Sandy's statistieken

donderdag 10 november 2005

Boekenwurm is wakker

Afgelopen weekend ben ik begonnen in het boek over andre hazes. Arjans vader had dit donderdag voor me meegenomen want ik had Marischa gevraagd of ik het mocht het lezen. Het was zo uit. Zondag tenminste en ik was het lezen dus niet verleerd.... Eigenlijk heb ik het wel gemist. Ik las "vroeger" veel boeken en kreeg dan op mijn verjaardag ook altijd wel een paar. Eigenlijk sinds ik in het ziekenhuis heb gelegen, heb ik weinig boeken gelezen totdat ik het hazes boek kreeg, af en toe een mislukte poging gedaan hoor. Ik begon tijdens het inhaleren.
Toen ik het uit had, verveelde ik mij en tv kijken was eigenlijk best saai. Ik besloot even mijn boeken te bekijken die nog steeds op mijn nachtkastje lagen. Ik vond het boek van Amy Tan. "De dochter van de heelmeester". Ik had het boek, "Honderd geheime zintuigen" ook gelezen en dat vond ik toen heel mooi geschreven. Nu is Lulu wang ook een favoriete schrijver van mij, "het lelietheater" heb ik destijds ook verslonden. Dus dankzij Rachel Hazes heb ik weer het boekenwurmpje in mijzelf ontdekt.

Zaterdag waren we naar Assen toe. We hebben Jan zijn verjaardag gevierd en hebben het huis bekeken. Ze hadden alweer een aardig stuk verbouwd. Er was een kantoor gemaakt en de badkamer werd nog betegeld door jans broer. We hebben het gezellig gehad en waren dan ook niet vroeg terug in Heerenveen.

Zondag heb ik weinig gedaan, wel veel geslapen en gelezen. Ik was op de bank in slaap gevallen en toen ik wakker werd was arjan al vertrokken naar de voetval. Ik ben toen maar eens onder de douche gegaan en heb de was toch ook maar gedraaid en nog wat strijkwerk gedaan.

Maandagavond mocht ik weer naar schilderen en daar hebben we kleren in de latex gedoopt en op een paneel geplakt. Dat moet nu drogen en volgende week zullen we dat kunnen beschilderen. Ik heb nog een leuke foto gemaakt van mijn landschap en van het nieuwe schilderijtje waaraan ik vorige week ben begonnen. De kus... Het is nu alweer een beetje anders dan op deze foto. Ben benieuwd wanneer ik er klaar mee ben.

Dinsdag was ik in de veronderstelling dat ik zou moeten golfen. Ik had in principe al de vooruitzichten beluisterd en was blij dat het mooi zou worden/zijn. Ik zag in een keer in mijn agenda dat ik pas de 15e weer les had en dat dat de laatste van het seizoen zal zijn. Daarna is het te koud om met de handycar te rijden en vaak mogen ze niet meer over de baan vanwege te veel regen enz. Hopelijk is het volgende week dinsdag ook nog een mooie dag! Nou ja, ik ben toen maar eens begonnen met het maken van stukjes voor ons leden krantje, De H-eigenwijzer. Inmiddels heb ik alles nu klaar gemaakt voor de redactie en dan hoop ik dat we over twee weken de krant kunnen uitdelen.

Woensdag ben ik 's middags weer naar boetseren geweest en van te voren moest ik nog even naar handyman om een kabeltje te ruilen. Het is voor de digitale camera naar de pc maar het paste niet en ze hadden ook de juiste niet. Dus kreeg ik het geldbedrag terug. Ik hoefde toen niet meer te pinnen. Ik had helemaal geen cent meer op zak en moest ook nog snoep halen voor Sint maarten op 11 november, dus morgen. Ik naar de Albert Hein. Zag ik een snoepbak met aanbiedingen: doosjes rozijnen, schatkistjes, mini fruitella rolletjes en nog een zak met minisnoeprolletjes. En dat voor 99 cent per zak. Ja, ik kwam bedrogen uit want dat geldt dus alleen met een bonus kaart. En die hebben wij dus niet....Tsss.
Ik had ook nog de verkeerde kassarij te pakken. Die dame die aan de beurt was, had voorverpakte witlof gepakt waar geen barcode op stond...De kassiere maar omroepen of er iemand naar kassa 9 wilde komen. Er kwam niemand. Bellen hielp ook al niet. De dame in kwestie is toen maar zelf naar de groenten terug gegaan en kwam met losse witlof aan. Dat was dus 10 minuten later... Had het eerder bedacht, sta je daar maar....In die andere rij stond een meisje aan de kassa die ging pinnen maar er stond niks op haar rekening, dus heel de kassa op tilt en ook daar kwam niemand op het omroepen af...Dus van Appie moet je het maar hebben.

Uiteindelijk kwam ik bij het boetseren en er waren drie beelden van mij klaar. Twee beeldjes van moeder en kind en de poes. Ik heb de egel bij de oven gezet en hoop dat het over twee weken klaar is. Ik ben verder gegaan met mijn sumoworstelaar. Ik had hem vorige keer tot aan zijn buik af en nu heb ik het hele beeld klaar. Volgende week moet ik een uur eerder er naar toe om hem af te krijgen want we hebben dan nl een model, twee keer achter elkaar. Dan moet je mee doen omdat ze natuurlijk niet voor joker komt. Het beeld waar je aan werkt moet dan wachten.
Vandaag ben ik weer naar het zwemmen gegaan en daar hebben we een paar foto's gemaakt. Het water was wel lekker, ik was eigenlijk wel benauwd. Ik heb dan toch een soort van piepje. Het lijkt op inspannings astma. Ik heb naar mijn gevoel geen ontsteking en dat wees de sputumtest van oktober toch ook uit. Tja de cf staat niet stil en de longen gaan stilletjes toch achteruit. Daar is niks aan te doen. Ook zijn mijn suikers nog niet helemaal onder controle. Ik merk het omdat ik moe ben, veel slaap, droge mond heb en steeds maar dorstig ben. Al deze dingen staan op de lijst die bij mijn beppe(oma) op de kast geplakt zit. Maar goed in de gaten houden, zou ik zelf zo zeggen.
Ik ga dit publisheren, daarna koken en ondertussen mijn boek lezen. Het boekenwurmpje knaagt alweer enorm.



Geen opmerkingen: