Sandy's statistieken

donderdag 23 december 2004

stroomstoring

Gisteravond kwam arjan strontverkouden thuis, nou ja lekker zeg, ben ik nagenoeg beter, gaat hij mij straks weer aansteken....
Na het eten ging hij meteen naar bed. Ik zat boven achter de pc en toen ging de deurbel... Wie komt er nu om 19.15 uur nog bij ons aan de deur??? Het was de buurman van nummer 26. Hij zei dat zij en bijna de hele wijk geen stroom hadden. Maar bij mij en de buren achter mij brandde het licht vol op. Hij zei dat het misschien ook bij mij wel uit zou kunnen gaan vallen. Om mij even te waarschuwen, zodat ik natuurlijk maatregelen kon gaan nemen met mijn zuurstof. Nou aardig van hem he...Ik heb een kleine ambulox gevuld en ben de zaklamp gaan zoeken en maar meteen gaan inhaleren, want ik had gemerkt dat mijn battery van de freeway freedom niet meer oplaad...Inmiddels had ik al een nieuwe gekregen maar nog een beetje in de verpakking laten zitten en ja, die moet 16 uur voor de eerste keer opladen...dus...

Ik heb wel mijn mobieltje nog ingesteld op 6 uur om te voorkomen dat de wekker niet afgaat voor arjan, als er toch een stroomuitval zou komen...Ik heb geinhaleerd, tv gekeken en er gebeurde niks. Toen zag ik ineens het busje van nuon wegrijden, die had kennelijk voor het huis van de buren gestaan en ik zag dat ze weer stroom hadden...maar goed toch mijn mobieltje maar mee naar boven genomen.

Om 6 uur ging die af maar ik zag dat de wekker nog gewoon liep, dus er was geen stroomuitval geweest vannacht. Maar goed. Ik heb arjan overigens niet meer weg horen gaan...

Om 9 uur werd ik wakker en deed de televisie aan en keek naar as the world turns. Ik had gemist hoe jessica geschoten was, gisteren dus dat wilde ik even in ochtend herhaling zien...Tja toen om 9.15 uur pats....de stroom viel uit....

Toen ben ik uit bed gegaan, heb me aangekleed en hoorde de concentrator piepen, want eigenlijk dachten we dat ie stuk was.. maar dat was dus niet zo. Ik heb mij aan het abulox vat gekoppeld en toen maar even met de nuon gebeld...



Ze wisten al van de storing maar wanneer het klaar zou zijn was nog onbekend en ze wisten ook nog niet wat de oorzaak was, ze bedoelden van de avond ervoor...Toen ik op de bank zat, kwam de buurman van nummer 30 even langs. Ah, zei ie, je hebt nu ook geen stroom? Ze hadden gisteravond de huizen zonder stroom bezocht en hebben in de meterkast de draden gelust zodat ze wel stroom kregen en vandaag gingen ze alles herstellen. Met gevolg dat de hele wijk zonder stroom zat behalve de overbuurman in de senioren woning, maar die had ineens geen water...

Maar goed, het gevolg was dat mijn telefoon het niet deed, mijn mobiel wel... mijn waterkoker kon niet aan, de tv was stil, ik kon mijn pc niet aanzetten...jeetje, wat een problemen heb je dan als je geen stroom hebt...En ja de cv deed het natuurlijk ook niet en dus werd het wat koud in huis. Ook had ik geen warm water...en..het belangrijkste...ik kon niet eens inhaleren... Mijn accu was leeg en de nieuwe ligt nog in de verpakking...Ik had gedacht dat het niet nodig was om hem op te laden maar ja...zo zie je maar weer...

Ik heb de tijd gedood met het lezen van alle kranten, reclamefolders en alle leesvoer waar ik nog niet aan toegekomen was. Om half 1 ging ik een broodje eten op de bank en toen ging alles weer aan....Ik inhaleren want dat had ik alvast klaar gemaakt en toen kon het leven weer beginnen...

Om even voor zessen kwam arjan thuis en was iets beter, na het eten moesten we boodschappen doen en daarna keken we tv. Nu even mijn mailtjes lezen en dit posten en dan naar bed..
Morgen weer een nieuwe dag, lekker rustig, beetje tv kijken enz en lekker bij de kachel zitten als de stroom maar niet uitvalt.

Geen opmerkingen: