een ibrufen en om 19.15 uur belde arjan dat hij thuis kwam, hij had nl een vergadering. Hij heeft maar eten opgehaald. Ik ben 's vrij vroeg weer gaan slapen en donderdag was ik weer wat fitter.
Ben wel thuis gebleven, ben niet gaan zwemmen...Ik ben om half 8 naar bed gegaan en vanochtend werd ik op tijd wakker en voelde mij weer beter.

Ik blijf wel binnen vandaag en heb besloten dat ik wat ga schilderen en een beetje ga opruimen. Vanavond gaan we boodschappen doen want arjan moet morgen werken. Ze hebben achterstand in de facturering. Kan ik mooi schilderen enz.