Sandy's statistieken

maandag 4 juni 2007

feel good....lalala

Net nog eventjes voordat het bijna een week geleden is, dat ik wat schreef of liever gezegd: een diashowtje heb laten zien van mijn handwerkjes...

Vorige week woensdag ben ik eerst om 9 uur naar de trombosedienst geweest. Ik moest binnen 20 minuten weer klaar zijn want ik had helemaal geen geld in mijn beurs voor de parkeerautomaat. Ik had geloof ik 22 ct..Nou de 20 minuten kosten al 50 ct...dus ik kneep hem wel eventjes. Duurde ook nog wel even een tijdje voordat ik geprikt werd. Haastte me naar beneden en stond bij de automaat achter een dame die liet eerst haar kaartje op de grond vallen. Toen ook nog eens wat geld en dat schoot ook niet op. Gelukkig was ik binnen de 20 minuten gebleven en kon zonder geld te moeten betalen uitrijden...Dat is fijn.
Het volgende stukje gaat over de trombose dienst in heerenveen, toch wel even het vermelden waard.

Trombosedienst De Tjongerschans geaccrediteerd

Een extern bewijs dat de Trombosedienst voldoet aan de hedendaagse eisen van de FNT. Voor patiënten in de regio van De Tjongerschans is de accreditatie een onafhankelijk keurmerk voor goede zorg.

Voor het verkrijgen van de accreditatie moest de Trombosedienst aan een groot aantal eisen voldoen. Hoewel de Trombosedienst volgens coördinator Jelle Zijlstra altijd een goede kwaliteit zorg heeft geleverd, blijken er toch nog verbeteringen mogelijk. Zo is de Trombosedienst nu beter bereikbaar en wel 24 uur per dag, 7 dagen per week. De artsen en medewerkers van De Trombosedienst krijgen regelmatig nascholing. Ook aan de gebouwen waar medewerkers bloed prikken worden hogere eisen gesteld. Zo moeten deze regionale centra toegankelijk zijn voor rolstoelen en goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Een andere aanpassing is het werken volgens vastgestelde protocollen. De zorg die de medewerkers van de Trombosedienst bieden is daardoor meer uniform en vertrouwd voor patiënten. Ook helpt deze gestructureerde en efficiënte aanpak fouten te voorkomen.

Jaarlijkse vergelijking
Elk jaar registreert de Trombosedienst anoniem een aantal gegevens (waaronder het aantal bloedingen) van de eigen patiëntengroep en de mate van antistolling. De Trombosedienst levert deze gegevens in bij de FNT die ze vergelijkt met die van andere diensten. Dit vergelijkend onderzoek geeft De Tjongerschans een goede indicatie hoe de eigen Trombosedienst functioneert. Jelle Zijlstra: "Elk jaar wordt zo onze kwaliteit gemeten. Het blijkt dat onze Trombosedienst met betrekking tot de geleverde kwaliteit tot de besten van Nederland behoort."





Toen ben ik naar de dracht geweest (onze winkelstraat) en moest een kadootje voor mijn vriendin kopen want ik ging 's middags op verjaardagsvisite. Ik heb nog via de hema en lucardi het rondje compleet gemaakt.

Donderdag moest ik weer naar groningen voor mijn oogfoto ivm diabetes controle om 13.20 uur. Om 11.45 uur moest ik eerst op C3 zijn, die chirurgische afdeling waar ik niet zulke goede herinneringen aan heb. (zelfs een ietwat trauma van heb gekregen.)Ik moest nl naar de stoma verpleegkundige, eigenlijk nurse practitioner stoma zorg. Ze ging mijn maten opnemen voor een steunband met beschermcap.

Deze band ga ik gebruiken voor het sporten en voor autorijden. Overigens heb ik ook een gordelafstandhouder van haar te leen. Die kan ik kopen bij halfords alleen toen wij er waren, waren ze uitverkocht...tsss. Overigens zaterdag middag werden de band en cap al thuisbezorgd.
Ook krijg ik nog proefplakken die je groter en kleiner kunt maken en zo om je stoma kunt plakken. Misschien is dat wel de oplossing voor het probleem dat er nu steeds vet uit de ontlasting onder de huidplak door lekt en daardoor moest ik steeds een nieuwe plak aanbrengen. Dat is niet de bedoeling.

Om 13 uur was ik richting oogheelkunde gegaan en kon gelijk druppeltjes in mijn ogen krijgen en 20 minuten later konden de foto's gemaakt worden. Ik ben niet gebeld, dus neem ik aan dat het goed is voorlopig. Ik was mooi op tijd thuis en kon ik nog even een tukje op de bank doen.

Vrijdag heb ik met Hielke de H-eigenwijzer naar de copierderij gebracht. Ik ben een eindje gaan wandelen en heb even bij Pietsje thee gedronken tot half 3 want toen moest ze naar zwemmen. In september ga ik er ook weer naar toe, is de bedoeling. Weer thuis heb ik in de tuin gezeten en de planten verzorgd. Ook begonnen met haken van een hondje enz.
Na het eten moesten we naar leeuwarden. We gingen naar Youp van 't Hek in de Harmonie. Erg goed was ie, heb je de kans om erheen te gaan, dan zou ik dat doen..Maar ja ik vind hem leuk.

Verder hebben we zaterdag eerst boodschappen gedaan. Toen ik nog bezig was boven, kwamen mijn schoonouders met ome johan en tante lia. We konden lekker in de tuin zitten. Arjan en Nico hebben 's middags alvast inkopen gedaan bij de Gamma, want Nico en Piet komen morgen weer in de tuin werken. Ze gaan de schutting afmaken, de borders doen en ze kijken hoe ver ze komen.

Zondag zijn we een eindje gaan rijden en kwamen bij Mevrouw Jansen uit..het chocolade vrouwtje van zwemmen. We hebben gezellig koffie gedronken en arjan heeft nog even naar de zitmaaier gekeken want hij wilde eerst niet starten. Het oliepijl was goed en de accu was ni wel opgeladen. Als het goed is, heeft ze vandaag het gras gemaaid. Ze doet nog bijna alles zelf, knap he, al boven de 80!! Ze zwemt nog ook.

Vanochtend kwam Petra weer helpen. Ik heb nu bijna, op twee pootjes na, mijn hondje afgehaakt. Ook nog wat proefmaterialen besteld nl: opvulpasta en pastastips, afplakpleisters ect. Allemaal ff proberen en kijken of het wat is...tis toch gratis, hahaha.
Vanmiddag met Hielke de stikkers op de h-eigenwijzers geplakt en gesorteerd. Nog even in de tuin thee gedronken met Hielke. Verder toen arjan thuis kwam hebben we gegeten en ik heb nog het een en ander aangerommeld. Tijdens het tv kijken naar america's next topmodel, het hondje verder gehaakt en nu nog even een update...

feel good, lalala...Maar ik moet nu naar bed, morgen vroeg op voor de tuinruimers...
hier nog een leuk fotootje van jut en jul....

Geen opmerkingen: