Sandy's statistieken

zondag 14 mei 2006

Mooi weer, minder pc!

Afgelopen woensdag moest ik naar Groningen voor de cf-controle. Nou, dat viel eigenlijk wel mee. Ik was bang dat ik een kuurtje zou moeten maar eigenlijk voelde ik het niet echt, maar omdat ik zo benauwd ben de laatste tijd, en dus niet zoveel kan lopen, denk je dat dan maar. Waarschijnlijk komt he door de hoge bloedsuikers. Dat kost ook veel energie. Ik moet waarschijnlijk een insuline pompje. Ik moet nu 6 keer per dag insuline gaan spuiten en dat zal misschien wel meer worden in de toekomst en zeker na de transplantatie, door de prednison. dat heb ik op ditm oment nog steeds niet, en ik hoef het voorlopig niet te gebruiken. Ik heb wel een puffertje gekregen voor erbij dan hoef ik niet mijn inhalatie helemaal klaar te maken. Handig..
Ook krijg ik, als de verzekering het goedkeurt, de e-flow. Ik ga die dan alleen voor de colistine gebruiken, want ik wil de CR60 houden. Maar of dat van de verzekering mag, we zullen het moeten afwachten. Ik heb nog mijn taxi aanvraag laten invullen en de bc/mrsa verklaring voor de oefdag.
Ook heb ik met de nieuwe dietiste gesproken. Nutridrink krijgt een andere verpakking, bah. Zo'n plastic hersluitbaar flesje. Helemaal niet leuk. Ik heb al zoveel afval, die pakjes kun je makkelijk ineen drukken. Denken ze niet over na zeker. Is dat wel milieu verantwoord? Mijn afvalbak wordt voller en dus moet ik dat ding vaker aan de weg zetten. Bij ons in de gemeente moet je betalen naar het aantal ledigingen. Grrrrr!

In groningen was het dus nog niet eens zo slecht. Donderdag ben ik niet naar het zwemmen in wolvega geweest want ik ging met onze voorzitter naar een ronde tafel conferentie in Haren in beatrixoord. We hebben daar over logenoten contact gehad en hoe je dat in combinatie met bewegen kunt opzetten. Ik kreeg alleen aan het einde een hypo. We hadden niks meer te eten gekregen behalve een koek bij de thee. We hebben toen een rondleiding gehad en moesten nogal een stuk lopen. Ik was zo dom om niks zelf mee te nemen...Ik kreeg meteen een broodje kaas, wat appelsap en toen was sandy weer bij. Geert was erg bezorgd maar het viel wel mee hoor!

Vrijdag moest ik wachten op Hoekloos. Ze kwamen redelijk vroeg, om half 12. Ik kon alleen niet meer naar het gemeentehuis om mijn paspoort te halen en mijn scootmobiel aanvraag in te leveren. Dat moet ik maandag maar doen. Om 16 uur heb ik Pietsje opgehaald en ben ik naar het zwemmen in heerenveen geweest. Heerlijk. Ik kan niet alle oefeningen mee doen en dan zwem ik zelf rustig verder. Ik was weer eens de laatste die de kleren weer aan had. Toen ik bij de koffiedrinkers kwam, gingen de eersten alweer naar huis. Om 18 uur kwam ik thuis en kort daarna kwam Arjan ook al. We hebben lekker onze schnitsel in de tuin gegeten.

Zaterdag zijn we naar de markt geweest, met de rolstoel, ook even over de winkelstraat. Er zijn veel nieuwe winkels bijgekomen. Ik kom er niet zo vaak dus vandaar....
We moesten een applicatie hebben voor arjans t shirt. Op zijn mouw zit een enorme vlek beits en die krijg ik er met geen mogelijkheid uit. Eerst zou ik de mouwen inkorten met mijn nieuwe naaimachine maar dat wordt niks. Toen kwam ik op het idee om er een applicatie op te naaien.
We hebben er eentje gevonden! Die kun je er gewoon op strijken! helemaal simpel.. Daarna zijn we naar de wasstraat gegaan want arjans auto zat onder de vliegen, muggen enz. Toen moesten we ook nog boodschappen doen. Thuis gekomen hebben we even in de tuin gezeten en heeft arjan de training van de formule 1 zitten kijken en ik heb even op de bank geslapen. Om 17 uur werd ik wakker en om 18 uur hebben we gegeten. Ik een pizza en arjan shoarma. Daarna moesten we ons even omkleden want we zijn naar thialf gegaan. Daar was een taptoe met een aantal show en marching bands. Het was heel leuk om die muziek te horen. Ik ben er wel fan van. Wat ik alleen niet meer zo leuk vind is die flag girls. Ik hou toch meer van de echte fanfare, marcheren enz. Die dames leiden de boel af. Dat zag ik bij Wilhelmus uit sliedrecht leuk gedaan maar te druk... Zo ook bij Beatrix korps uit Hilversum
Het ging natuurlijk allemaal om marchingband van Renssen Zij bestaan 50 jaar en mijn vriendinnen van vroeger waren er bijna allemaal bij. Ik mocht geen majorette zijn...want ik kon niet in zo'n kort rokje in de kou lopen, natuurlijk. Maar ik vond het wel prachtig. En nog steeds!

Vandaag gaan we het huis een beetje aan kant maken. De was doen, stofzuigen, enz enz. We gaan nl morgen naar De witte bergen in IJhorst. We komen dan vrijdag weer terug. Ik hoop dat het mooi weer wordt, het lijkt er wel op...

Goede week allemaal!

Geen opmerkingen: