Sandy's statistieken

vrijdag 4 november 2005

toothbrush

Vorig weekend heb ik mij met schilderen en boetseren bezig gehouden. Het resultaat was dat maandag mijn abstracte schilderij mocht blijven en dus waarschijnlijk in de hal van het creativiteitscentrum komt te hangen. Voor een tijdje hoor, samen met werk van mede cursisten. Ik moet er nog een foto van maken, als het er hangt...

Maandag om half 12 moest ik naar Joure, naar de mondhygienste om mijn gebit tandsteen en aanslag vrij te krijgen. Ik zou zondag weer met mijn electrische borstel poetsen, toen ie het ineens niet meer deed. Nou, ja de batterij is vast leeg, dus ik zet hem op de lader en besluit dan maar "gewoon" te poetsen en morgen met de "electrische" te doen. Nou, hij was mooi kapot. Heel toevallig of had het zo moeten zijn? Ik vraag mijn mondhygieniste welke zij adviseren. Nou dat is de sonicare van philips. Die had ze net besteld en ze verwachtte die wel zeer binnenkort. Ze gaf me er een foldertje van. Het toeval wil dat, toen ik in de wachtkamer zat, er een pakket met "sonicare philips", werd bezorgd. Dus ik dat natuurlijk, zo slim als ik was, tegen haar zeggen. Zij gaat naar beneden en komt inderdaad met de doos boven en er zitten 6 nieuwe exemplaren in! Ik heb dus voor gereduceerd tarief een hele goeie electrische tandenborstel. Op de site kon je een flatscrean tv winnen als je je nieuwe produkt registreert. Meteen gedaan en nu heb ik 4 jaar extra garantie gekregen. Ik ding nog wel mee naar de tv of mooie andere prijzen. We wachten het wel af!

Woensdag moest ik voor controle naar de cf poli in het umcg. Ik moest er om 11 uur zijn en de taxi zou mij om 10 uur halen. Maar dat werd weer eens wat later. Dat is altijd zo, ik was vergeten om een kwartiertje erbij te liegen....
De jongen die mij bracht had om 5 voor 10 de melding gekregen dat hij mij moest halen terwijl hij nog met mensen aan de andere kant van heerenveen reed. Hij was dus mooi te laat. Toen moest ie ook nog iemand anders halen die ook om 10 uur opgehaald diende te worden. Wij reden van mijn straat om 10.15 uur weg. Het lullige was dat hij ook nog helemaal naar de verkeerde wijk van heerenveen reed....dus moesten we ook nog terug toen ie erachter kwam. Inmiddels was ik erachter gekomen dat deze jongen de broer is van mijn fysiotherapeut die altijd met mij op de hometrainer traint. Ons gesprek ging op een gegeven moment over kloppen en ik zei dat ze dat dus niet meer leren op de fysio opleiding, toen zei hij maar mijn broer heeft een patiente die hij klopt en in mijn brein gingen radartjes draaien en combineerde de achternamen van de taxi jongen en de fysio, die ook taxi rijdt in zijn vrije uurtjes. Inmiddels waren we gearriveerd bij de dame die ook nog mee moest. Die zat al te foeteren dat ze nooit meer om 11 uur in groningen aan zou komen ect ect. Ik moest helaas achter in gaan zitten want mevrouw wilde graag voor zitten. Dus ons gesprek ging niet verder. Ik ging mijn mp3 speler maar eens gebruiken en vermaakte mij met Anouk, daar was ie de vorige keer gestopt.

Op de poli kwam ik gewoon 20 minuten te laat, niemand heeft er wat van gezegd want ze liepen lekker uit. Ik moest blazen en heb nog enig uitleg gekregen. Het zegt me zo weinig, die cijfertjes maar dit is wat ik heb onthouden: ik had 1.77 ipv 1.82 en dat is 24% ipv 26% als ik mij niet vergis. De arts dacht eigenlijk dat ik een ontsteking had, maar hoorde weinig en ik geef ook geen tot weinig (groen) sputum op. Hij keek in de computer naar de kweek in oktober maar er zat helemaal niks in. Hij kon op basis van deze uitslag geen antibioticum uitschrijven. Ik heb nu weer wat sputum ingeleverd maar er was weer weinig. Dus zal het met ontstekingen wel meevallen. Ik zelf denk meer aan astma omdat ik wel piep. Uit eindelijk gaan mijn longen toch langzamerhand achteruit. Je ziet het he. Overigens heeft het inhaleren van al die medicatie toch zeker nut....al denk je wel eens waar doe ik het eigenlijk voor?
Wat wel enige zorg nodig had, was het bekijken van mijn bloedsuikers. Ik heb last van te hoge suikers en heb daarvoor samen met dokter een plan bedacht. Eers even een tijdje een curve bijhouden en extra novorapid spuiten bij het eten, als bolus en mocht het niet lukken dan moesten we er nog eens beter naar gaan kijken. Wel heeft hij het HbA1C gehalte geprikt en urine laten onderzoeken. Dat gehalte was de laatste keer 7.0 dus wel aardig, dus moeten we even afwachten.
Toen ik naar de dietiste kon was het al 13 uur. Ik heb toen alvast de taxi gebeld dat ik over ongeveer 20 minuten klaar zou zijn. Ze moesten nog uit heerenveen komen, dus zouden ze klaar staan om 5 voor 2. Om kwart voor 2 zat ik in de hal en kwam de taxi ook vrij snel. We moesten nu eerst nog iemand ophalen van de dialise afdeling, helemaal naar de andere kant van het ziekenhuis.....15 uur mijn boetseercursus ging ik niet redden. Maar ja wat kun je doen? Ik moest weer achter in zitten en heb toen maar mijn mp3 spelertje aangezet en nog steeds was Anouk bezig. Leuk.
Toen ik eindelijk thuis kwam, lag er een overlijdens kaart in de bus. Toen ik de kaart opende en "Monique" las, kon ik het niet geloven. Ik had haar tijdens mijn screening leren kennen. Zij was al bezig en samen hebben we op de kamer gelegen. We hebben al die tijd contact gehouden en zij kwam een maandje eerder op de lijst. Een paar weken geleden belde ze me op. Ze klonk heel vrolijk, ze zei dat ze zich heel goed voelde en zo klonk ze ook. Dus dat viel rauw op mijn dak. Het blijkt dat ze een hartstilstand heeft gehad en dat niemand dit had zien aankomen. Voor haar familie was dit ook zo onverwachts snel gegaan. Ze is maar 31 jaar geworden, voor haar kwamen donorlongen te laat. Door haar ziekte pulmonale hypertensie heeft haar hart het niet meer aangekund. Donoren zijn echt van belang, als je na gaat dat ze al een tijdje op nummer 1 stond.
Dus als je nog geen donor bent, laat je registreren, laat weten wat jij wilt. Vandaag zijn we naar haar begrafenis geweest.

Ik ben toch nog wel naar boetseren gegaan, even mijn gedachten op iets anders zetten. Donderdag moest ik 's ochtends zwemmen en 's middags hadden we weer een vergadering van het astma fonds in het haje hotel. We hebben nu wat meer duidelijkheid en kunnen verder. Het was wel een lange zit, maar wel effectief. Toen ik thuis kwam, stond arjans vader al voor de deur. Hij was toch eerder weggereden dus moest ie wachten tot ik er was. Heerenveen moest tegen moskou voor de uefa cup (0-0) en nico en piet zouden meegaan met arjan. Nu moest piet uit apeldoorn komen met de trein en ja hoor, trein ontspoort op zijn traject...Hij kwam een half uur later aan en wij hebben hem opgehaald van het station om 20 uur en ik heb de heren bij het stadion afgezet. Ze moesten na de wedstrijd wel naar huis lopen maar dat was geen probleem voor ze.

Morgen moet arjan tot 12 uur werken en dan gaan we boodschappen doen en daarna naar de verjardag van Jan in Assen. Zondag moet arjan weer naar het voetballen want heerenveen speelt tegen groningen. Ik moet dan nog het een en heel veel anders voor het astma fonds gaan typen. Dus ik verveel mij het weekend niet.

Geen opmerkingen: