Sandy's statistieken

zondag 21 mei 2006

Leuke week vakantie!

We zijn er weer! Veel gedaan en het gevolg is dat Arjan ziek is geworden...Ohhhh zielig he!

Even bij het begin beginnen. Maandag ochtend moesten we nogal wat zaakjes regelen. Eerst naar het gemeentehuis om mijn paspoort te halen en om de papieren voor mijn scootmobiel aanvraag in te leveren. Ik moest er een kopie bij doen van mijn paspoort en vroeg of ze dat voor mij kon doen, ja dat kon wel even....gelijk misbruik gemaakt he....Daarna naar de volgende deur om de papieren af te geven en dat was ook in een minuutje afgehandeld.

Toen naar het postkantoor. Om de naaimachine terug te sturen, die ik verleden winter had gekocht via kruidvat online. Deze was dus stuk en de naaimachine winkel waar ik hem heb laten nakijken kon er weinig mee. Ik had nog even de garantie gekeken en die had ik dus. Dat houdt in, dat je hem op stuurt en dan krijg je de portokosten terug gestort en je krijgt: of een nieuwe naaimachine of hij wordt gerepareerd. Maar je geld terug dus niet....zit ik met nog steeds een naaimachine die mij niet bevalt...iehhh Maar goed, vraagt ze of ik voor 1 euro nog wat het pakketje wil verzekeren...nee hoor is niet nodig, hij doet het toch niet en ik wil hem ook niet terug eigenlijk! haha.
Toen nog even naar de dierenarts om Macy's speciale dieet voeding te kopen. Nou, dat was de ochtend. Na de lunch even op de bank gelegen en wachten op de familie. Ze zouden bij ons eerst nog een kopje koffie drinken en een toiletstop maken.

Tegen half 2 kwamen ze aan. Rond 2 uur zijn we richting IJhorst gereden. We waren er binnen 40 minuten al, want het is hier zowat om de hoek. Macy had zich al voorbereid op een reis van 2 uur, want dat was ze gewend. Ze was heel verrast dat we er al zo snel waren...
Toen we aan kwamen viel ons de stikker op het raam op..He hoe kan dat nou? Blijkt dat moeders het gewoon niet heeft opgegeven dat er een kat mee ging. Het zuurstof stond pronkend in de gang. Geweldig! We zijn benieuwd of er niet een extra schoonmaak rekening volgt!

Het was een heel mooi park, weinig te doen maar het huisje was heel erg leuk. Boven twee slaapkamers met elk twee eenpersoons bedden. Beneden nog een slaapkamer waar arjan en ik sliepen. Een ruime woonkamer met keuken, grote badkamer met ligbad. Heb ik een avond lekker in gebadderd. Bij het huisje stond een schuurtje waarin de tuinstoelen stonden en fietsen. Het was 100 x beter dan in vielsalm.

De eerste avond hebben we in het park rondgewandeld. We hebben crosscountry gedaan en kwamen lekker vast te zitten in het bos met de rolstoel. We kwamen op een voormalig campingterrein terecht, waar nogal wat onkruid en struiken waren gaan woekeren. Waarschijnlijk worden daar nieuwe huisje neergezet. Op een gegeven moment konden we niet verder met de rolstoel en moest ik lopen door de omheining en toen stonden we ineens weer in de tuin van ons huisje... Arjan moest de rolstoel ff tillen. Ik struikelde over een braam en haalde mijn linker been open.
De eerst ochtend waren Marinus, Nico en ik al om 6 uur wakker. Ja, lekker vroeg. Kon niet meer slapen. Na 9 uur werden de broodjes bezorgd en na het ontbijt zijn we naar dierentuin emmen gegaan. Het was heel erg leuk en zeker niet onbelangrijk, het weer was bijzonder goed. Wel was de wind wat kouder maar we hebben een leuke dag gehad.

Woensdag zijn we naar de ooievaars broedplaats "De lokkerij" gegaan. Toevallig was ie die middag open. Echt leuk om te zien. Daarna zijn we een eindje gaan toeren, naar havelte. We hebben daar de hunebedden bekeken en op een terrasje wat gedronken.
Donderdag hebben we Meppel bezocht. Daar was een braderie. Ik heb nog een paar schoenen gekocht en arjan ook trouwens. Verder hebben we een stuk van "de veen en brink route" gereden. Was erg leuk, zie je de omgeving ook een beetje. Maar Marischa vindt dat doelloos autorijden. Kan gebeuren he!
Vrijdag waren we met z'n allen vroeg op. De broodjes werden ook vroeg bezorgd en na het ontbijt hebben we met z'n allen het huisje opgeruimd, alles in de auto's geladen en om kwart voor 10 reden we weer naar heerenveen. Macy blij! Ze vond er niet veel aan. Ze was behoorlijk gestressed. Ze kon het niet zo goed vinden in het huisje. Ze heeft het hele weekend heerlijk op haar eigen kussen, op haar eigen stoel liggen slapen!.
Als afsluiter zijn we nog naar luttelgeest geweest naar de orchideenhoeve. Ik heb daar wat planten gekocht die niet zoveel water nodig hebben! We hebben eerst wat gedronken. Het was overigens net herfst. Regen, wind, halve storm! Net op tijd terug van vakantie! Arjan werd overigens steeds zieker. Hij had in Meppel zonder jas gelopen en de wind was toen al fris. Toen we vrijdag middag thuis kwamen, is ie gelijk in bed gedoken. Zaterdag was ie weer wat opgeknapt en vandaag is ie weer beter. Dit weekend lekker rustig aan gedaan, beetje de was gedaan. Gisteren boodschappen. Bij de post zaten allemaal leuke dingen!
Ten eerste: Ik krijg geld terug van de belasting! joepi..
Ten tweede: Ik krijg een scootmobiel, de passing is op 1 juni. Ik hoef geen ggd onderzoek want die had ik al gehad voor de rolstoel en de invalidenparkeerkaart, dat was wel voldoende...ook joepi!
Ten derde: de kaartjes voor eurovoetbaltoernooi zijn binnen. Minder blij ben ik met de rekening van de tandarts en van de gemeentelijke belastingen...tja geld moet rollen he! jammer, de verkeerde kant uit...

Geen opmerkingen: