Sandy's statistieken

donderdag 17 december 2009

Sandy is Back!



Het is alweer een tijdje geleden dat Macy dood ging. In het begin was het raar dat ze er niet meer was. Ik hoorde haar nog wel vaak. Het leek net alsof ze op het aanrecht sprong, of 's nachts hoorde ik toch het kattenbak geluid...Maar ze was het niet echt, of wel? Het blijkt dat katten nog heel lang na hun dood blijven hangen. Ik heb haar naar het licht geholpen, hadden we geleerd op meditatie cursus. Daarna heb ik Macy niet meer "gehoord", ze heeft het goed nu. Ik heb een klein foto boekje met de mooiste foto's van haar gemaakt en ik kreeg het erg vlot thuis, dus kan ik er vaak inkijken als ik even aan haar denk. Ik blijf haar missen maar heb er vrede mee.

Verder had ik ook weinig zin om te schrijven. Nu ik daagelijks met computerlessen bezig ben, heb ik eigenlijk geen puf meer om weer aan de computer te zitten. Ik heb nu wel twee weken cursusvrij, maar toch kwam het er maar niet van.

Ik heb een paar bijeenkomsten bijgewoond. o.a. de stoma dag in eindhoven, de ncfs dag in ermelo en de ledenraadvergadering van het astma fonds in leusden.
Op de stoma dag heb ik een lezing van een abdominale chirug gevolgd. De chirug vertelde over het opheffen van het stoma met een kijk operatie. Ik zit er toch over na te denken om de stoma op te laten heffen. Deze kijkoperatie leek mij het einde. Het leek allemaal erg simpel....Dus toen ik op controle kwam heb ik aangegeven dat ik wel een gesprek met de chirurg wilde. Mijn arts zou het voor me regelen. Op de ncfs dag heb ik met een mdl arts gesproken. Hij kende een paar chirugen die dat wel doen, die in het umcg werken. op vrijdag dacht ik eraan om mijn arts die namen door te mailen, en terwijl ik dat dacht, ging de telefoon met de mededeling of ik maandag kon komen omdat er eentje tussen uit gevallen was. Dus dat is gebeurd. Mama en papa en arjan zijn mee geweest. We hebben alles kunnen vragen en het zal geen kijkoperatie worden. De chirurg denkt, weet het bijna zeker, dat er verklevingen in de buik zitten en dan kan er geen kijk operatie plaatsvinden. Nou, ja, ik krijg nog een onderzoek waarbij ze gaan kijken of de rest van de dikkedarm goed toegankelijk is zodat er niet nog eens een verstopping plaats kan vinden. Het kan natuurlijk altijd...

Op 24 februari 2010 moet ik voor het darm onderzoek komen en op 4 maart krijg ik daar de uitslag van en kan ik evt op de wachtlijst komen als ik het wil. Het kan 3 tot 6 maanden duren voordat de operatie zal plaatsvinden. Ik kom dan op C3 te liggen...mijn favoriete afdeling, maar niet heus. De opname kan van 1 tot 2 weken zijn afhankelijk van het herstel.
In diezelfde weer heb ik ook mijn follow up. Dat is mijn cursus vrije week zodat ik geen les hoef over te slaan. De nierpomp hoeft ook niet meer, die wordt per 1 jan 2010 afgeschaft maar ik mag wel in het hotel overnachten, altijd leuk!

Dus het is allemaal even afwachten.

De cursussen lopen als een trein, ik heb nu twee weken al vrij want ik was wel erg moe. De eerste week heb ik echt heel veel geslapen, voelde me steeds niet goed, al vanaf dat ik griep had. Ik heb de dagen zo gepland dat we deze week bezig zijn met de slaapkamer en de kleding kamer op te knappen. De andere twee kamers waren al klaar en nico is gekomen om te helpen. Maandag hebben arjan en ik samen de kleding kamer aangepakt en dinsdag laminaat gelegd. Woensdag onze slaapkamer, hebben nico en ik geverfd want arjan moest werken omdat er eentje ziek was geworden. We zijn een heel eind gekomen zodat we na het eten ook nog een wand konden behangen. Vandaag hebben we ook daar laminaat gelegd en het bed er weer in en kunnen we vannacht weer op onze kamer slapen. We hebben vannacht op zolder geslapen. Ik kon alleen niet meer slapen nadat ik naar de wc was geweest. Beide mannen waren behoorlijke planken aan het zagen..Toen ben ik maar op de bank verder gaan slapen met Chica. Ondertussen zag ik steeds meer sneeuw vallen!!! Hier lag vanmorgen wel een aardig pak sneeuw...zo'n 30 cm maar nu ligt er toch al meer dan een halve meter. Ik moest vanochtend eerst naar de mondhygieniste en daar ben ik maar naar toe gelopen door de sneeuw. De auto had ik in de garage gezet want ik heb een hekel aan krabben. Het was niet echt vertrouwd met de KA. Ik heb het in 15 minuten gelopen, best snel eigenlijk. Toen ben ik nog even langs de Jumbo gegaan want we hadden wel wat boodschappen nodig. Bij de kassa kwam ik de buurvrouw tegen en kon met haar terug rijden met de auto, dus dat was lekker makkelijk.
We hebben vandaag redelijk veel gedaan, ook nog veel sneeuw geruimd. Het is zo gaaf om door de sneeuw te struinen... De laatste keer dat er sneeuw lag, zo extreem, was op 2 maart 2005. Op de verjaardag van mijn neef en ik zat toen nog aan het zuurstof. Toen kon ik niet zoveel maar deze keer heb ik er erg van genoten!!!

Morgen doen we de overloop en alle resterende dingetjes. We hopen dat het morgen helemaal klaar is! Heerlijk, alles nog voor het nieuwe jaar helemaal netjes!


Geen opmerkingen: