Sandy's statistieken

dinsdag 29 december 2009

kerst eten geeft buikpijn

Het waren gezellige kerst dagen. Arjan was rond 16.30 uur thuis en we zijn rond half 6 vertrokken. We hadden eerst maar even gebeld of we evt konden blijven slapen omdat ze ijsel verwachtten. We hoefden maar naar santpoort maar dat kan ook gevaarlijk zijn. We hebben twee slaapzakken en een luchtbed mee genomen. Dat werd ook gezegd op het journaal. Dus zo braaf waren we wel. Rond 19 uur kwamen we aan en we kregen gelijk champagne en een amuse van een salade met zalm erover op zo'n mooie amuse lepel. Ik vond het erg lekker. Daarna konden we aan tafel. We kregen eerst een hartig taarte van paddestoelen met noten. Best lekker maar erg machtig. Ik had ook witte wijn, maar de champagne was eigenlijk al te veel geweest. Het steeg weer naar de wangen, helemaal rood... en de witte wijn er boven op...ging goed.
Toen kwam het tussen gerechtje van kabeljauw met risotto met haricouvert. Dat was ook lekker, de risotto vond ik wat hard, dus maar goed kauwen...
Dat is trouwens heel belangrijk voor mij, dan is het makkelijker om verteerd te worden.
Het hoofd gerecht was een wild zwijn medaillon met peertjes, haricouvert en aardappelgratine. Het was heel lekker maar veel. Ik zat helemaal vol. We kregen ook nog een toetje. Soort kersencake en een glaasje met onder in sterke drank met van alles en geklopte eiwit boven op. Ik heb dat niet opgegeten want ik zat zo vol en ik vond de drank niet lekker. Ook heb ik de rode wijn laten staan. Ik voelde het al naar mijn hoofd stijgen...Ik drink nooit alcohol maar ik wilde toch wat meedrinken...

Het was erg gezellig en chica heeft zich voorbeeldig gedragen, ging steeds mee naar de keuken en kwam smikkelend weer terug..Tegen half 12 zijn we naar santpoort gereden. We begrepen dat de ijsel er nog niet was. Toen we uit de velser tunnel kwamen begon het te regenen en waren we er al bijna. Geen rare dingen gebeurd.

De volgende ochtend lag er weer 10 cm sneeuw. Chica en ik wandelen door het santpoortse. Arjans vader was aan het sneeuwruimen voor de zoveelste keer. De sneeuw ging toen over in regen en in de middag was alles wel weer weg. Toen kwamen mijn ouders ook. Marinus en marischa kwamen ook. We zouden overleggen waar we met z'n allen naar toe zouden gaan in het voorjaar. We hadden nico en tineke voor hun 40 jarig huwelijk een cadeaubon voor een huisje gegeven, mijn ouders zijn in 2010 40 jaar getrouwd en die gaan dan ook mee. We kwamen er eerst niet uit omdat mijn schoonzus persee naar center parcs wil. Het maakte ons niet zoveel uit maar daar schijnt het leuker te zijn. Wij hadden nl een ander park gezien bij norg wat nog goedkoper was ook. Dus de stemming was daardoor een beetje minder geworden.
We zijn er over opgehouden en gingen na een tijdje aan tafel. We hebben gegourmet. Heerlijk, kan je zelf uitzoeken wat je op de grill gooit. Ik heb wel weer teveel gegeten...
Na het eten zijn we er toch uitgekomen naar welk park we gaan..center parcs in belgie, vossemeer, ongeveer 35 km van Tilburg waar mijn ouders wonen. We gaan een midweek eind april. Dan heb ik geen lessen meer en wie weet wordt mijn stoma dan gauw opgeheven.
Ongeveer half 9 zijn we naar heerenveen gereden, heel goed te doen. We hebben nog wat tv gekeken en zijn lekker gaan slapen.
De volgende ochtend was ik vroeg wakker en mijn vader ook. We hebben lekker op de bank tv zitten kijken tot de anderen wakker werden. Toen hebben we een heerlijk kerst ontbijt gehad. Daarna hebben we lekker rustig op de bank tv gekeken. We hebben ook allen even geslapen....Ook deze avond hebben we gegourmet. We hadden ook een kleine vis schotel en dat was heerlijk. Weer te veel gegeten zodat ik na het eten even moest gaan liggen. Op mijn linker zij, op de een of andere manier loopt het dan wel goed door en krijg ik minder last.
Zondag hebben we weer een ontbijtje gemaakt en 's avonds hadden we rollade van arjans werk. Het was heel goed, alleen het binnenste was niet gaar, waarschijnlijk was het rosbief, tenminste dat leek mij. Helaas werd ik 's nachts wakker met wel erg veel buikkrampen. Het wilde er niet uitkomen. Ik mijn buik masseren en er naar toe ademen. Toen kwam het er gelukkig uit. Drie zakken in twee uur tijd. Ik heb geen oog meer dicht gedaan en toen moest ik 's ochtends ook drie keer overgeven en de rollade kwam er zo'n beetje in zijn geheel weer uit. Bah.
Ik ben tot 7 uur in bed blijven liggen, toch maar gedouched ondanks dat ik me niet goed voelde, slapjes en zo'n weeig raar gevoel in mijn buik/maagstreek.
Margriet kwam om half 9 en ik heb wel de was gedaan maar later ben ik op de bank gaan liggen.
Ik moest ook nog naar het umcg voor controle bij de kno arts. Om kwart voor 1 kwam de taxi en ik was rond half 2 daar. Ik kon in principe gelijk doorlopen naar de gehoordtest. Toen moest ik nog even wachten op de arts. Om kwart over 2 heb ik de taxi gebeld dat ik kwart over 3 klaar was. Om half 3 was ik aan de beurt. De kno arts vond dat het niet minder was geworden, hele kleine niet noemenswaardige verschillen en stelde voor om in januari 2012 maar eens weer te komen. Als er tussendoor klachten oid zijn, kan ik altijd en afspraak maken. Ik stond 10 voor 3 weer buiten. Heb ongeveer 15 minuten zitten wachten op de taxi en het was dezelfde chauffeur die me ook gebracht had. Ik was rond 16 uur thuis, even met chica een ommetje gemaakt en toen heb ik mijn huispakje aangetrokken en ben op de bank gaan liggen, dekentje over chica erbij en toen arjan thuis kwam, werd ik weer wakker....Je wordt zo moe van buikpijn. Ik heb alleen een beetje rijst met suiker gegeten. Licht verteerbaar en wat kalorietjes(suiker) meer kon mijn maag niet verdragen. Ik ben toen naar bed gegaan en om 22 uur moest ik nog pillen nemen, dus toen ben ik even wakker geworden omdat mijn telefoon mij dan een piepje geeft. Anders vergeet ik het wel eens.
Vanmorgen was ik om kwart voor 7 wakker en heb arjan nog even gezien voordat ie naar het werk moest. Ik ben toen verder op de bank gaan slapen. Ik had niet veel last meer van mijn buik maar was nog wel slapjes en een beetje week. Ik kon wel weer normaal brood eten en dat heb ik dan ook gewoon gedaan. Gelukkig.

Ik heb vandaag alleen maar op de bank gezeten/gelegen en tv gekeken, allemaal bij uitzending gemist. Ook veel geslapen. We hebben net gegeten en kijken nu schaatsen.
Deze week lekker rustig thuis en arjan moet werken en donderdag tot 16 uur waarschijnlijk. Hoop dat ik me morgen weer kiplekker voel, zal toch haast wel..

Van kerst raak je vermoeid, zelfs chica kon haar ogen soms niet open houden

Geen opmerkingen: