Sandy's statistieken

woensdag 8 augustus 2007

INR prikken




Nou, een uurtje later kwamen mijn ouders al en ik was net mijn pillen aan het innemen en een broodje aan het eten. Daarna kwamen arjans ouders ook. En toen werd ik weer niet lekker. Ik kreeg nogmaals zo'n collaps. Zelfs tot twee keer toe. Het heeft toch te maken met nuchter de pillen nemen, daarna brood eten en in de zon zitten. Ik ben toen even gaan slapen en om half 3 heeft arjan me weer wakker gemaakt en toen was het weer goed. We hebben lekker gebarbequed en heerlijk buiten gezeten. Ook kwamen mijn oom en tante uit leeuwarden even. Mijn vader had hun computer gerepareerd en weer voor ze meegenomen.

De maandag kwam Petra mijn huis weer schoon maken en ik heb groningen gebeld dat ik weer een collaps heb gehad. We spraken af dat we dat dinsdag uitgebreid zouden doornemen. De conclusie is dat ik die pillen voorlopig pas na een ontbijtje moet gaan nemen. Verder heb ik maandag middag nog een wandeling gemaakt en verder niet zoveel bijzonders.
Dinsdag moest ik vroeg met de taxi naar het UMCG. Ik was er om half 9 en heb eerst maar de thoraxfoto laten maken. Daarna heb ik de shuttle walk test gelopen en ik kwam uit in level 11 geloof ik, zo'n 525 meter. Voor de transplantatie was het nog geen 300 meter. Dus dat was wel aardig. Ik kon niet voluit gaan omdat mijn ribben toch wel pijn deden.
Daarna moest ik naar de nurse practitioner en eerst een longfunctie test maar dat ging helemaal niet vanwege de pijn.
Bij de np-er hebben we het gehad over die collaps en over van alles eigenlijk. Ik heb ook een brief afgegeven voor de nabestaanden van mijn donor.

Daarna moest ik nog naar het lab en toen heb ik even een soepje gegeten in het restaurant bij de hoofdingang. Toen naar de ventilatie/perfusie scan. Die zag er heel goed uit, vorige keer zagen ze een longembolie waarvoor ik nog steeds bloedverdunners krijg. Daarna had ik de 6 minutenloop. En die was ook stukken verbeterd dan "vroeger". De spierkracht werd ook gemeten alleen kan dat wel wat beter!!! Flink naar de sportschool dan maar haha!

Toen werd het tijd om naar de anesthesist te gaan voor de pre-operatieve screening omdat ik onder narcose die bronchoscopie krijg. Ik moest op de computer een vragen lijst invullen van te voren. Daarna kreeg ik een gesprek met de anesthesist. Hele aardige, grappige man. Hij ontdekte dat ik bloedverdunners heb en belde gelijk met mijn arts dat ik daar eigenlijk gelijk mee moest stoppen omdat er ook biopten worden genomen. De kans is dan heel groot dat het dan behoorlijk nabloed en dat moeten we niet hebben. Ik heb ze dus ook niet meer genomen tot nader orde. Ik moest ook nog even op de afdeling een flesje vitamine k gaan halen en 30 druppels van innemen als ik thuis was, bij het eten.
Vanochtend moest ik toch naar de trombosedienst om mijn INR te laten prikken. Als ze de uitslag weten, zullen ze die direct doorbellen, hoop ik, want dan moet ik nog even contact met de np-er hebben of ik nog meer vitamine k moet nemen vandaag en evt morgen. Anders kan het misschien niet eens doorgaan...(heel erg zou ik het niet vinden maar dan heb je het wel gehad, natuurlijk!)

Vandaag is onze schilder geweest en heeft de tuinkant nog maals in de verf gezet. Omdat aan die kant altijd de zon schijnt, is het beter om het twee keer te verven. Dat had in het najaar ook voorgesteld en dat is nu dus ook alweer klaar!.

Zo, morgen nog even en dan vrijdag de tassen inpakken en dan...

VAKANTIE!

Geen opmerkingen: