Sandy's statistieken

woensdag 9 februari 2005

kruisbesmetting

Vandaag is een mistige dag en ik dacht het al vanochtend omdat ik veel moest hoesten. Gisteravond toen ik net in bed lag ook al... Jammer want ik vond het vriesweer wel lekker. Alleen de autoruiten krabben das minder...

Afgelopen weekend hadden we het druk. Zaterdag ging arjan eerst naar de kapper en ik moest wachten op de erwten soep van de plaatselijke voetbal club als actie...Tja die kwam toen arjan alweer terug was. We kregen gewoon een blik...nou ja altijd handig. Arjan heeft maar 1,50 € betaald want die meneer kon niet rekenen zei arjan. Het was nl 2,50 €. Nou ja, hebben wij weer een klein voordeel. Overigens ben ik die 45 ct kwijt aan Arian. Die had stickers met de tekst: hou van het leven, word donor.
Die ga ik op mijn auto plakken, maar ik moet eerst de ruit ontvetten en de auto is iets te nat nu, dus denk ik dat ik het doe als het mooier weer is...

Na het boodschappen zijn we richting Ijmuiden gegaan naar Marinus. Hij werd 30 jaar en had wat kennissen en familie uitgenodigd en we bleven daar ook eten. Hun hond Harley zat af en toe lekker op mij te kwijlen en maar goed dat ik een niet al te schone trui aan had getrokken...lief beest hoor maar net als macy zijn dat lekkere bacterie dragers he..

met het oog op de kruisbesmetting van de bacterie pseudomonas zijn er nieuwe regels geadviseerd door de medische raad van de NCFS. Helaas moeten nu alle ontmoetingsdagen voor cf-patienten stoppen ivm kruisbesmetting. Ik vind het aan de ene kant wel jammer om andere cf-ers niet meer te kunnen ontmoeten maar aan de andere kant zie ik de noodzaak wel in. Je kunt nl anderen besmetten maar zelf ook besmet raken. Om de bacterie in te dammen, althans dat hopen we, is deze maatregel noodzakelijk geworden.

Toen we op weg naar huis waren, belde marischa op dat we mijn tas waren vergeten...dus terug gereden omdat alles in mijn tas zat wat ik natuurlijk nodig heb onder andere mijn mobiel waarop ik word opgeroepen..
We waren desondanks toch wel redelijk op tijd thuis. we sliepen niet later dan normaal.
Zondag ochtend kwamen mijn ouders. Ze waren er al om 11 uur. Arjan was net beneden. Papa is even bij beppe, zijn moeder, geweest en later zijn we even gaan rijden. We wilden even bij tineke kijken, zij was getrouwd met papa's broertje cherry die is overleden. Helaas was ze niet thuis. Toen zijn we even naar een andere broer van mijn vader gegaan, Sikke.
Ze hadden nog meer visite omdat truus de week ervoor, toen wij naar jochem myer waren, jarig geweest was.

Gisteren kreeg ik van hun dochter, margriet een mailtje waarin ze laat weten dat zij ook een weblog heeft. Kijk maar eens hier:weblog van margriet

Maandag ben ik naar thialf geweest met rinie. We hebben de schaatsploeg van het astma fonds even aangemoedigd en het was er erg druk. Ze hebben nu ook schoolschaatsen en recreatieschaatsen. Ik moest nl zelf maar even fietsen omdat Pietie niet weg kon van de praktijk. Rob, mijn fysio, heeft op zijn skie vakantie zijn kruisbanden gescheurd en kon even niet werken. Dus Pietie moest de buiten patienten laten schieten. Dus zodoende kon ik een keertje bij het schaatsen kijken.

Met dezlefde ploeg gaan we ook naar de trainingen toe. Heel leuk....heb er nu al zin in. 's middags heb ik zelf even gefietst hoor, dat had ik beloofd. Het is niks aan om te doen hoor...bah, maar het is natuurlijk wel goed voor me..

Dinsdag ochtend moest ik op de normale tijd naar de fysio en pietie behandelde mij. Rob was er al weer. Volgenden week is het weer normaal en komt pietie weer thuis.
Verder heb ik mij s middags bezig gehouden met dingen voor het astma fond regelen.

Vanmiddag ga ik boetseren. Mijn cementen beeld uit het gips bevrijden. Ik hoop dat het gaat lukken. Morgen weer zwemmen en aankomend weekend lekker rustig. Beetje computeren, evt. schilderen enz.

ik werd gisteren door dr kraan gebeld of ik belangstelling had om mee te werken aan vinger aan de pols. Ik vond het wel leuk en heb ja gezegd. Ik had er al lucht van gekregen en wist dat ze cf-ers in de puber leeftijd zochten en dacht dat zien we wel.
Vanochtend werd ik dus gebeld door de redactie en ze zij ook dat ik niet helemaal in de leeftijdscatagorie viel die ze op het oog hadden. Ze wilden wel mensen hebben die op de wachtlijst staan. Ik weet niet of ik in de uitzending kom maar mag wel in het publiek plaatsnemen. Ze zouden mij nog terug bellen hierover. We zien wel.

Geen opmerkingen: