Sandy's statistieken

dinsdag 26 mei 2009

Hochzeit Schwarzwald

Woensdag 20 mei gingen we naar het zwarte woud. We gingen eerst naat Tilburg om de beestenboel naar hun logeeradres te brengen. We waren nog niet bij steenwijk of de kat besloot haar maag te ledigen...blèhhh. Ik had er al rekening mee gehouden en kranten en keukenrol in haar cad caddy te doen, dus ik kon alles er zo uit trekken en in de klaar gelegde afval zak dumpen.
Rond 12 uur zijn we vertrokken vanuit Tilburg naar oberiflingen. We kwamen er pas rond half 8 aan omdat er zoveel files waren vanwege wegwerkzaamheden. We kwamen goed binnen, heerlijk warm weer en een verjaardag van Edith, ze werd 50 jaar. We konden gelijk gaan eten, daar waren we ook wel aan toe. We zijn niet laat gaan slapen. We sliepen bij kennissen in huis. Alles hadden ze picobello geregeld.
Hier een paar foto's van ons logeeradres bij Ulla und Klaus.

Dit is het huis waar arjan en ik sliepen.
Dit is de woonkamer en wij sliepen op opklapbedjes in de woonkamer
De hele mooie badkamer...
Hier samen met Ulla!

Donderdag 21 mei zijn we met Michaela en Mathias naar een moeras gebied geweest waar we de bergen in zijn gegaan. Het was een steile helling en het was ook nog benauwd. Arjans moeder kon de berg bijna niet op, en toen we halverwege waren ging het ook nog regenen. We hebben daar toen een giga "gewitter" mogen aanschouwen. Best eng hoor zo'n onweersbui boven je hoofd terwijl jij daar op een berg staat...We zijn dan ook heel snel naar de auto's gerend..Tenminste ik wel, ik hou niet zo van onweer. We zijn daarna weer terug gegaan en hebben met z'n 11en bij Michaela zitten eten. Die nacht heeft het flink gerommeld en geblitst... Ik werd pas rond 5 uur wakker van een flinke klap terwijl het de hele nacht heeft gedonderd en gebliksemd...en het regent meters bier...o, nee dat komt pas op 6 juni..sorry..



Donderdag 22 mei zijn Arjan en ik samen een beetje gaan toeren. We kwamen in een leuk gezellig dorpje uit en zijn daar in een zilvermijn geweest. Helaas konden we de tour niet afmaken want mijn stoma stond op klappen. Je krijgt daar giga lekker en veel eten en zeker het ontbijtje was elke dag weer verrukkelijk. We gingen als een speer naar een hotel en gelukkig kon ik net op tijd mijn zakje verwisselen want anders waren de mensen in de mijn vergast...hihi.

Mijnwerkers....





Daarna zijn we naar Kaufland gegaan om boodschappen te doen. 's avonds nog bij Michaela geweest en hebben daar weer gegeten, ik had broodjes voor mezelf gemaakt want ik had een beetje last van mijn stoelgang en moest even pas op de plaats kwa vettig voer, zeg maar... Overigens waren we 's ochtends in het huis geweest van Micha en Alexandra. Ze zijn het rigoureus aan het verbouwen, het wordt erg mooi, tenminste dat is wel de bedoeling.

zaterdag 24 mei, de trouwdag! 's ochtends zijn we met z'n 6 en wezen winkelen, we hebben schoenen gekocht en wilden eigenlijk nog wat kleding kijken maar dat viel een beetje tegen. Rond 12 uur hebben we wat gegeten en daarna zijn we ons gaan omkleden voor de hochzeit. Tegen half 3 gingen we naar de kerk. Die was schitterend versierd, ze hadden er drie dagen voor uitgetrokken om alles klaar te maken. Alles was wit met lime groen. Heel mooi.In de kerk mochten geen foto's gemaakt worden maar we hebben er toch twee:


Na de kerkdienst moest alexandra een brandend hart uitblussen en Micha moest het water pompen. Micha is ook bij de brandweer als vrijwilliger en zijn collega's hadden een ere haag met brandslangen gemaakt toen wij uit de kerk kwamen.



Buiten stonden alle motorclub leden met brullende en rokende motoren. Micha en Alexandra moesten een rondje door het dorp maken op de gele zijspan van haar overleden vader. Dat was een emotioneel moment omdat niemand dat wist. De motor had niet meer gereden sinds Robert is overleden. Ze zei later dat ze het gevoel had dat haar vader er zo toch ook bij was. achter de motor stoet reed de bandweer wagen met gillende sirenes...Heel grappig.

Toen gingen we allen naar de sporthal, welgeteld 100 stappen van de kerk af, dus het hele gezelschap stond lekker buiten zich met een natje en en droogje vol te stoppen. Het was overigens 29 graden, dus het was super mooi weer die dag. Arjan en nico werd gevraagd of ze ballonnen met helium wilden opblazen. De gedachte was om er kaartjes aan te hangen met een wens voor het bruidspaar. Alleen konden de balonnen niet goed gevuld worden want ze knapten steeds. Ze gingen niet zo goed de lucht in, later lukte het toch wel. Tegen 19 uur gingen we eindelijk eten, ja, ik had bere honger. Ik kan echt super veel eten...alleen soms vinden mijn darmen dat niet prettig en zorgen ze ervoor dat alles in een keer naar buiten komt.







Tijdens het eten kon iedereen het bruidspaar gelukwensen door met een stukje of iets te komen optreden. Wij hadden een mand met allerlei nederlandse produkten gegeven. Van te voren haddeze ons gevraagd om recepten op te sturen en de vriendin van alexandra heeft er een boek van gemaakt. Marischa en Marinus hebben een houten molen voor in de tuin gegeven. We hebben een leuke bruiloft meegemaakt en het is laat geworden. Ik heb zelfs vier glazen rose gedronken en ik was toch teut!







Zondag 24 mei Tja, toen was het afgelopen, zo'n leuke midweek, althans voor arjan en mij. De anderen bleven tot maandag. We hebben eerst weer goed ontbeten bij het gasthouse van de anderen. Daarna zijn we naar de sporthal gegaan waar de familie de boel aan het opruimen was. Ulla, waar wij sliepen was daar ook aan het helpen. Zij had de bediening gedaan. Toen moesten we afscheid nemen en kreeg ik het bruidsboeket van Alexandra mee! Leuk he! Het is nu wel wat verwelkt maar het ziet er nog redelijk goed uit. Zo komt er een einde aan een leuke paar dagen im Schwarzwald! We hebben erg veel files gehad onderweg en gelukkig konden we slapen in tilburg en zijn we maandag pas naar heerenveen gegaan.


Geen opmerkingen: