Sandy's statistieken

donderdag 1 mei 2008

Beetje ziek geweest

Tja, als ik schrijf dat ik een beetje griep onder de leden lijk te hebben dan breekt het ook uit....

Bij Marischa was het heel gezellig. De honden waren wel flink aan het verharen en we zaten er ook lekker onder...maar goed afkloppen en dan ben je er wel weer vanaf. 's Middags zijn Marischa, mijn schoonmoeder en ik naar Miss Etam geweest want Marischa had voor haar verjaardag geld gekregen en we mochten elk een ding uitzoeken van mijn schoonvader. Ik heb een nieuwe (zomer)broek gekregen. Een groene met veel zakken(op de zijkant enz) Ik heb eigenlijk alleen maar winterbroeken die ik nu op dit moment nog pas...Het is nu wel lastig met kleding. Ik ben nu iets zwaarder dan ik was en dus ook weer wat dikker rond mijn buik, maar mijn benen zijn net sprietjes. Ik ben nu 53 en soms 54 kg. Ligt er denk ik aan wat ik gegeten heb haha.



's Avonds zijn we naar het bloemencorso geweest in Haarlem. Arjan was thuis gebleven en naar bed gegaan omdat hij ziek was. Buurman Piet, de tuinruimer, ging ook gezellig mee. We hebben mooie wagens gezien. Toen we thuis kwamen las poes Miep onderste boven op het kussentje op de bank.



Zondag waren we vrij vroeg op. Om 10 uur gingen we ontbijten en mijn ouders kwamen ook al aan. Die konden mooi mee eten. Ik kreeg opeens, tijdens heteten va neen broodje met ei, erg rode wangen en voelde mij heel raar. Ik had het de dag ervoor tijdens het ontbijt ook maar heb er niet te veel fuss over gemaakt. Ik denk dat de bloedsuikers dan opeen te hoor worden en heel snel ook. Ik zit tegenwoordig vrij laag in de suikers. De insulinepomp staat misschien aan de hoge kant. De peptisorb is wat minder qua kalorien dan de energy multi fiber. Meestal tegenwoordig zit ik 's ochtends tussen de 3 en de 5. Wel erg laag voor mijn doen. Gelukkig zakt het nare gevoel ook snel weer weg en trekken de tomaat kleurige wangen ook gauw weer voorbij.

Om een uur of 11 dacht ik waren we in beverwijk bij de zwarte markt. Heel leuk, gezellig en het leek eerst niet echt druk maar later werd het steeds voller. De hallen werde ook warmer enz enz. Arjan heeft werkschoenen gekocht. De werkschoenen die hij bij Bristol had gekocht waren na nog geen 5 dagen alweer stuk en hij heeft zijn geld terug gekregen. Daarom gingh ij op zoek naar schoenen. Ik zag een leuke bikini hangen met een rokje erom heen, dus drie delig. Ik wilde hem eerst niet kopen maar voordat we weggingen heb ik het toch maar gekocht en dat voor 10 €! Verder heb ik ook weer wat sokjes gekocht. Ik heb een hele rits maar alle elastiek is een beetje lam geworden, dus tijd om ze weg te gooien.



Mama heeft een hangslot voor haar fiets gekocht. Ze moet tegenwoordig op de fiets naar haar werk in Amarant. Daar komt geen bus en papa, die haar bracht gaat misschien weer werken. Hij gaat morgen er voor het erst naar toe.
Ze vroegen iemand die van 5 tot 10 uur in de ochtend bij TNT wil werken. Mijn vader is toch altijd wakker, en als ie eens niet kan slapen dat slaap ie maar na 10 uur zei mijn moeder. Papa moet morgen kijken of het wat voor hem is. Ben benieuwd! Iedereen wel!

Nadat we terug waren van de zwarte markt zijn we even naar mijn nichtje Trea in Haarlem geweest. We wilden ons nieuwe nichtje nu maar eens zien, want Jesper zagen we pas toen ie 2 was. Dus we hebben ons record gebroken. Rosa was 6 dagen oud en lief!




Maandag moest Arjan weer werken en hij kwam heel laat weer thuis. Hij was als enige als service adviseurs en had het behoorlijk druk in zijn eentje. Zielig he!
Verder heb ik maandag met Margriet weer het huis gepoetst. Ik strijken en Margriet poetsen hoor! Zij doet het zware werk voor me. Ik heb daar nog steeds niet alle krachten voor. Sinds ik met mijn buikklachten zit, heb ik weinig puf. Gelukkig heb ik hulp...of niet soms.

Maandag middag hebben we een vergadering gehad van onze werkgroep. We moesten weer eens even bij elkaar komen om over de nieuwe ontwikkelingen binnen het astma fonds bij te praten en onze sportafsluiting te regelen. We hielden het bij Hielke die per 1december een nieuw appartement heeft. We waren er nog niet geweest en vonden dat het tijd werd om hem nog eens een attentie te geven. Beter laat dan nooit he! Het kwam hoofdzakelijk omdat ik twee keer opgenomen was geweest en er daardoor geen vergaderingen zijn gehouden. Maar goed. Hij woont er leuk, en dat is het belangrijkste.

Maandag avond voelde ik dat de verkoudheid steeds erger werd en ben toen ook vroeg naar bed gegaan met een paracetamol. Om 22 uur moest ik wel even wakker worden om mijn pillen te nemen en er een nieuwe zak sondevoeding aan te hangen. Ik had gehoopt dat het dinsdag wel over was maar toen ik 's ochtends wakker werd en me klaar moest maken voor de vergadering in Sneek, leek het me toch beter om niet te gaan en maar terug naar bed te gaan. Ik had om 8.15 uur de secretaris gebeld en die dacht erover om de vergadering helemaal af te zeggen omdat er ook een paar anderen nog geen zaken hadden af kunnen maken en dus niks zinnigs konden melden. Allemaal door de vakanties.

Ook kon ik geen computerles geven aan de chinese dame maar dat werd van mij overgenomen. Ik heb lekker in bed gelegen, tv gekeken en heel veel geslapen. Samen met de poes, die vindt dat heerliljk om met mij in bed te liggen. Dan had ik het warm en dan weer koud. Flink snotteren en af en toe een beetje hoesten maar dat is echt weinig. Verder gestoomd en thijmsiroop genomen en gespoeld met NaChl. Dat helpt ook heel goed tegen verkoudheid. Iedere keer ging de pleister van mijn sondeslang los vanwege het snot. (lekker verhaaltje he!)


Woensdag ging het iets je beter, wel leek het snot ook uit mijn ogen te komen maar ik voelde mij fitter dan dinsdag. We hebben koninginnedag op de bank liggend op tv gekeken. Daarna zijn we naar Praxis gegaan om te kijken en misschien plantjes te kopen. Toen zijn we zonder iets mee te nemen naar Leenbakker gegaan. In het krantje had ik gezien dat ze dekbedovertrekken in de aanbieding hadden en lantaarns.
Die gekocht en toen zijn we naar Ranzijn in Sneek gereden. Daar was alles veel duurder dan bij Praxis, dus besloten we om toch terug te keren.
We hebben leuke plantjes gekocht en toen we thuis kwamen zijn we gelijk in de voortuin aan de gang gegaan. De potten zijn weer gevuld, het perkje is weer ontdaan van alle zooi dat er niet thuis hoort. Ook de overwoekerende bloembollen zijn in de groene bak terecht gekomen. Ik heb het groen tussen de tegels weggepoetst met zo'n staalborstel aan een steel. Dat is tegenwoordig in. Ja, wij hebben die ook. Ook nog wat potten voor de achtertuin gevuld en een plant van de woonkamer verpot.

Na het eten, poffertjes (we hadden ooit eens een poffertjespan gekregen van mijn schoonvader)hebben we tv gekeken en toen het voetbal begon ben ik naar bed gegaan en heb andere dingen zitten, ik bedoel liggen kijken.

Vanochtend was ik om half 9 wakker en probeerde verder te slapen maar het ging niet meer. Toen alvast wat emla zalf op mijn buik gedaan met een pleistertje erop zodat de huid, waar ik mijn nieuwe insulinenaaldje prik, wat wordt verdoofd. Toen alles klaar gezet wat ik nodig heb om te douchen en eigenlijk erna moet gebruiken. Dus een huidplak op maat knippen, insulineslang vullen, alles klaarleggen om de stoma te verschonen enz enz. Ik heb tegenwoordig nog maar een half uur nodig wat in het begin een uur was. De zalf moet een klein uurtje intrekken en tot die tijd heb ik de was gestreken. Ook had ik alle vuile was al in de machine, dus kon er weer nieuwe was worden opgehangen. Tja, zelfs als je je ogen net open hebt denk je al aan het huishouden...Ik heb na mijn doucheritueel de wasmachine aan gezet en de nieuwe dekbedovertrekken zaten er dus ook bij. Als je die uit de verpakking haalt, dan komt er een geur vrij en om daar onder te gaan liggen...nee, dank je wel.

Toen arjan wakker was en gedouched zijn we eigenlijk vrij snel naar het graf van mijn pake en beppe gegaan. We hebben twee nieuwe lantaarns, een bakje met vetplantjes en mijn beeld neergezet. Verder hebben we de steen schoongemaakt en wat verlepte plantebakjes weggegooid. Kaarsjes aangestoken en eigenlijk weer weggegaan. Het beeld stelt een meisje voor (zeg dat ik het ben) en ze zit geknield met de bijbel op schoot en haar handen gevouwen. Op de bijbel staan de H en de A. De intitialen van pake (Hendrik) en van beppe (Alderina). Ik wilde al tijden een beeld maken en dat is nu eindelijk gelukt.

Vanmiddag was het weer een voetbaldagje. Voor de voorrondes voor de champions leage. Heerenveen moest tegen Ajax. Ik kon naast arjan zitten omdat de man die daar eigenlijk zou moeten zitten wel op mijn plaats je op de vierde rij wilde gaan zitten.

Hieronder het verslag...Heerenveen verliest met 1-2.

"Ajax wint weer in Friesland

01.05.2008 - 16:29
Ajax heeft donderdag voor de tweede keer in ruim een maand gewonnen op bezoek bij sc Heerenveen. Eind maart behielden de Amsterdammers met de winst in Friesland kans op het kampioenschap en donderdag boekte de ploeg een belangrijke 1-2 zege in de eerste ronde van de play-offs om een plek in de voorronde van de Champions League.
Ajax speelde in het Abe Lenstra Stadion een degelijke wedstrijd, maar slaagde er voor rust niet in te scoren. De eerste kans was voor uitblinker Luis Suárez, die alleen op het Friese doel af ging, maar zich de bal liet ontfutselen door doelman Rob van Dijk. Vervolgens testte Ajax twee maal het aluminium. Kenneth Perez schoot op de paal en uit een direct daarop volgende voorzet teisterde Dennis Rommedahl de lat.

Een kwartier na de thee was het wel raak voor Ajax. Doelman Maarten Stekelenburg bereikte met een splijtende uittrap Suárez, die direct op Van Dijk afging en beheerst de 0-1 binnenschoot. De bezoekers hadden het betere van het spel, maar Heerenveen kwam met een pasklaar antwoord. Een voorzet van Roy Beerens werd binnengekopt door Gerald Sibon.

Hoewel de treffer van Sibon een gevoelige tik was, gingen de Amsterdammers dankzij twee verdedigers toch met de volle buit van het veld. De opgekomen Bruno Silva leverde een afgemeten voorzet af, die door Johnny Heitinga welgemikt over de iets voor zijn doel staande Van Dijk werd gekopt: 1-2. Dat was ook de eindstand, al kreeg Ajax nog enkele mogelijkheden om verder uit te lopen. De tweede wedstrijd in Amsterdam wordt op 5 mei gespeeld."


Toen we weer fietsend thuis kwamen, hebben we gegeten en zit ik nu dit giga verslag te typen...Ik ga zo tv kijken, vast veel voetbal. Begin best een voetbal vrouw te worden.!

Hoop tot gauw.

Geen opmerkingen: