Sandy's statistieken

woensdag 23 december 2009

Klaar voor het nieuwe jaar!

Vorige week waren we flink aan het klussen, vrijdag was het grootste gedeelte klaar en kon Nico naar huis. Het rijden naar huis was wat tricky maar Nico is veilig thuis gekomen. Zaterdag hebben we kerststukjes gekocht voor de grafen die we altijd met kerst bezoeken, we zouden eerst zondag gaan maar we hoorden op het weerbericht dat er dan weer sneeuw zou vallen. We besloten om toch alles maar direct te doen. Eerst zijn we naar Wolvega gegaan, naar het graf van mevrouw Kloos. Het was helemaal vol gesneeuwd maar er waren wel paadjes gemaakt. Mw Kloos ligt op het verste stukje en daar was de sneeuw wel tot boven de enkels. Ik heb het beeldje van een kikker dat ik voor haar gemaakt heb, uitgegraven en ons kerstboompje erop gezet. Het zag er heel mooi uit op het kerkhof. Daarna zijn we via de snelweg naar Joure gegaan. Daar hebben we het graf van Ome Cherry bezocht. Ook hier moest ik de steen uitgraven en mijn boompje erop zetten. Toen naar pake en beppe op begraafplaats schoterhof. Hier ook weer veel sneeuw! Heel mooi. Als laatste zijn we naar Marie geweest op het roomse kerkhof in heerenveen. Hier was al enige tijd helemaal niemand geweest, echt tot de kuiten in de sneeuw. Ik kon het graf eerst niet vinden en ook de paden niet. Heel voorzichtig lopen tussen de stenen door. Ik heb hele mooie foto's gemaakt, kijk maar!














Toen we weer thuis waren, hadden we geen zin om verder de klussen af te maken en we besloten dat zondag maar te doen. Maar ja, eerst weer sneeuw ruimen enzovoort.
We hebben zondag alle kleding weer in de kast terug gedaan. De zomerkleding ligt in een doos veilig op zolder, het is nu heerlijk netjes in de kast. Ook alle andere kastjes zijn weer gevuld met stoma, make-up, douche en beddengoed spullen. Nu heb ik nog hier en daar een plank of laatje leeg.... komt wel weer vol, hihi.

Maandag heb ik niks gedaan, Arjan moest weer werken en ik kwam er achter dat mijn insuline op was. 's Nacht ging mijn pomp piepen en het bleek dat mijn ampul bijna leeg was. Ik de huisarts bellen en ik kon de insuline 's middags wel ophalen bij de apotheek.
Toen ik daar kwam, was het er niet. Het kwam pas dinsdag om 8 uur binnen....Er zit nog wel wat in de pomp maar of ik dat zou redden...Dinsdag ochtend om 8 uur stond ik bij de apotheek. Ze waren zelf nog niet echt wakker, maar het was er wel. Net op tijd...Van daaruit ben ik gaan lopen naar de fysio in het abe lenstra stadion, zo'n half uur flink door de sneeuw gestapt. Ik was er even voor 9 uur. Heb ik wat gefitnessed en heeft mijn fysio mijn heupen weer losgemaakt. Ik had wel spierpijn van het klussen, trapje op en af...
Toen nog even naar de Aldi gegaan om verse groenten te kopen, paprika's, tomaatjes, komkommer enz voor kerst. Dit is nl veel goedkoper dan bij de jumbo.Maar goed, toen weer terug lopen door de sneeuw. Ongeveer een half uur over gedaan. Ik kreeg wel wat verzuring in mijn benen maar ook wat pijn in mijn knie. Dat heb ik meestal als ik te lang loop, dan ga ik waarschijnlijk uit balans lopen.
Toen ik thuis kwam, moest Chica ook nog een ommetje maken. Ze huppelt door de sneeuw maar als ze haar behoeftes heeft gedaan, wil ze ook direct weer terug naar de warme bank, met dekentje.
Nou, ik was wel klaar met lopen hoor. Ik heb toen tv gekeken met mijn voetjes omhoog op de bank, heerlijk!

Verder moest ik vandaag weer mijn andere medicatie ophalen. Chica gaat dan mee maar ze wil niet op de sneeuw lopen en springt alle kanten op. Daarna ben ik nog even naar mijn cursusbureau collega gelopen, weer lopen, maar die was er niet. Heb nieuwe aanmeldingen en nog wat boeken bij haar in de bus gedaan. Deze twee dagen ben ik bezig geweest om alle cursisten weer in te delen. Ik heb nu nog drie op de wachtlijst die ik nu nog niet kan plaatsen. De nieuwe oproep heeft nl weer in het wijkkrantje gestaan en daardoor kreeg ik weer nieuwe aanmeldingen. Alleen maar goed.

Vanavond zouden we naar Heerenveen-PSV gaan maar dat is afgelast. Er hangt te veel sneeuw over/op de overkappingen en als dat tijdens de wedstrijd naar beneden komt, zijn de rapen gaar. Ik had eigenlijk niet zoveel zin om te gaan, met de auto schiet het niks op en fietsen durf ik niet met mijn broze botjes en al het sneeuw op de weg. Dus weer lopen, pfff, gelukkig niet vanavond.
Wat we wel moeten, is boodschappen doen. Voor de kerstdagen en daarna natuurlijk.
Morgen moet Arjan werken tot 16 uur. Dan komt ie thuis om zich om te kleden en dan gaan we naar Alkmaar naar onze vrienden waar we regelmatig met kerst worden uitgenodigd voor het diner. Chica mag ook mee en daarna gaan we slapen bij mijn schoonouders in Santpoort. Eerste kerstdag vieren we daar. Mijn ouders komen dan ook. Ze zullen dan 's avonds gelijk met ons mee gaan naar Heerenveen. Wij vieren dan tweede kerstdag bij ons met z'n vieren. Ze zullen zondag weer huiswaarts gaan.

Maandag komt Margriet weer helpen met schoonmaken en zal het een stuk makkelijker hebben met stoffen, we hebben geen tierlantijntjes meer overal...hihi.
's Middags moet ik nog naar groningen voor de jaarlijkse gehoortest. De taxi komt dan om 12.45 uur voorrijden, als het goed is.
De rest van de week heb ik niks op het programma staan. Ik hoef verder niet met de auto weg, die staat in de garage maar daar moeten we eerst al het sneeuw voor weggraven. Ik heb hem pas weer nodig op 5 januari voor de fysio, ik had geen zin om volgende week nog een keertje te gaan sporten. Kan ik lekker thuis wat rommelen, heerlijk!

1 opmerking:

Astrid zei

Hoi Sandy,

Insuline is een van de middelen die je vrij kan halen bij elke willekeurige apotheek. Je hebt er zelfs vooraf niet perse een recept voor nodig. Je kunt immers geen uren zonder. Ik zou zeggen de volgende keer niet stressen maar naar een andere apotheek gaan.
Ik wens jou en Arjan fijne feestdagen en een heel goed 2010.

groeten van Astrid van Heeringen