Sandy's statistieken

woensdag 2 februari 2005

Gieten

Ik lees net op de site van heerenveen dat het uefa cup duel tegen Newcastle united uitverkocht is...Ik heb een kaartje gekocht voor arjan, dus das mooi....



Als arjan die avond naar voetballen gaat, ga ik de ochtend en misschien wel de middag naar thialf. We gaan met de schaatsers van het astma fonds kijken naar de trainingen voor de world cup van 18 februari. Is altijd super leuk, kun je de schaatsers zien trainen en dat vind ik erg leuk om te zien. Soms kunnen we met ze praten of op de foto gaan. Helaas kun je nu niet meer zo dicht bij ze komen omdat ze nu via de trappen het midden terrein op gaan. Vroeger voor de verbouwing van thialf, zaten we op de hoofdtribune en daar langs de baan, deden de schaatsers hun schaatsen aan. Hopelijk kan ik weer wat nieuwe schaatskiekjes maken...



Zondag zijn we naar Tilburg geweest en we zouden even bij het nieuwe kantoor van mijn vader gaan kijken. Helaas had hij niet het juiste pasje gekregen voor het openen van de poort. Dus dat ging niet door. Hij heeft inmiddels eentje laten maken maar daar moet je natuurlijk op wachten en zeker voor betalen anders krijg je het helemaal niet...We hebben heerlijk sate-pan gegeten en om een uur of half 8 zijn we richting heerenveen vertrokken. Tegen 10 uur waren we thuis en hebben 24 het tweede deel gezien en toen naar bed.

Maandag heb ik uitgeslapen en toen belde Pietie of ik wel zelf wilde gaan fietsen omdat het nogal druk was op de praktijk...tja de baas was met vakantie en dan heb je dat, denk ik....

's Avonds weer naar schilderen en ik ben aardig opgeschoten met mijn danspaar. Dus dat wordt nog wel eens wat. Dinsdag ben ik vroeg opgestaan. Mijn nieuwe invalhulp kwam. Ze wilde graag om half 9 al beginnen. Heb ik haar even wegwijs gemaakt in huis en rond een uur of 10 hebben we koffie gedronken. Ze heeft alles heel keurig schoongemaakt...ben zeer tevreden over haar. Ze is erg aardig en best wel grappig.

Meestal moet ik dinsdags naar de fysio, maar ik ga deze week donderdag middag na het zwemmen. Rob is met vakantie en mijn hulp zou komen dus vandaar.

Vanochtend heb ik tot half 9 geslapen en heb de was gedaan en gestreken wat er nog hing. Toen ik tussen de middag een ei had gebakken liep Macy er zowat mee van door. Ik had het niet zo in de gaten, toen ze opeens een poot richting ei zette en...HAP een gedeelte eraf beet, dat over mijn broodje hing...Ze begint echt een schooierd te worden. Dit mag Dr. van der Bij niet zien, dat beest zit gewoon op mijn bord, bijna met d'r kop tegen mijn lepel...goed voor de bacterien...brrrr.
Overigens net bij het avond eten mepte ze ook een stuk vlees van mijn vork af en vrat het op alsof ze maanden geen eten had gehad...Zij krijgt zelfs twee keer per dag eten en ook altijd als eerste...Tja ze heeft echt maar een geheugen van drie minuten. Hier een foto van precies een jaar geleden van mijn lieve Macy!!!




Vanmiddag ben ik naar boetseren geweest en heb mij bezig gehouden met gieten...dat is me een werkje...bah. Je moet zilverzand met alluminium cement mengen en dan aanmaken. De eerste emmer bevatte 8 delen zan en 4 delen cement. Het cement moet je door een zeef doen omdat er anders harde kluitjes in zitten en dan lost het niet goed op. Dan met een trofel de delen zand en cement goed mengen en dan nog eens een paar keer overscheppen in een andere emmer. Gelukkig wilde Gosse dit voor mij doen en daarna nog met water aanmaken. Ook dit deed Gosse voor mij. Ik moest nog een emmer maken want we hadden te weinig. Nu 4 delen zand en 2 delen cement. Helaas...was het nog niet genoeg. Toen nog maar een emmer aanmaken. Uiteindelijk was ik klaar na 17 uur, dus bijna tijd om naar huis te gaan...Wat een tijd kost zoiets zeg, ik had verwacht dat ik niet nog een hele les bezig zou zijn. Volgende week moet ik de gipsen mal verwijderen dmv hakken....Hele klus, maar het zal me lukken...
Hier een voorbeeld van een hoofd dat uit het gips tevoor schijn komt.



Morgen zwemmen en naar de fysio, dan even niks, denk ik...Vrijdag ook niet veel, wachten op Hoekloos en zaterdag naar Santpoort naar Marinus zijn verjaardag.




Geen opmerkingen: