Sandy's statistieken

zondag 17 juni 2007

Eindelijk een update

Ja sorry, sorry, sorry. Kwam er niet aan toe. Heb het druk met van alles en nog wat en we zijn veel in de tuin bezig geweest.
Ik zal even beginnen met vertellen over mijn controle dinsdag in het UMCG. Piet en Nico waren tegen 9 uur hier en toen hebben we nog koffie gedronken en toen kwam de taxi. Ik was lekker vroeg en kon gelijk bloedprikken en naar de rontgen toe. Ondertussen kwam ik weer wat bekenden tegen, dat is wel heel leuk enz. Het blazen was ook goed. De vorige keer had ik een FEV1 van 2.45 en nu 2.66 Ik had thuis wel een keer 2.80 geblazen maar wel twee keer rond de 2.65. Het kan zijn dat er nog wat lucht in de longen zat zodat ik opeens iets (.20) meer heb geblazen. Dus eigenlijk was het een beetje een uitschieter. Ik ga nog steeds vooruit met de longfunctie...Ik train nu nog maar minimaal dus wacht maar af straks...als ik ook weer ga golfen en zwemmen.

Maar goed, mijn bloed was ook weer beter. Mijn vitamine K was hoger en daardoor is mijn bloed ook weer dikker en moet ik weer meer acecoumarol(bloedverdunners) nemen. Ik moest overigens afgelopen vrijdag weer naar de trombosedienst en zaterdag kreeg ik het nieuwe schema en ik moest 5 nemen en vandaag weer 4 en de rest van de week 3 en vrijdag weer 4. Dus het is nog niet stabiel. Ik heb nu een foto gemaakt van de trap die ik nu elk bezoek neem, als ik naar het tromboselab ga.

Toen ik weer thuis kwam, waren Piet en Nico aardig opgeschoten met het leggen van de keitjes. Ik vond het erg mooi geworden. Arjan en ik hadden alle steentjes op stapeltjes gelegd zodat ze gelijk konden beginnen. Helaas konden ze het gedeelte waar de kliko's komen te staan niet af kunnen maken. Nico moest om 19 uur wee in heerhugowaard zijn waar hij BHV cursus geeft. We spraken af dat hij met Tineke zaterdag zouden komen en het laatste zouden afmaken.


Woensdag hebben Arjan en ik al vast een gedeelte zelf gedaan en vrijdag heeft arjan het helemaal afgemaakt totdat het zand op was. We zijn tot aan het schuurtje gekomen. Arjan heeft vijdag avond de laatste tegels eruit gehaald, zodat ze zaterdag gelijk konden beginnen.

Donderdag heb ik heerlijk gesport in de oefenzaal. Ik ben nu ook begonnen met arm oefeningen en rompoefeningen. Dat is nog wel wat lastig omdat mijn buiklitteken trekt als ik mijn armen omhoog doe en aan de gewichten moet trekken... Maar met mijn steunband gaat het beter als zonder. Ik mag van mijn stoma verpleegkundige die band niet altijd dragen anders krijg je slappe buikspieren en dat is juist niet de bedoeling.

Vrijdag nadat ik bij de trombosedienst geweest was, kwam een stoma verpleegkundige van Welland bij mij op visite. Ik had nl proefpakketjes aangevraagd en de firma Welland laat dan een verpleegkundige dat brengen. Das best een goede zaak, die vertelt je dan allerlei trucjes en wat voor spullen zij hebben. Ik heb weer veel opgestoken. De verpleegkundige vond dat de tuin erg mooi gemaakt was..Dus Piet en Nico...Goed gedaan mannen!

Zaterdag waren we vroeg uit de veren. We waren al om half 10 aan het boodschappen doen. Arjan ging om 10 uur naar de Gamma om zand te halen en om half 11 stonden mijn schoonouders al voor de deur. Nog geen half uur later waren mijn ouders ook hier. Heel gezellig was het. Iedereen was bezig met de tuin. Arjan en Nico aan het straten, papa en ik hebben het nieuwe bankje met tafeltje ertussen in elkaar gezet. Mama ging sate rijgen enz. In de middag zijn tineke, mama en ik naar het centrum geweest. Ik moest ketjap en bamisoep kopen bij de indische winkel. Mama kent de eigenaar nog van de tijd dat ze samen bij Tektronix werkten. Dus dat was even een praatje. Er was veel te doen in het centrum want 's avonds was de wedstrijd Belgie-nederland waar arjan om half 7 naar toe ging en...Ze hadden voor mij geen kaartje. jammer he! Ik heb met mama en papa de wedstrijd op tv gekeken. Arjans ouders waren al naar huis gegaan.
Hier een paar foto's van de zaterdag. Papa in het hokje sate roosteren want het regende ineens gigantisch en een paar flinke onweersklappen. Maar....onze tuin is (bijna) af. Nu nog wat plantjes bij de vijver enz.



Vanochtend (zondag) waren we alweer vroeg op. We reden om 9.05 uur weg naar rhenen. Ouwehands dierenpark. Marischa had gratis kaartje gespaard. Het was erg leuk en zeker omdat ik nu gewoon lekker mee kan lopen. Geen rolstoel, geen rollator en helaal geen zuurstof meer nodig. Echt fijn is dat...weer een "gewoon" iemand te zijn. Maar bij elk nieuwe dingetje dat ik weer kan, heb ik zo'n volledig geluksgevoel dat ik dat allemaal weer kan doen...Echt het is nog steeds bijzonder!

Ik heb overigens een paar keer gezondigd met eten. Ik vind nu alles lekker en ik kan ook veel op tegenwoordig...Ik heb eerst mijn eigen broodje gehad, daarna een hotdog (!)toen een warm pistoletje met ham ( hadden ze vers voor me gemaakt), toen een stukje harig op roggebrood, en als laatste zweedse gehaktballetjes. Hoop dat het niet erg lastig wordt morgen met mijn darmen...Heb gisteren toch ook al sate en kipjes van de bbq gegeten.
Om half 6 waren we thuis. Arjan heeft patat gehaald en ik heb bamisoep gegeten en een paar patatjes geproefd, toch wel lekker zeg!

Hier een paar foto's van vandaag...(we zagen de camera ploeg van willibrord frequin die opnamens maakte voor de docu soap the iceman dat dinsdagavond op tien wordt uitgezonden. Hij ging 75 minuten in ijs staan. Ik geloof dat hij 1 uur en 10 minuten heeft gehaald en zijn eigen record heeft gebroken.)

Geen opmerkingen: