Sandy's statistieken

dinsdag 23 oktober 2007

Zwolle, furosemide, umcg, kunstkring, AZ

Nou, daar ben ik weer eens. Ik was ondergedoken....haha! Begin maar gelijk met een up-date..
Donderdag avond was het best gezellig in Zwolle. We kregen de nieuwe COPD campagne gepresenteerd en die is best hard/ goed/ alles wat je er van vindt. Op 14 november is het COPD dag en dan staan we nl in het ziekenhuis hier in heerenveen bij de longunctie meting. Mensen kunnen dan gratis hun longfunctie laten meten en wij staan er dan om informatie tegeven, om folders uit te delen en om de longfunctie assistenten te helpen met hand en span diensten. Best leuk lijkt me dat! Na de presentatie zijn we naar een ander lokaaltje gegaan om ons te buigen over "lotgenotencontact". Hoe wij dat doen en hoe anderen het doen...En wat we zouden willen als we een soort van familiedag gaan organiseren...deze workshop duurde anderhal uur. Toen gingen we weer naar de grote zaal en werd er kort gesproken over de dingen die behandeld werden in alle andere workshops. Om half 10 was het afgelopen en zijn wij naar het station gelopen en konden we de trein van 4 minuten voor 10 naar heerenveen nemen. Ik was rond 23 uur thuis.

Vrijdag Heb ik vroeg de huisarts gebeld maar hij was er niet en ik moest een vervanger bellen. Deze hand pas twintig over twee een plaatsje voor me maar toen ik er kwam, hoefde ik maar 5 minuten te wachten. Hij riep me in de spreekkamer en hij zei gelijk: zo, jij hebt het afgelopen half jaar aardig wat meegemaakt...Nou, dat vond ik wel tof dat hij dat zo zei. Hij had toch mijn dossier even doorgenomen. Toen heeft ie even naar mijn benen gekeken en hij vond het echt wel een fors oedeem. Hij ging ook gelijk bellen met Groningen. Ze besloten om mij furosemide te geven, een plastables. Ook moest ik dinsdag 16 oktober op de poli komen. Ik vroeg of ik wel mocht zwemmen en fitnessen. Dat vond ie toch niet zo'n goed idee. Dus ben ik maar even gaan zeggen dat ik niet mocht zwemmen en ook even door gelopen naar de oefenzaal om me af te melden. Rien vond het verder ook niet bepaald gezond om met zulke dikke benen te gaan trainen.

Dinsdag op de poli moest ik foto's maken, bloed prikken en longfunctie blazen. Nou, die was behoorlijk! FEV1 van 3.01...Gaat aardig goed. Mijn arts zei al gelijk dat het daar niet aan ligt! Ik moest gelijk urine laten testen omdat er misschien wel eiwitten in zouden kunnen zitten want ik heb albumine tekort. Dat is een eiwit dat in de bloedbaan het vocht regelt enz. Maar omdat daar ee n tekort aan is, moet het vocht ergens anders naar toe en gaat in mijn benen zitten. De oorzaak is nog niet duidelijk maar de nieren zijn niet de boosdoeners. Ik moest 1,5 uur wachten op de urine uitslag en ben even bij Elvira op visite geweest, Zij lag er omdat ze een kuur heeft gekregen want ze heeft chronische afstoting. We hebben fijn zitten kletsen en op een gegeven moment komt mijn arts met de uitslag dat de urine goed is maar dat hij de leverfuncties wilde nakijken want misschien komt het wel door de lever die minder is gaan werken...Een andere optie is dat de eiwitten via de darmen lekken... Ik ben toen weer naar het lab geweest en daarna kon ik met de taxi naar huis.

Vrijdag ochtend ben ik even naar het museum gegaan omdat ik misschien in het bestuur ga van de kunstkring. Ze hadden er een bijeenkomst, soort van vergadering om alles voor te bereiden voor de nieuwe tentoonstelling waarvan de opening op 3 november zal zijn. Ik mag er ook bij zijn, en daar verheug ik me wel op. Op 16 november ga ik ook mee naar een kunstlezing in Leeuwarden aan de CHN. Ik moet nog even wachten of er nog plaats is, maar dat hoor ik binnenkort. Verder moest ik zwemmen en daarna fitnessen. Ja, ideaal is het niet maar dat komt omdat Rien mij nu tijdelijk begeleidt. Hij begint nl om half 5 in de oefenzaal...Het ging best goed, had ik niet verwacht, zo na het zwemmen. Zwemmen was trouwens ook weer fantastisch. We hebben even in het wedstrijd bad mogen zwemmen...brrrrr maar 27 ºC. Daarna weer in ons badje van 31ºC. Heerlijk, we missen alleen het badschuim. Zaterdag moest arjan werken en 's avonds gingen we naar het posthuis theater. We keken weer "de wereldband". Zo goed zijn die gasten. Ze maken met van alles en nog wat muziek. Geweldig!


Zondag moesten we vroeg op, we gingen naar santpoort. Nico had twee kaartje voor AZ- Heerenveen. En deze keer mocht ik met nico mee. Arjan vond dat ik mijn neef ook wel eens live mocht bekijken...Lief he van hem. Ik vond het geweldig! De wedstrijd ook trouwens. In de laatste minuut deed ie het toch weer he! Onze Alfonso Alves. Mijn neef speelde ook goed. In de telegraaf kreeg ie een 6,5. Das niet gek. Het leukste was, dat we in vak K zaten naast de heerenveen supporters. Later zag ik een heerenveen steward die ik kende en hij riep : wat dost do in dat vak??? Ik moest me af en toe wel inhouden want ik vergat het wel eens. Nico en ik hadden onze heerenveen mutsjes op maar die hebben we toch maar afgedaan toen we naar het stadion liepen tussen de AZ-ers.

Hier sta ik voor de spelersbus nog voor de wedstrijd
Begin van de wedstrijd: Mijn neef mag aftrappen!
Hier bedankt het elftal de supporters...En ze hebben gewonnen met 0-1!!

Heb ook nog een leuk filmpje gemaakt van mijn neef tijdens het inspelen.


Gisteren was ik ziek. Ik voelde mij slap en beroerd, last van mijn maag en 's avonds had ik koorts. Vanochtend met Groningen gebeld en ik moest de furosemide laten staan en ik moet donderdag weer komen om het CMV virus te laten meten in het bloed. Daar kan de koorts van komen en ik ga naar de dietiste want ik moet meer aankomen. Ook zullen ze nog met een maag, lever, darm arts overleggen of die een idee heeft waar het albumine tekort van kan komen. Morgen ga ik naar de mondhygienste, de vervangster van de vervangster. Deze zit in heerenveen dus ik vraag of ik bij haar in de praktijk kan blijven want dan hoef ik niet meer naar joure toe. Ik wil ook al overstappen naar die vervangende huisarts, aardige vent..haha. Morgen middag ga ik weer boetseren. Zo'n zin in om mijn beeld af te gieten...De verrassing, oe bijna klaar! Donderdag naar groningen en hoop ik op tijd klaar te zijn en om 14 uur thuis te zijn want ik moet naar golfles....Vrijdagmiddag weer zwemmen en fitnessen dan eten en dan naar tilburg! Ik probeer nog wel even te schrijven hoe het in groningen is gegaan en wat er aan gebeuren moet..maar ik beloof niks.

Geen opmerkingen: