Sandy's statistieken

maandag 27 augustus 2007

Weer thuis!

DAG 8 zaterdag.

We waren vroeg op, moesten vroeg ontbijten want ze moesten naar Neuneck toe omdat ze een voetbaltoernooi hadden. Het was ter gelegenheid van het dorpsfest.
Ze moesten er om half 11 zijn. De ploeg waarin onze kennissen zaten hadden vorig jaar het toernooi gewonnen en ze moesten de beker verdedigen. Hun naam is Handlambines.
Hun warming up bestond uit het drinken van snapsjes...(shooters) Daar word je inderdaad lekker warm van. Overigens ging het bier er ook vlot in...

Het was lang wachten en toen zijn arjan en ik nog naar freudenstadt gegaan en hebben nog wat boodschappen gedaan. We hebben ons een koelbox aangeschaft want we hadden wat dingen gekocht die we koel moesten houden. oa: bretsels die we nog moeten afbakken en meultassen, soort van gehakt met kruiden in een pastadeegje erom heen. Erg lekker is dat. Echt Schwabisch. Toen we weer terug waren, hebben we een wedstrijd van hun gekeken en zijn we dit keer naar de big M gegaan. Zij aten daar patat en braadworst op een broodje. Alleen de worsten zagen er zwart gebrand uit en dat leek mij niet zo jofel.
Tegen 20 uur waren we weer terug op het feest terrein en we hebben erg gezellig bij het houtvuur gezeten en er werd erg veel gedronken....niet door mij en ook niet door arjan. Hij moest de volgende dag weer 6 uur rijden naar holland en dat wilde ie niet met een houten hoofd. We gingen rond 23 uur weer naar huis en michaela kwam niet veel later thuis.

DAG 9 zondag.

Ook deze morgen waren we vroeg. We hebben eerst de auto ingepakt en daarna zijn arjan en ik nog even naar het graf van robert gelopen. Hij ligt op het kerkhof tegen over hun huis. We waren er precies om 9 uur en de kerkklokken gingen net luiden. We hebben het kaarsje wat er stond aangestoken en deze foto gemaakt. Daarna zijn we weer terug gegaan en Michaela had het ontbijt alweer klaar gezet. Ook Alexandra en Micha waren inmiddels aangekomen. We ontbeten weer redelijk vroeg want ze moesten weer voetballen en dat om half 11 al. Ze hadden nl de tweede wedstrijd gewonnen en waren zo verzekerd van de tweede speeldag.
Toen we klaar waren met eten, gingen we naar buiten en toen kwam een van hun teamleden aanrijden. Hij had in zijn auto geslapen want hij was niet meer in staat om te rijden geweest gisteren. Ook een ander teamlid lag nog ziijn roes uit te slapen in zijn auto maar of die die ochtend kon spelen??? dat weten we niet.

Toen hebben we afscheid genomen van ze en met tranen in onze ogen reden we oberiflingen uit, hun zwaaiend achterlatend.

We hebben een erg fijne week gehad. Het was anders dan anders door het overlijden van hun vader. Maar toch zullen de beide meiden het wel redden, het zal wel moeilijk zijn in het begin.

We waren precies 10 uur vertrokken en we kwamen 16 uur in tilburg aan. Het was erg warm die dag en konden gelijk onze korte broeken weer aan doen. Hebben lekker gegeten en tv gekeken, dat hadden we daar de hele week niet gedaan. En zo verslaafd als arjan en ik eraan zijn, zo zaten we ook weer gekluisterd aan de buis!

Maandag ben ik met mama in tilburg wezen winkelen. Ik heb voor €19 schoenen gekocht die eigenlijk €80 waren, twee spijkerbroeken voor elk € 10 ook afgeprijsd van € 59
en nog een blouse voor €5 van en dat is het klapstuk €79. Ik had dat blousje never nooit niet gekocht voor zoveel geld...Dus sandy is voor de winter weer klaar.
Ja, "the store" is mijn winkel, als ik er kom, dan kom ik met koopjes terug.

's avonds zijn we nog naar berkel enschot gereden. Daar hebben we het nieuwe huis bekeken van een man waar mijn moeder voorheen werkte. Hij is daar nu samen gaan wonen en had geen hulp meer nodig.
Intussen had ik mijn nichtje gebeld want die woonde inmiddels ook in haar nieuwe huisje. Zijn we daar in breda ook gelijk even wezen kijken. Ze woont 4 hoog, 8 trappen op. Maar dat is nu geen probleem meer voor mij!!!

Dinsdag zijn we 's middags naar chaam geweest naar de camping. Daar heeft de voorzitter van www.oef.nl een huisje en meestal als we in de buurt zijn en zij zijn daar, dan gaan we daar heen. We hadden het geluk dat ze gingen bbq-en...'s avonds kwamen peggy en haar man ook. Peggy heeft ook cf en een longtransplantatie gehad. Dus hebben we wat ervaringen uitgewisseld. Altijd leuk en gezellig.


Woensdag zijn we weer richting heerenveen gegaan en waren we niet al te laat thuis. De was doen, al had ik al veel gewassen bij mijn moeder. Donderdag zijn we eerst naar de trombosedienst gegaan en toen naar het gemeente huis om arjans paspoort en rijbewijs op te halen en toen naar mijn schoonouders in santpoort zuid. Daarzo zijn we naar IKEA in haarlem geweest. Even wat ideeen opdoen voor de badkamer want nico en tineke gaan de bovenverdieping verbouwen. 's avonds hadden we de theater voorstelling van de lama's in het openlucht theater in bloemendaal. We keken de tweede voorstelling en die begon om 22 uur zeiden ze, maar ze begonnen pas echt om half 11. echt leuk, een aanrader.

De vrijdag zijn we naar beverwijk geweest naar beter bed. Nico en tineke hebben een nieuw bed gekocht. Wij hebben ons bed ook bij beter bed gekocht en het bevalt nog steeds prima. Wij krijgen de logeerbedden van hun en hun bed gaat als logeerbed dienen. Onze logeerbedden zijn niet meer goed, het spiraal van de bedden zakt aardig door. Dus die gaan naar de stort.

Vrijdag avond zijn we weer huiswaarts gekeerd. Zaterdag weer boodschappen gedaan en toen ben ik op zolder alvast bezig geweest. Arjan heeft de vijverpomp en de tuin gedaan en 's avonds zijn we naar echtenerbrug geweest. Daar was een vlootschouw. We waren vrij vroeg en hebben bij cafe "de dikke tût" op het terras aan het water gezeten. Ook hebben we nog wat gegeten want we hadden nog steeds wel honger ondanks dat we meultassen hadden gegeten....kan gebeuren he! Om half 10 begon de vlootschouw en er kwamen allemaal boten voorbij varen met allemaal verschillende thema's. Erg leuk.

Zondag hebben we het schuurtje opgeruimd. Het was er een enorme bende en we zouden het steeds nog eens opruimen. We hebben veel al klaar staan wat naar de stort moet. We hebben oa 7 dozen steenstrips gevonden, meters pvc buizen, een hardhouten kozijn bewaard en op marktplaats gezet. Alles was van mijn vader maar het ligt hier nu al bijna 9 jaar en hij heeft het nog steeds niet gemist. Maar ik kreeg de smaak te pakken en ben op zolder verder gegaan en heb nog een vogelkooi, hondenmand, bijzet tafeltje, oude typemachine en een vitrinekast ook op marktplaats gezet. O ja en ons zwembad want daar hebben we al twee seizoenen niet meer in gezeten.
Inmiddels is de vogelkooi verkocht en ik heb een bod op het bijzet tafeltje. Ook de steenstrips zijn verkocht en er is nog een bod gekomen op de vitrinekast maar dat vonden we te weinig.

Toen ik beneden kwam, voelde ik mij ineens niet lekker. Ik had het koud enz. Nu bleek dat ik mijn prednison niet had ingenomen 's ochtends want ik kwam er achter dat die op waren. Ik had vorige week het briefje niet gezien waar op stond dat ik ze had moeten bestellen. Inmiddels had ik verhoging van 37,8 en dat is eigenlijk te veel...voor mij dan. Maar ik heb paracetamol genomen en zou vroeg naar bed gaan, maar door de biedingen op onze spullen, bleef ik een beetje hangen achter de pc....tsss
Om half 12 lag ik wel in bed en ik kwam vanochtend redelijk goed weer uit bed en mijn temp was 36,3. Ik vond het geen alarm meer. Ik heb gelijk mijn recept geregeld bij de huisarts en om 8.45 uur kwam Petra weer. Ik moest naar de trombosedienst en daarna mijn pillen ophalen bij de apotheek. Ook heb ik bij de bakker donuts gekocht.
Om 10 uur was ik weer terug en dronken we koffie, met een donut. Arjan heeft ook nog lekker vakantie deze week.
's middags is de vogelkooi afgehaald en heb ik de hele middag op de bank geslapen en nu ben ik weer klaar wakker.

Morgen ga ik even naar de voorzitter om even wat zaken voor het astma fonds door te nemen, we staan weer aan de vooravond van een nieuw sportseizoen. 's middag willen wij naar de kapper gaan, mijn kapper is met de vut en moet ik een andere zoeken. Nu ga ik wel vaker mee als arjan geknipt wordt, dus moet ik ook maar naar team marcel...

Woensdag komen mijn schoonouders logeren en ze nemen gelijk die bedden mee. Dan zullen ze alles naar de stort brengen, hoop ik...we moeten nog wel wat op zolder uitzoeken, spullen van arjan, die zijn op zolder gezet toen hij hier kwam wonen omdat er nog steeds rommel van mijn vader ligt achter de schermpjes. Maar die ga ik nu allemaal weggooien. Mama zei dat ik dat maar moest doen zonder dat hij erbij is. Anders moet alles mee naar tilburg en dan heeft zij dat weer!!!

Donderdag gaan we een dagje er op uit met arjans ouders. Arjan is dan jarig. Hij wordt 37. Dit vieren we zaterdag. Maar nu heb ik wel weer een redelijke up-date geschreven vind ik zelf...Tot een volgende!

Geen opmerkingen: