Sandy's statistieken

dinsdag 10 maart 2009

Rentree Geert Arend Roorda lijkt aanstaande

Vandaag goed nieuws! Mijn neef gaat binnenkort weer spelen!!! Laatst waren we even bij hem, om het schilderij wat ik van hem heb gemaakt te brengen. Toen had hij het er al wel over maar hij was nog maar net terug uit Zeist van zijn revalidatie en hij moest hier in Heerenveen weer beginnen met trainen.

Geert, succes enne...verover je plek weer op het middenveld en laat ons nog een paar keer dit seizoen genieten van jouw spel!!! Beppe sil trots wèze der in'e himmel my pake. Dat binne wy ek jher!!

Het volgende stond op de site van sc Heerenveen:

10 maart 2009
Geert Arend Roorda traint sinds het afgelopen weekend weer volledig mee met de A-selectie van sc Heerenveen. De talentvolle middenvelder hoopt snel weer speelminuten te maken in het eerste elftal, maar blijft realistisch. ,,Het belangrijkste is dat ik fit blijf. Ik ga niets forceren.’’


Geert Arend Roorda kwam op 8 mei 2008, in de play-off-wedstrijd tegen NAC Breda, voor het laatst in actie voor de Friese club. In een duel met Anthony Lurling ging het mis. Roorda liep opnieuw een knieblessure op. De schade leek aanvankelijk mee te vallen. Roorda dacht zelfs met Oranje nog deel te kunnen nemen aan de Olympische Spelen in Peking, maar stond uiteindelijk tien maanden aan de kant.

Geert Arend Roorda werd in oktober 2008 in het Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam geopereerd. De middenvelder revalideerde twee maanden in Zeist en melde zich begin dit jaar weer in Heerenveen. Het herstel verliep voorspoedig. ,,De eerste zes weken waren van levensbelang, maar die zijn goed verlopen.’’ aldus Geert Arend Roorda.

Toch was er af en toe de angst dat het weer mis zou gaan. Niet onlogisch, want de vorige week 21 jaar geworden Fries heeft in zijn korte voetballeven al de nodige tegenslagen voor de kiezen gekregen. Het vertrouwen is inmiddels weer 100 procent aanwezig. ,,De belasting is langzamerhand opgevoerd. Als je merkt dat de knie zich goed houdt, verdwijnt de twijfel.’’

Roorda traint sinds afgelopen weekend weer volledig met de A-selectie mee. Hij werd bij zijn eerste training met klaterend applaus ontvangen. Het warme welkom deed de middenvelder goed. ,,De jongens weten dat ik er hard voor heb moeten werken om terug te komen en toonden zo hun waardering. Het is fijn als mensen met je meeleven.’’

De jonge Fries is blij terug te zijn. Het revalidatieproces duurde lang, soms te lang. ,,Jazeker ben ik ongeduldig geweest. Als voetballer wil je spelen en niet revalideren. Gelukkig had ik op die momenten mensen in mijn buurt die me afremden en uit konden leggen waarom ik geduld moest hebben.’’

De komende weken staan in het teken van trainen, trainen en nog eens trainen. De knie moet bewijzen de belasting aan te kunnen en dan is het tijd voor een rentree op de voetbalvelden. Te beginnen met een helft in het tweede elftal, maar als het aan Geert Arend Roorda ligt, maakt hij nog dit seizoen zijn come back in het eerste elftal.

Geen opmerkingen: