Sandy's statistieken

vrijdag 1 april 2005

zonnig weekende

De afgelopen week is weer snel voorbij gegaan. Het feestje van beppe was heel gezellig. Toen wij kwamen was ze er nog niet. We reden langs het tehuis en zagen de panda van tante doet daar voor de deur staan, dus dat kwam wel goed, zo meenden wij.
Mama en papa en een aantal andere ooms en tantes waren er al. Ook de zusters van beppe waren er al. Toen beppe binnen kwam gingen we met z'n allen zingen en je zag haar ogen glinsteren. 83 jaar geworden, een hele leeftijd. Beppe heeft veel kadootjes gehad. Ik heb voor haar een kalender met grote lettes gemaakt zodat ze zelf kan zien welke datum het is en welke dag van de week want dat vraagt ze altijd.
Rond een uur of 8 wilde ze weer naar huis toe.



Zondag hadden we onze broodbakmachine ingesteld. We wilden om 10 uur lekker vers brood hebben maar we hadden de tijdvetraging iets te kort gezet zodat het brood om 7 uur al klaar was, maar het was beter te snijden dan de eerste keer, toen hebben we te kort gewacht met het aansnijden zodat ie een beetje inzakte, van versheid.

Rond 12 uur zijn we richting santpoort gegaan naar de verjaardag van arjans moeder. Daar waren ook al een aantal ooms en tantes aanwezig. Het was heel gezellig. We zijn pas om 23 uur richting heerenveen gegaan en lagen na half 2 in bed.

Ik had na de beide feestdagen, last van mijn darmen, tja twee dagen salades eten enzo is niet echt goed gevallen. Op de maandag heb ik niet zoveel gegeten, behalve dan brood met soep want ik hoefde niks.

Dinsdag toen ik 's ochtends ging inhaleren was mijn apparaat kapot gegaan. Ik merkte de dag ervoor al dat hij stotterde maar de dinsdag zag ik strepen op de tv en als ik het uitzette dan waren de strepen weer weg. Er zat dus kortsluiting in het ding. Ik haalde het stekkertje eruit en die zal vol wit poeder, wat duidt op oxidatie van de batterij. Vervolgens probeerde ik die eruit te halen maar dat lukte niet. Jammer, toch maar gaan bellen met het hulpmiddelencentrum. Die zeiden dat ze wel zouden komen. Ik snel onder de douche en kort daarna belde de consulente van het hulpmiddelencentrum al dat ik die dag nog een nieuwe zou krijgen. Ik had ondertussen op de site van romedic naar een ander apparaat zitten kijken, nl de CR60 Deze is krachtiger dan die ik heb om de antibiotica te vernevelen. Ze zou daar eens naar informeren of ik die mocht hebben. Later op de dag belde ze terug dat zo'n cr60 700€ kost en dat ze eerst toestemming moet hebben van de zorgverzekeraar en daar zou ze nog contact mee opnemen. De volgende dag belde ze op dat ik die niet kreeg. Jammer dan...Ik vraag mijn arts volgende maand wel of hij die wil aanvragen.

Maar goed, ik kon dus niet weggaan want ze zouden die nieuwe komen brengen maar een tijd wisten ze niet. Dus moest ik de fysio afbellen. Hij werd pas tegen 17 uur gebracht...
Woensdag kwam afke weer. Ze moest dinsdag naar de dokter want ze had een aderontsteking in haar been en kon misschien niet komen te werken. Gelukkig kon dat wel, dus heeft ze het huis weer even grondig schoongemaakt. 's middags ben ik snel naar de copierderij gegaan want ik moest voor het astma fonds weer wat laten kopieren. Toen naar boetseren maar eerst nog even naar de apotheek omdat ik een glucagon injectie set moest hebben volgens de huisarts, voor als ik een dusdanige hypo zou hebben dat iemand anders mij met die spuit eruit kan halen. Ter voorzorg dus.
Bij boetseren heb ik mijn beeld afgemaakt van het model. De andere stond nog in de oven, dus volgende week heb ik misschien twee beelden af. We hebben nog twee lessen en dan is het alweer over...tot september.

Donderdag ben ik naar zwemmen geweest en het was heerlijk. Ook door het weer natuurlijk. 's avonds moesten we naar theater. We hebben de try out van lenette van dongen gezien. Het was leuk maar er moet nog wel wat aan gesleuteld worden....De liedjes waren mooi alleen zochten ze denk ik nog naar de manier waarop ze op het poduim moesten bewegen. Ik vond het wat rommelig nog. Het moet veel strakker en beeldender kunnen. Maar ja wie ben ik he...

Vandaag had ik het idee om te gaan golfen...maar toen besefte ik dat hoekloos moest komen. Dus eerst wachten op hen. Hij is inmiddels geweest en ik vroeg wanneer de twee tankjes gecontroleerd werden en hij zag dat het eigenlijk wel moet. Ook het grote vat moet vervangen worden want die was nog van midden 2003. Dus over 14 dagen krijg ik alles nieuw. Joepie...

Dit weekend gaan we in de tuin aan de gang, lekker alles opruimen en genieten van het mooie weer. Heerlijk. Ik ga niet meer naar de golfbaan, het is alweer bijna 15 uur en dan is het daar veel te druk. En ik heb nu niet meer zo'n zin. De poes wil naar buiten toe dus zet ik haar evn aan het touwtje....ga ik even bij de vissen kijken, die hebben de winter allemaal overleefd...