Sandy's statistieken

vrijdag 11 juni 2010

Weer van alles beleefd




Vorige week donderdag ochtend werd ik helemaal ziek wakker. Ik was misselijk, buikpijn, heeeeel veel spierpijn. O jee daar gaat mijn uitje naar Assen. Ik zou die middag naar Lydia gaan en tot zondag blijven. Ik dacht om het eerst even aan te kijken, paracetamol te nemen en weer naar bed te gaan en dan maar kijken of ik nog wel zou gaan. Ik werd om 11 uur weer wakker en toen voelde ik mij wel weer goed. Ik ben gaan douchen, heb ingepakt en ben rond 15 uur gaan rijden. Alles ging prima en even voor 16 uur was ik in Assen. De kinderen waren al thuis en Jan en Lydia kwamen ook vrij snel thuis van het werk. We hebben gegeten en zijn daarna het centrum ingelopen omdat de jongste, stefan, de intocht van de avondvierdaagse mee liep. We hebben op een terrasje gezeten totdat we ze aan zagen komen.
Daarna zijn we weer naar huis gegaan en heb ik nog in de sauna en in de jacuzzi gezeten. Tegen 1 uur ben ik gaan slapen.
Vrijdag ochtend stond ik niet al te vroeg op. De kinderen waren al naar school. Jan was vrij en Lydia en ik gingen tegen 12 uur naar haar werk. Ze moest bij de schildergroep invallen. Ook heb ik nog bij het computeren gekeken. Lydia werkt met mensen die een hersenbeschadiging hebben opgelopen en die op de dagbesteding komen.
Toen we weer thuis waren, besloten we om uit eten te gaan. We zaten op het terras in het centrum en we hebben lekker gegeten. Het was ook erg mooi weer trouwens!

Thuis hebben we nog gecomputerd en geschilderd. Ik voelde mij alleen niet zo heel erg lekker meer worden. Ik ben ook niet te laat naar bed gegaan want ik zou de zaterdag naar de stoma dag gaan in het v/d valk hotel in Assen. Ik kwam er ook nog achter dat ik mijn medicatiedoos vergeten was. Dus heb ik de vrijdag avond pillen pas de zaterdag ochtend genomen. Ik werd zaterdag weer ziek wakker. Ik besloot toch maar om naar huis te gaan en niet naar de stoma dag. Jammer maar helaas. Ik zag het niet zitten om de hele dag met mijn ziel onder mijn arm in van der valk rond te lopen en vervolgens 's avonds toch naar heerenveen te moeten rijden (vanwege de vergeten pillen) Ik was om half 12 thuis en ben gelijk gaan slapen. Arjan was om half 1 thuis want hij moest werken tot 12 uur.
Ik ben wel mee gegaan met boodschappen maar ik voelde mij niet goed. Dat is eigenlijk de hele week wel zo'n beetje doorgekabbeld.
Dinsdag was het op z'n ergst. Ik ben wel even naar de fysio geweest maar heb niet getrained en de dry needling heeft ie ook niet gedaan. Ik moet zeggen dat ik geen pijn meer in mijn heupen heb...de pijn was meer extreme stramheid, net hele zware spierpijn. Zou het toch helpen?
Woensdag liep ik 's ochtends naar de apotheek en kwam ik Pietsje tegen, ik haal haar op als we naar zwemmen gaan. Ze vroeg of ik even een bakje kwam doen en nadat ik de pillen had opgehaald, en mijn brief voor de apotheek over de vitamine E en magnesium die nu wel weer worden vergoed, had gebracht, heb ik mijn spullen voor de hele dag ingepakt en ben ik tot half 2 bij Pietsje geweest. Ik was op de fiets gegaan want ik moest naar heerenhage een verzorgingsflat als tweede lid van het stembureau aldaar.
Het was erg gezellig hoor, alleen kregen we veel minder te eten dan toen ik hier vorige keer in coornhertstate zat. Je kunt niet alles hebben...
Tot 21 uur hebben we 980 mensen voorbij zien komen en daarna hebben we tot half 12 geteld. We hadden 4 stemmen te kort, dus overtellen!!! We hebben ze gevonden gelukkig. 0.00 uur waren we helemaal klaar met alles invullen enz. Toen ik thuis kwam, kon ik niet gelijk slapen en heb ik de uitslagen zitten kijken, alleen was het zo warm, ik kon helemaal niet slapen. Ik geloof dat ik drie kwartier even weg was.

Om 7 uur donderdag ben ik uit bed gegaan want ik werd op 9 uur opgehaald door Willem omdat we met het bootreisje van de lotgenoten groep van het astma fonds mee gingen. Het weer was niet echt heel mooi maar het was wel warm. We hebben het heel gezellig gehad maar na het eten en de wandeling in langweer, kon ik mijn ogen bijna niet openhouden. Ik ben toen samen met Willem op het achterdek buiten gaan zitten. In de boot zelf was het snikheet. Dat is funest voor longpatienten dit weer. Om half 8 was ik thuis en gewoon kapot. Ben niet zo laat naar bed gegaan en was al helemaal out toen arjan ging slapen.



Ik had het weer zo heet vannacht. Dus vanochtend heb ik het beddegoed gewassen en een dunner dekbedje van zolder gehaald. Die moet ik nog wel even in de overtrek doen...blehhh.
Vandaag heb ik wat op internet rondgesurfd en om half 3 heb ik Pietsje opgehaald en hebben we toch even lekker gezwommen. Om half 5 was ik weer thuis en heb ik toch nog gestofzuigd...daar zat ik al de hele dag tegen aan te hikken. Toen heb ik de macaroni ovenschotel gemaakt en hebben we weer eens samen gegeten.
Ik ga zo de dekbedden in de overtrekken doen, dan mijn koffer inpakken en eigenlijk niet al te laat naar bed.
Morgen gaan we om 9 uur boodschappen doen, en dan naar Santpoort. 's Middags hebben we afgesproken met mijn neef die nu in noordwijk werkt en dan vrij is. We're having dinner with him! We blijven natuurlijk in santpoort slapen en zondag gaan we naar Minne en Tim in Alkmaar. Ze geven een feestje ter gelegenheid van Minnes verjaardag. Helemaal leuk!
Maandag heeft Arjan vrij en kunnen we 's middags met nico en piet voetbal kijken. Arjan gaat 's avonds weer naar heerenveen en ik blijf met Chica daar. Ik ga woensdag naar Valencia voor een congres over cystic fibrosis. We hebben een sponsor gevonden waardoor ik samen met David voor www.oef.nl mag afreizen! Ik kijk ernaar uit. Nico brengt me woensdag om 10 uur naar Schiphol. Om 12.55 uur vertrekken we en zijn om 17 uur in Valencia. Hier gaan we naar toe tot zaterdag. Dan vliegen we 's middags weer terug en komen om 17 uur weer aan op schiphol. Helemaal zin in!
Vandaar dat ik nu mijn koffers aan het pakken ben. Morgen vroeg ook nog eventjes de laatste was doen...pffff ben al vermoeid voordat ik weg ben.

Waarschijnlijk update ik vanuit valencia want ik neem mijn laptop mee. We hebben wifi in het appartement. Heerlijk!



Ik eindig deze update met erg verdrietig nieuws. Bart was nl kort geleden getransplanteerd alleen ging het niet goed. Heel veel ups en downs. Zijn vriendin en familie leefden tussen hoop en vrees. Helaas heeft Bart vanochtend zijn strijd verloren en overleed. Ik wil Christa en familie heel veel sterkte wensen in deze verdrietige omstandigheden. We leven erg mee.

Geen opmerkingen: