Sandy's statistieken

zondag 20 april 2008

Veel te doen??

Als het aardig goed met me gaat, of ik heb het druk, dan heb ik even geen tijd, zin om mijn weblog bij te werken. Het is dan voor mijn lezers natuurlijk wel saai.

Vorig weekend waren we in Tilburg want mijn moeder was jarig. Arjan, mama en ik waren naar de stad gegaan. We hebben groente, lege dvd's batterijen en de nieuwe cd van Michael Jackson gekocht. Het 25 jarig album van Thriller...En dat voor maar 8€ bij de nieuwe winkel Saturn in het nieuwe winkelcentrum in Tilburg. Nou, dat was me wel het koopje! Er zit zelfs een dvd met clips van oa thriller bij.

's Middags zijn we nog even bij papa's biljart toernooi wezen kijken. Papa moest zelf nog spelen dus hebben we die partij nog even gekeken. Hij heeft alleen niet gewonnen want het lukte deze keer helemaal niet. Zeker omdat wij kwamen kijken...Nee, hoor hij had niet ingespeeld en had de hele dag moeten wachten op zijn enige partij geloof ik. Nou, ja dan kan het wel eens niet goed komen.

Toen het toernooi afgelopen was, werd het eten klaar gezet. Heerlijk indonesische maaltijden. We zijn eerst even naar huis gegaan om te vragen of arjan ook daar wilde eten of dat we zelf thuis gingen koken. We besloten om daar te gaan eten. Om half 6 werden we daar dan weer verwacht. We mochten bij papa zitten en waren ook gelijk aan de beurt om eten op te scheppen. Het smaakte heerlijk.

Na de maaltijd werd alles klaar gezet voor het avond programma. Er speelden twee molukse bandjes. De eerste was met oude hits muziek, de vriend van papa speelt daarin en de tweede band was een familie gelegenheidsband en die speelden muziek van deze tijd. Erg goede zangeressen hadden ze.
We zijn ongeveer om 1 uur naar huis gegaan en waren zo moe dat we gelijk in slaap vielen. Wij zijn dat laat naar bed gaan helemaal niet meer gewend... Erg he!

Zondag ben ik met mama en papa naar Hornbach gegaan en heb er vier kussentjes voor de kleine tuinstoelen buiten gekocht. Arjan zat voetvbal te kijken op de pc toen we weer thuis kwamen. Mama heeft toen gekookt en daarna zijn we richting heerenveen gegaan.

Maandag kwam margriet weer helpen met het huishouden. 's Middags ben ik weer naar schilderen gegaan en het schilderij schoot aardig op. Thuis gekomen ben ik verder gaan schilderen en toen ben ik na het eten en tv kijken met mijn golfster verder gegaan. Dit schiderij stond als een schildersezel te wachten om afgemaakt te worden. Het ging zo lekker dat ik het nu werkelijk af heb en ik ben er ook erg tevreden over! Dit was het en dit is het geworden!



Dat andere schilderij kan ik hier nog niet tonen, het is een verrassing voor iemand. Maar binnenkort komt het wel.

Dinsdag heb ik les gegeven in het internetcafe aan een chinese dame. Ze kon aardig goed nederlands en ook wel met de muis en toetsenbord overweg. Ik heb haar wat beginselen van een brief maken geleerd aan de hand van een werkboek voor beginners.

Woensdag had ik een heel vast schema bedacht omdat ik steeds ziek was en daardoor achter geraakt was met mijn beelden. Ik heb het beeld voor op het graf van mijn pake en beppe zelfs kunnen gieten zodat ik het woensdag uit kan hakken...
Ik moest eerst de mallen van elkaar halen, dat ging wonder boven wonder in 5 minuten. Toen het klei eruit halen, ging ook wel aardig snel maar niet in 5 minuten. Toen de mallen weer op elkaar gipsen en losmiddel in de mal doen. Daarna zand en cement aanmaken en toen gieten...YEH.. toch nog gelukt. Ik had zelfs nog een half uur over. Ik heb toen mijn beeldje van vorige week bijgewerkt en die is nu ook klaar. Het zal nog niet gebakken zijn maar dat zal deze week wel gebeuren. Dan moet ik het volgende week maar eens ophalen.

Donderdag moest ik naar groningen voor controle. Ik wist toch al dat er niets gevonden was in mijn darmen. Ja, er zit een chronische, niet actieve ontsteking die aspecifiek is, dus niet definieerbaar is. Er zijn geen pilletjes voor. Dus moet ik zo maar door gaan met mijn sondevoeding tot ik 55-57 kg ben. Ik ben nu 52 kg en ik blies een FEV1 van 3.04 en dat is 98% van voorspelde waarde. Dus daar is echt niks mis mee. Ik heb sinds ik naar de shiatsu therapeut geweest ben geen erge buikpijn meer gehad. Dus ik heb goede hoop dat het nu toch eindelijk eens goed gaat komen. Als het niet via de medische weg gaat dan maar alternatief. Of niet soms?

Ik heb nu ook twee prograft potjes met een chip in het deksel. Ik doen nl mee met een studie om te kijken of de medicatie wel op tijd wordt ingenomen. Het was al gelijk ff ploeteren. Vrijdagavond waren we naar Acda en de Munnik in de Harmonie in Leeuwarden en ja, hoor 22 uur moest ik natuurlijk prograft nemen. De voorstelling was kwart voor 10 ten einde en kon ik ze toch op tijd innemen. De rest van de dagen ging gewoon op tijd omdat ik altijd mijn wekker in mijn mobieltje zet en dan de pillen ook neem. Denk dat ik er niet zo'n erg potje van maak.

Gisteren ben ik met Geert (onze voorzitter) naar utrecht geweest naar de supportbeurs. Het was wel leuk, leerzaam en ook wel vermoeiend zo lopen. Ik heb er nog een brochure van de stoma vereninging gekregen over stoma's en op reis gaan. Je mag nl 5 kg extra bagage aan stoma materiaal mee nemen in het vliegtuig. Ook staan er tips in. Heel handig met het oog op onze vakantie naar bulgarije, natuurlijk.

Vanochtend waren we niet zo vroeg uit de veren, lekker uitgeslapen; ik tot half 10 en Arjan tot 11 uur ofzo. Hier een foto van Macy die weer eens lekker tussen de broodjes en beleg op tafel lag.


Macy probeerde de leverpastij uit het zakje te halen. Alleen was ik er natuurlijk weer net op tijd bij!

Arjan is naar de laatste wedstrijd van heerenveen geweest dit seizoen. Ze moesten tegen exelsior, die nu gedegradeerd zijn omdat ze met 5-0 hebben verloren. Mijn neef heeft het laatste doelpunt gemaakt! Goed man! Heerenveen zit nu in de voorrondes voor de Champions Leage. Weer tegen Ajax!

Morgen ga ik ook 's ochtends schilderen om een les in te halen. Dinsdag mag ik weer naar shiatsu en woensdag is ook de laatste les van boetseren. Donderdag en vrijdag heb ik een rustdag, althans nu nog!

Ik heb besloten om even niet naar de fitness te gaan omdat ik best nog wel moe ben. Ik ga nu wat vaker op de fiets en probeer eerst maar weer wat kilo's te kweken. Verder ga ik volgende week mijn golfen weer eens oppakken, moet nu toch maar eens serieus gaan trainen. Ook probeer ik alle schilderijen af te maken en van de zomer weer lekker met nieuwe schilderijen beginnen.

Zo weer een hele lap tekst geschreven, genoeg voor een, pak hem beet, een weekje???

Geen opmerkingen: