Sandy's statistieken

maandag 28 juni 2010

Oranje koorts ook in heerenveen

De afgelopen week was het rustig. Ik ben weer wezen sporten en ik moest donderdag naar de mondhygieniste. Verder had ik weer veel buikpijn. Vrijdag zo erg dat ik niet kon sporten en naar de huisarts ben gegaan. Deze heeft in overleg met groningen mij movicalon voorgeschreven. Ik moet twee keer per dag zo'n zakje oplossen in water. Ik kreeg een tip om er roosvice pruimen laxo door te doen. Ik had zaterdag geen pijn meer maar echt opgelost is het nog niet. De gedachte is dat ik toch weer vol aan het lopen ben en daardoor moet ik laxeren. Dinsdag ga ik naar groningen voor controle en ook naar de diabetes verpleegkundige om het een en ander te bespreken omtrent mijn insuline pomp ect. Daar heb ik inmiddels een verwijsbrief van de huisarts voor en ook een voor de cf internist. Dat zal ik dinsdag ook even bespreken met het ltx team.

Omdat ik geen taxi vergoeding meer krijg, ga ik nu zelf. Ik moet er om 9 uur zijn, dus wat vroeger weg om ongeveer kwart voor acht denk ik. Er staat meestal rond die tijd een file richting centrum en daar moet ik natuurlijk ook naar toe.

Zaterdag was mijn buik rustig en hebben we tineke en nico en lia en johan op visite gehad. Het was erg mooi weer dus konden we lekker in de tuin zitten. Het was erg gezellig. We zijn 's middags nog even naar arjans werk gegaan want nico wilde een offerte hebben voor een nieuwe auto. Daarna zijn we nog naar het centrum van heerenveen geweest en konden we nog wat dweilorkesten horen spelen. Thuis gekomen hebben we gebarbecued en nog wat nagezeten toen ze rond 20 uur weer naar huis gingen. Wij hebben ons opgemaakt voor de night of the koemarkt. Het was erg leuk en ook leuke artiesten oa jamial, kim, esther hart, marlayne ect. We waren pas tegen half 3 weer thuis. Normall zijn we eerder thuis maar deze keer was het echt gezellig.

Gisteren heeft arjan zijn nieuwe kado opgehangen. Hij had nl al voor zijn verjaardag een plafond ventilator gekregen en dat kwam wel heel goed uit, vannacht aan gehad en deze aankomende week zullen we hem wel veelvuldig gebruiken.
Vanmorgen werd ik om 7 uur wakker en kon ik gelijk the bold and the beautyful kijken, tjeetje twee afleveringen achter elkaar, heerlijk! Tot dat het afgelopen was, heb ik in bed gelegen. En toen schreef ik het volgende stukje voor onze poul leden:

Dag allemaal,

Vandaag begint het te komen hoor! De spanning of Oranje wel gaat winnen. Guus Hidding zei gisteren dat we zeker gaan winnen en dat we niet pessimistisch moeten zijn. Met die woorden in mijn achterhoofd ben ik vandaag uit bed gestapt en heb mijn hup holland korte broek uit mijn sporttas gehaald en aangetrokken. Toen zag ik Amerikaantjes (arjans nickname) oranje outfit op zijn dressboy liggen…hmmm hij heeft het oranje gevoel maar thuis gelaten! Ze gaan vanmiddag op de zaak naar oranje kijken, gezellig met z’n allen. Tja dan maar zonder een oranje outfit, he Amerikaantje. Of heb je toch nog een ander oranje shirt weten te vinden??? Hij vergeet zichzelf nog eens naar het werk te brengen. Ik loop nu al de eerste bonus punten mis. Van der vaart speelt niet en affelay wel. Raaf heeft last van…tja wat was het ook alweer? De worst op pootjes heeft haar beesie ook al “om”, die heeft ze persoonlijk van de poule directeur gekregen toen ze naast huize brederode aan het logeren was bij Joop sloop en vrouw holle. Op de radio hoor ik Andre “zijn “ oranje lied zingen, Nederland o Nederland jij bent de kampioen! Ga ik even met de worst op pootjes door de buurt wandelen, ze is trouwens al flink afgevallen dus het is nu nog een worstje…Met een oranje beesie.

Vanmiddag zet ik de laptop buiten, en ga ik vanuit de hangmat kijken of klaas jan (us jonkje van ’t veen) ook een invalbeurt krijgt, en misschien wel scoort…

Succes allemaal met punten scoren voor de poule! Ik ben toch laatste dus misschien krijg ik wel een poedelprijsje van de poule directeur en de jonkvrouw.

Groeten vanuit een zonovergoten heerenveense hangmat!


Laptop en worstebeesie!(onze nicknames)


Geen opmerkingen: