Sandy's statistieken

woensdag 5 september 2007

Einde vakantie

De laatste week van arjans vakantie hebben we nuttig besteed. We hebben samen met arjans ouders de zolder, de schuur en de garage opgeruimd. Alles wat weg kon hebben de heren naar de stort gebracht. Ze moesten 6 keer rijden. Alles is nu lekker opgeruimd. Heerlijk. Ik kon zelfs meehelpen met sjouwen van de troep. Ik wilde dit al een hele tijd maar ik kon voor de transplantatie niet zoveel doen. Woensdag kwam arjans ouders met de nieuwe logeerbedden. Ze moesten er ook zelf gelijk op slapen. Ook hebben ze gelijk een aantal keren gereden met rotzooi. Dus gelijk aan het werk.

Donderdag was arjan jarig. 's Ochtends was ik al om half 8 wakker en heb slingers opgehangen. Hij had al een kado gehad, zijn fiets, dus had ik een kaartje gemaakt met erop geschreven dat zijn kado in de schuur staat!. Sneu he! misschien had ie nog wel iets verwacht, hij heeft verder niks gezegd hoor...Die dag zijn we een dag je weg gegaan. Eerst moesten we naar arjans werk. Hij bracht er taart voor zijn collega's en hij moest zijn seizoens kaart van zijn collega terug hebben. Arjans ouders waren nog nooit op zijn werk geweest en vonden het een heel groot bedrijf, dat hadden ze niet verwacht. Ook vondenze het wel leuk om te zien dat arjan een eigen desk heeft met naambordje...
Daarna zijn we naar Pieterburen gegaan. Er waren dit keer best veel huilers. Huilers zijn zeehondjes die na een paar dagen na de geboorte hun moeder zijn kwijtgeraakt. Heel veel varen in juli geboren en zijn nu nog maar een maand oud. Alle baden waren bewoond. Arjan en ik waren er een jaar geleden ook geweest en er was nu een theehuisje bij gebouwd. Die keer waren er weinig zeehondjes. Helaas was het weer wat minder. Het waaide een halve storm en het regende licht.
We zijn verder via de kust richting workum gegaan. In holwerd hebben we gelunched. Ook daar waaide het enorm en was het wel koud...bah de herfst is in aantocht. In workum hebben we het jopie huisman museum bezocht. Het is helemaal verbouwd. Daarna zijn we naar de driewegsluis gegaan. We hebben daar gegeten. Ik zeg niet lekker want tijdens het hoofdgerecht werd ik niet lekker. Mijn maag deed vervelend en ik kon mijn kipspies hawai niet opeten. Gelukkig werd ik erg wit en zag de serveerster dat we niet voor niks snel naar huis wilden...Dat scheelde weer een nagerecht en koffie en thee achteraf.

Maar goed, helaas heb ik de dag weer een beetje verpest. Alhoewel ik even ben gaan slapen en daarna was ik weer het vrouwtje...


Vrijdag hebben ze de grote overwoekerende planten uit de voortuin gehaald. Die waren ons een doorn in het oog, ook omdat we ze hadden gesnoeid en nu alweer te groot waren geworden. Daarna hebben de heren de garage leeggehaald en toen zijn we naar tuicentrum ranzijn in sneek gegaan. Daar hebben we nieuwe planten voor in de voortuin gekocht. Ook gelijk het waterornament weer schoongemaakt. En het groen tussen de tegeltjes vandaan gehaald. Wat een vlijt allemaal he!

Zaterdag hadden we arjans verjaardags feestje. Er waren best veel afzeggingen. Oa mijn nicht uit diemen. Haar zoontje had nl kinkhoest en het was beter om toch maar niet te komen. Hij heeft nu ongeveer 5 weken dat en groningen vond het niet verstandig. We konden die hele dag lekker buiten zitten en barbequen. Arjans zus kon ook niet komen want ze lag met migraine in bed. Maar goed, we hebben wel een leuke dag gehad.




Zondag hebben we een rustige dag gehad, de boel een beetje opruimen en 's middags gingen arjans ouders weer naar huis. Maandag moest arjan weer werken, na drie weken vakantie...Ik moest ook weer naar de trombosedienst en petra kwam weer ons huis schoonmaken. 's Middags ben ik het dorp in gegaan want ik moest bij de wibra nog twee bollen wol halen omdat ik niet genoeg had voor miijn poncho...Ja, die ben ik aan het haken voor straks als het weer koud wordt en ik het 's avonds een beetje koud heb tijdens het tv kijken...
Gisteren was ik niet lekker. Ik werd wakker met een beetje verhoging en ik had het koud. NIet zo goed natuurlijk...Ik ben even gaan slapen en daarna was ik weer opgeknapt. Om 14 uur ben ik toch maar gaan fitnessen. Ik heb lekker rustig aan gedaan en toen kwam het a junioren team van heerenveen ook trainen. Gaaf he!
Vorige week dinsdag was het eerste van heerenveen er ook en ook alves...hij traint wel hoor!
Mijn neef is nu ook geselecteerd in het eerste van heerenveen. Hij zit in het belofteteam maar ook in het belofteteam van jong oranje. Dus mensen houdt Geert Arend Roorda in de gaten!

Geen opmerkingen: