Sandy's statistieken

donderdag 4 september 2003

Eindelijk, Sommigen kunnen vandaag niet klagen, weer wat nieuws te lezen, je hebt van die dagen dat je er niet toe komt en dan krijg je het te horen dat er WEER niks te lezen valt...(dat noem ik nou zeurpieten, haha)

Dit wou ik even gezegd hebben!!!

Oke, Maandag was ik niet zo in vorm en als dat zo is krijg je natuurijk altijd visite, nou is dat wel leuk, maar als je nog in pyjama bent en het is alweer 14.00 uur... tja dan lijkt het of je inderdaad ziek bent...

Marty kwam op visite want ze had van Grietje gehoord dat ik in het ziekenhuis had gelegen en ook omdat ik haar al lang niet had gezien sinds ze haar voorzittershamer aan Grietje heeft overgedragen. We hebben gezellig zitten praten onder het genot van en senseo-tje en ik natuurlijk thee (met smaakje).
Dinsdag ben ik weer naar de fysiotherapeut geweest om te kloppen en het ging eigenlijk wel aardig. Daarna heb ik boodschappen gedaan en toen eigenlijk weinig.

Gisteren ben ik naar het ziekenhuis voor controle geweest en om half 10 kwam de taxi. Ik was er redelijk op tijd en moest zoals altijd een longfunctie blazen. Het ging niet echt lekker, ik moest er vaak afkomen om te hoesten en deze dame deed de test maar twee keer, waaruit ze dan de beste kiezen. Meestal doen ze die testen vaker maar goed. Het was wel iets beter dan toen ik in het ziekenhuis lag.
Bij de dokter vertelde ik dat ik nog steeds hoest en sputum opgeef en dat ik vond dat het niet echt weg was. Dokter Kraan heeft toen de kweek bekeken die ze hadden gedaan toen ik opgenomen was. Die was wel goed gevoelig voor piperaciline maar intermediair (hangt erom) voor tobramycine. Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn dat het nog niet echt weg is. Ook de colistine, de antibiotica waarmee ik inhaleer, was goed gevoelig. Die dosis moet ik nu verdubbelen.
Verder is er een uitgebreid sputumonderzoek en bloedonderzoek gedaan en daar krijg ik de uitslag zeer binnenkort wel van als er een andere bacterie in zal zitten. Dan zal ik wel een thuisinfuus krijgen want hij had al gezegd dat er weinig pillenkuren nog voor de hand lagen. Ook krijg ik binnenkort een oproep voor een fietstest. Dan krijg je een infuus in je slagader en dan moet je maximaal fietsen waarbij ze elke 2 a 3 minuten bloed afnemen en het zuurstof gehalte gaan meten. Ook kunnen ze allerlei waardes in je bloed meten, waaronder bloedsuikers.
Ik was bijna 60 kilo dus dat was wel oke.
Verder heb ik met de nieuwe cf verpleegkundige gesproken en met de fysiotherapeute, waaraan ik verteld heb, dat ik een hartslagmeter heb en dat ik die ga gebruiken bij het fietsen en zwemmen. Ze vond dat wel een goed idee.
Ik was om ongeveer half 2 thuis. En toen lag er een brief van de gemeente over mijn aanvraag voor mijn invalideparkeerkaart. Ze begrepen de aanvraag niet en of ik daarover contact met hun wilde opnemen. Nou ik meteen bellen. Mijn kaart is in mei 2004 verlopen en er was gezegd dat ik het ruim van te voren moest vernieuwen. Dat heb ik dus gedaan maar dan snappen ze het zelf niet eens.
Het kwam er op neer dat ik veel te vroeg was. Dus vroeg ik of ik dan een europese (nieuwe uitgave) kon krijgen, dat kon meteen wel. Ik moest wel een pasfoto meebrengen. Ik snel naar prifo om een foto te laten maken en als een gek naar het stip in het gemeente huis. Ik heb er welgeteld 10 minuten moeten wachten en toen had ik mijn nieuwe kaart!!!
Deze is geldig tot 1 mei 2004 en ik kreeg meteen een aanvraagformulier mee wat ik moet opsturen ongeveer eind januari en dan moet ik wel naar een keuringsarts van de ggd. Nou ja, kom maar op...zou ik zeggen.

Maar goed. Deze kaart is niet meer kenteken gebonden en dat is wel voordeliger want dan kan ik in verschillende auto's rijden en wel die kaart gebruiken.Er zit wel een foto op..(op de achterkant) Het is overigens wel roversgoed heb ik begrepen in het westen van het land vanwege de hoge parkeerkosten...

Vanmorgen heb ik heerlijk gezwommen en de hartslag was binnen het bereik gebleven, we hebben weer lekker nagezeten en koffie gedronken. Soms vind ik dat de vakantie wel te lang duurt en ben ik blij dat we weer mogen zwemmen.

Ik vind dit wel weer genoeg voor vandaag, macy zit steeds te zeuren maar wat ze nou wil, weet ik niet.

tot later.....

Geen opmerkingen: