Sandy's statistieken

woensdag 23 mei 2007

Alles nieuw


Gisteren weer voor controle geweest in groningen. Ik was om 8 uur met de taxi vertrokken omdat er meestal om die tijd een file staat op de ringweg van groningen. Het was er wel weer druk maar we waren er al om 9 uur. Ik heb me laten afzetten bij ingang 11, dat is dicht bij de longpoli. Ik kreeg gelijk papieren voor de rontgenfoto en voor het laboratorium. Ik kwam nog een vrouw tegen die gelijk met mij getransplanteerd was en die er later ook opgenomen lag. Elke keer heb ik haar met haar man nog gezien tijdens een poli bezoek. Grappig he! Toen kwam de secretaresse naar me toe of ik eerst een foto wilde gaan maken en dan terug komen want de dokter zou mij dan gelijk zien.
Dus toen ben ik eerst naar de rontgen gegaan, ik had overigens de rollator meegenomen. Ik sta nog een beetje te wiebelen als ik veel heb gelopen en met de rollator gaat het stukken beter.
De foto maken was zo gebeurd, kwam weer allemaal bekenden tegen, die mij allemaal wel eens een keer op de foto hadden gezet. Tja als je er zolang ligt, ga je de medewerkers daar zelfs leren kennen.
Toen ik weer terug was op de poli, bleek dat er nog drie patienten voor mij waren voordat ik naar de dokter kon. Wel even een longfunctie van 2.45 FEV1 geblazen!! Het was de vorige keer 2.27......gaat redelijk goed. Was ik wel blij mee.
Achteraf had ik best nog even naar het lab kunnen gaan voordat ik naar de dokter moest. We hebben snel alles doorgenomen, qua medicatie enz. Het computernetwerk was er steeds uit en daarom kon dr niet alle gegevens gelijk bekijken. Maar goed, toen ik daar klaar was, bleek dat de stoma verpleegkundige geen plaats voor me had en ze zou nog bellen voor een afspraak. (Heeft ze nog niet gedaan, zal ik morgen zelf maar even doen, want ik moet 31 mei toch weer terug, voor een oogfoto voor diabetes controle, misschien kan het dan wel gelijk)
Toen ik geprikt was, moest ik mijn prograft en mijn pillen van 12 uur nog innemen en toen moest ik de taxi bellen. Ondeweg kwam ik een taxidame tegen en die zei dat ze over 20 minuten weer richting heerenveen ging want er was een dame naar de chemo. Ze belde met oenema maar die zei dat ik met de taxi die bij de hoofdingang stond mee naar heerenveen moest gaan.
Ondertussen kwam ik elvira en haar vader tegen. We zijn richting de hoofdingang gelopen en daar aangekomen, bleek mijn taxi al vertokken. Ik oenema centrale gebeld en die zei dat er wel een andere aan kwam. Dat was dus die taxidame...tsss
Die ene taxi had geen geduld om even 5 minuten extra te wachten.

Toen ik thuis was gekomen ben ik even gaan slapen...twee uurtjes. Daarna belde mama om te vragen hoe het in het ziekenhuis was geweest en kort daarna kwam arjan alweer thuis. Na het eten zijn we naar de praxis gegaan en ik heb zelf weer auto gereden!!!
Ik kon het nog gelukkig! Ging wel goed.

Vanochtend werd ik rond 6 uur wakker. Ik had het gevoel dat mijn stoma was gaan lekken en idd dat was ook zo...Het blijkt dat vlees bakken toch te vet is en dat ik daar voortaan toch weer een creon bij moet nemen. Het vette, olie achtige was onder de huidplak gelopen en gaan lekken...Nou, das niet fijn wakker worden, bah! Heb meteen alles in de wasmachine moeten doen. Mezelf gewassen, nieuwe plak moeten aanbrengen enz. enz. Die plak moest toch wel maar zo vroeg is het net iets te veel...

Ik was ook maar gelijk naar beneden gegaan en dacht nog wel even op de bank te kunnen slapen maar ik heb mijn tijd zeer nuttig besteed. Ik heb alle vaasen, potten en pannen die boven op de keukenkastjes stonden, netjes opgeruimd in de kasten die ik met mijn moeder al had opgeruimd. Ook de kast waar ons servies staat heb ik netjes ingericht. Ik was druk bezig toen de trombosedienst kwam. Het was toen 9 uur. Toen was ik al helemaal klaar met opruimen..tsss

Om 12 uur kwam mijn fysio weer en we hebben afgesproken dat ik weer naar de oefenzaal in sportstad heerenveen kom. Mijn oude fysio belde mij later op en ik ga morgen om 13 uur al trainen. Kijken wat ik kan doen aan mijn spieren en conditie...moet toch een keer beginnen. Ik kan nu dus weer auto rijden en heb gelijk een afspraak met de kapper gemaakt. Ik kon vanmiddag om 15 uur terecht. Ben eerst even naar de apotheek geweest want mijn prograft pillen zijn bijna op. Ik heb nog voor morgen, dus moest ik ze wel bestellen.


Verder ben ik nog geslaagd bij de schoenenreus. Ik zou badslippers of teenslippers kopen maar toen vond ik blauwe muiltjes, zie foto...voor 7.50 €, nou das een meevaller of niet soms!!
Daarna ben ik naar de kapper gegaan en klaas jan vroeg waar mijn zuurstoftank was...Die heb ik niet meer nodig want ik heb inmiddels nieuwe longen....Nou, hij was blij voor me...Hij wist het nog niet. Toen zijn vrouw binnenkwam, riep ie het gelijk. Ze waren heel blij voor me. Ook vonden ze het erg bijzonder, en dat is het natuurlijk ook, wel even dankzij een donor!!!

Hier nog een paar foto's...Ik heb trouwens ook Us famke gevonden. Wim duizenberg staat nu op de plaats waar us famke altijd stond in het centrum. Us famke is verplaatst naast het posthuis theater en dat is bijna naast mijn kapper.
Handig he, met mijn nokia 6151 bij de hand, kan ik overal foto's maken...ik heb wel een 2gb geheugenkaartje er bij gekocht...

Geen opmerkingen: