Sandy's statistieken

zaterdag 24 april 2004

Het is inmiddels alweer een week geleden dat ik schreef, de tijd gaat maar snel. Er is veel gebeurd, althans ik heb wel veel dingen te vertellen.

Maandag kwam Petra weer. Ze had taartjes meegenomen want ze was 11 april jarig geweest en Arjan had als grapje gezegd dat ze dan maar taartjes mee moest nemen en dat was ze niet vergeten...'s middags heeft arjan boodschappen gedaan want ik had geen zin om mee te gaan.
's avonds heb ik mijn haar weer een beetje blond gemaakt met high lights. Het is wel aardig gelukt.

Dinsdag ochtend moest ik naar de fysio en ik zou eerst foto's laten maken maar ik was de parkeerkaart vergeten. Toen eerst weer naar huis en toen naar de fysio en daarna de pasfoto's laten maken. Die komen op het verpleegkundig dossier van mij. 's middags kwam de adviseur voor de verwarmingsketel maar hij vond het niet nodig om er een nieuwe in te laten hangen, zonde van het geld want deze doet het toch nog en anders maken we hem toch volgens jullie onderhoudskontract. dus doen we het nog niet....

Woensdag gingen we naar groningen en we zijn samen met arjans ouders om kwart voor twee vertrokken en waren er pas om kwart voor drie, er stond een hele file naar het ziekenhuis. Mama en papa, lydia en rob waren er al toen wij nog eens aankwamen. We zijn naar de afdeling gelopen en moesten even wachten want ze moesten een ruimte zoeken waar wij konden gaan zitten. Dat werd het achterste dagverblijf. Otto bosma, de verpleegkundig consulent, heeft nog het een en ander uitgelegd en ook hoe de pieper werkt en wat we moeten doen als ie afgaat.



Daarna kwam dr van der bij en die heeft nog het operatie verhaal verteld en als je vragen had, kon je dat nog aan hem stellen. We hebben er ruim 2,5 uur gezeten. Ze namen ruim de tijd voor ons. Ze denken dat ik ongeveer op een wachttijd zal uitkomen van 1,5 jaar. Gezien dat ik bloedgroep o heb en een gemiddelde grootte heb, daar zullen ongeveer 10 (iets meer of minder) van op de lijst voor mij staan. Ze konden niet precies zeggen op welke datum ik op de lijst kwam, maar wel eind deze week. Er schijnt een aantal dagen overheen te gaan. Ik hou maar gewoon 21 april aan....

Nadat we klaar waren, vroeg ik aan een verpleegkundige of ze de groeten aan Lammy wilde doen. Zij heeft ook een transplantatie gehad en ligt al op de verpleegafdeling. Je mag anders wel even voor het raampje naar haar zwaaien want ze is aan het eten. Lammy was er even voor uit bed gekomen, ze zwaaide enleek er goed uit te zien. Wij ook naar haar zwaaien natuurlijk...

Toen zijn we weer richting heerenveen gegaan. Rob was al weg en we hebben lydia nog naar het station gebracht.
Papa en mama kwamen nog mee naar heerenveen. Toen besloten we om te eten bij het abe lenstra stadion.
Daar hebben we a la cart gegeten, heerlijk. En nadien hebben we foto's gemaakt......kijk maar.......



Donderdag zijn we even naar de apotheek geweest want ik moest kalktabletten halen om mijn botten aan te laten sterken. Want dat was wel nodig. Ook omdat ik straks natuurlijk prednison krijg dat botontkalking als bijwerking heeft. Twee grote potten kreeg ik mee en nog actonel, die ik een keer per week moet nemen.
Om 18.30 uur hadden we een etentje bij de chinees. Het was heerlijk en ook zeer gezellig.

Vrijdag zouden we naar de keukenhof gaan en dan eten bij arjan zijn ouders en dan naar het theater te Velsen naar droogbrood.. Ik had ondervoorbehoud gezegd, alleen als het weer mooi was...Ja hoor toen ik naar buiten keek om half 8 was het stralend mooi weer. Ik arjan geroepen en die sprong ook al zomaar uit bed. Ik moest natuurlijk weer de hele cf pillen, inhalatie parade doen dus gingen we pas om half 10 echt rijden...altijd mijn schuld, terwijl ik toch altijd vroeger uit de veren ben dan arjan...hoe ouder ik word hoe trager ik alles doe, volgens mij...het kan ook zijn dat het steeds meer pillen zijn natuurlijk en dat neemt ook weer extra tijd....kortom, mooi weer en een dagje weg, lekker van het zonnetje genieten. En van de bloemen....



Meer foto's van arjan kun je zien op deze website: foto's arjan

Verder zijn we om half 4 weer uit de keukenhof vertrokken, overigens we hadden korting omdat ik de rolstoel mee had en dat scheelt aanzienlijk. Daar hebben we dus ook dankbaar gebruik van gemaakt. Bij arjans ouders aangekomen hebben we pastij gegeten. En om half 8 zijn we naar het theater gegaan. Daar hebben we droogbrood gezien. Bas, heeft vroeger bij marischa in de klas gezeten. Marischa was er samen met marinus. Je moet wel van hun humor houden want anders is het echt niet leuk....als je de slappe lach hebt, dan kom je er nooit meer uit als je hier heen gaat, het wordt dan steeds maar erger...

Vanochtend heb ik uitgeslapen tot half 10, ik deed de tv aan en de bruiloft van mabel en friso was al bijna aan de gang....beneden verder gekeken en ondertussen geinhaleerd. Arjan ging broodjes halen en daarna zijn we in de tuin gaan zitten met macy aan het lijntje en ik ook, haha....
We hebben weer een boel onkruid weggehaald en nog wat planten verplaatst en dode planten eruit gehaald. De caktussen die ik van arjans moeder had gekregen, staan nu ook buiten, hoop maar dat ze nog groter worden, ze hadden al nieuwe stukken gekregen. Om 5 uur zijn we naar binnen gegaan en even (!) achter de pc gezeten, langer dan ik van plan was en nu ga ik echt tv kijken....

Geen opmerkingen: