Sandy's statistieken

vrijdag 26 oktober 2007

Eindelijk weer internet!

Het was weer mis met internet. Vorige week kregen we dan eindelijk een "goed" modem... Maar dinsadg avond ging die stuk maar dat wist ik toen nog niet. Woensdag morgen deed ik de computer aan en hij deed het niet. Alles wat ik intussen geleerd heb om storing te verhelpen (van de helpdesk)uitgeprobeerd maar niks werkte. Dus ik maar weer de storingsdienst van UPC bellen.
Nou, hij kon inderdaad het modem niet uitlezen en er moest een monteur komen. Die kon eigenlijk donderdag al komen maar ik moest natuurlijk naar Het UMCG. Nu kwam ie vandaag om 9.30 uur al. En terwijl die monteur bezig was, kwam er ook een inspecteur om te kijken of het allemaal goed gedaan was en wat ik te vertellen had over de storing. Dat is nu opgelost. joepi!

Ik moest gisteren, donderdag, om half 9 met de taxi richting groningen en we waren er voor half 10 al. Ik had aan Wil beloofd dat ik een paar foto's zou maken van een beeld dat in het umcg staat. Wil zit bij mij op boetseren en ze maakt een zwangere vrouw. Dat beeld in groningen is een mooi voorbeeld. Toen ik de eerste foto had gemaakt, waren de batterijen leeg!!! Lekker zeg, heb je dat weer.
Later ben ik terug gegaan want ik bedacht me dat ik met mijn mobiele telefoon immers ook foto's kon maken! tja slim was ik even niet op dat moment. Maar later was het er veel lichter en zijn de foto's veel beter geworden...zie maar!



Ik moest eerst longfunctie blazen en kwam met een FEV1 op 3.08. Vorige week was het 3.04 goed toch wel he!
Ik zou eigenlijk gelijk naar de arts kunnen maar die liep nogal uit met het spreek uur dus vroeg de secretaresse of ik eerst even een foto wilde laten maken. Ik was daar eigenlijk snel aan de beurt en toen ik terug kwam was het bijna half 11. Ik had een afspraak met de dietiste op die tijd. Dus eerst daar naar toe. We hebben gesproken over mijn eetgedrag en in eerste instantie eet ik heel goed en kon ze eigenlijk niet zeggen of er iets mis mee is. Ik heb zelf bedacht om nutridrink weer te nemen en fantomalt extra in de thee en evt in de toetjes.

Om 11 uur was ik weer terug op de poli en toen kon ik naar de arts. We hebben alle bloeduitslagen doorgenomen en de nieren waren goed, maar dat wisten we al en ook de leverfuncties waren goed. Dus dat is het gelukkig ook niet. Ze denken toch dat ik gewoon de voeding niet goed opneem alleen weten ze even geen oplossing. Kijken of mijn dieet er wat aan kan veranderen. Op de longfoto zagen we dat de maag weer lucht bevat en dat er best nog veel voedsel in zat terwijl ik al heel vroeg twee sneetjes brood had gehad. Eigenlijk zou de maag toch al weer leeg moeten zijn. Dus zou er nog voedsel van het avond eten van de dag ervoor in zitten en dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn. Maar ik heb begrepen dat ze er nog een maag, lever, darm arts op los gaan laten. Maar goed. We gaan gewoon door en als ze iets weten of ik moet voor onderzoek komen dan hoor ik dat wel.
Verder heb ik even niks meer tegen dikke benen want ik moest de plastabletten stoppen omdat ik mij maandag zo slap voelde.
Nu heb ik javaanse (nier)thee gekocht dat zegt een natuurlijk plaspil te zijn en ik mocht het wel drinken van mijn arts maar hij dacht niet dat het wat zou doen. Verder mag ik volgende week gewoon de griepprik gaan halen, mits ik mij goed voel en niet koortsig ben.

Ik was om 11.45 uur klaar en heb gelijk bij het laboratorium de taxi gebeld. Hij was er rond half 1 en ik was 13.20 uur thuis. Kon ik even nog wat dingetjes doen en om 14 uur moest ik weer naar golfles.
We hebben baanles gehad en het was eigenlijk best fris. Had flink koude handen gekregen en toen we klaar waren en thee gingen drinken, tintelden mijn vingers alsof ze aan het ontdooien waren! Net als vroeger met schaatsen. Dan had ik zulke koude handen, zodat ze pijn deden van de kou.
Het was heerlijk om even buiten te zijn. Ik adem dan even extra vaak de frisse lucht in. Vroeger kon ik dat niet want dan kwam er een enorme hoestbui. Echt super is het nu. Ik geniet elke dag van iets heel simpels, al is het maar een vogeltje ofzo...



Gisteravond zijn we weer gaan boodschappen. We gaan nu naar jumbo. Vorige week werd hier ook een filiaal geopend en volgens Arjan is het daar veel goedkoper. We moest wel gisteravond want we gaan het weekend, dus vanavond, naar Tilburg. Zaterdag gaan we naar Chaam. Bij David en Irma op visite. Altijd gezellig!
Zondag gaan we eerst naar tante els. Zij woont nu in een verzorgingshuis in oosterhout. Tante els is boven de 80 en is een nichtje van mijn oma. Tante els zit regelmatig met de laptop op internet en sinds kort heb ik e-mail contact met haar. Erg leuk. Ze stuurde deze foto van haar mee.

Daarna gaan we naar mijn nicht want die is nu tijdelijk bij haar vriend in Tilburg omdat ze een hersteloperatie heeft gehad vanwege een ietwat mislukt buikwandcorrectie. Dus ons weekend zit alweer helemaal vol gepland.

Ik ga zo even lunchen, dan de boel inpakken en om 15 uur zwemmen. Daarna om 16.30 uur naar de fitness. Niet echt handig na het zwemmen maar goed het is nog maar voor een paar keer want dan is Rik weer terug.
Dan als ik uitgesport ben, snel naar huis, eten en dan de vaatwasser vullen en richting Tilburg. Genoeg te doen dus!

Hoop snel weer wat te schrijven.

Geen opmerkingen: