Sandy's statistieken

zondag 19 april 2009

Week van verandering

Dinsdag 14 april 2009

Eerst gekeken of de verf nog op de muur zat..en Ja!! Het zag er strak uit. De kreukels waren weg en het was zo mooi wit, en het hoefde niet nog een keertje over.
Om 8.30 uur ben ik naar sporten gegaan, heb flink getraind, mijn heupgewrichten zijn weer gemobiliseerd en ik merkte dat ik toch wel spierpijn had gekregen van het verfen, op en af gaan van de trap.
Na het sporten heb ik de andere muren geschilderd. Eerst de randjes boven en onder met de kwast en daarna sausen. Toen dat klaar was, kon ik de plintjes en het kozijn en deurpost doen. Toen arjan thuis kwam, hebben we gegeten en is hij booschappen gaan doen en moest ik naar bewustwordingscursus over het tweede chakra. Dat zit net onder je navel. Weer prettig gemediteerd, ik voel mij daar erg goed bij. Ben toch erg veel beter geworden met deze cursus.

Woensdag 15 april 2009

Ik was vroeg wakker omdat mijn stoma was gaan lekken. Ik heb een nieuwe plak aangebracht en toen ik mijn broodjes aan het eten was ging de voordeurbel. Ik vroeg mij af wie er zo vroeg voor de deur stond, en ja hoor, de meneer van energie service. Die zou komen om de HR ketel te controleren. Die was ik even vergeten maar goed, hij is meer dan een half uur bezig geweest. Toen ik weer bij mijn broodje kwam, had de poes het beleg van een broodje opgegeten....tja, dat dacht ik wel maar ik moest die meneer even helpen met het vullen van de cv. De kraan zit nl in de badkamer en je moet op de meter kijken die boven is of er voldoende water in zit. Ik nog maar een stuk beleg op mijn broodje gedaan en heb het deze keer wel zelf opgegeten. Om half 10 kwam Annemarie op visite. Ik sport dinsdags meestal met haar en we kunnen het goed samen vinden. Ik kreeg hele mooie gerbera's van haar en die staan nog steeds.
Tegen half 12 ging Annemarie weer naar huis en toen ben ik met Chica naar de apotheek gewandeld want ik moest mijn twee wekelijkse dosis pillen op rol weer ophalen. De apotheek maakt alle pillen per inneemtijd in een zakje (Verpakt In Porties VIP-service) zodat ik ze zelf niet meer hoef uit te zetten. Ik heb nog wel prograft, cellcept, vitamine e en co-trimoxazol die ik zelf moet uitzetten want die mogen niet in de zakjes. Per dag heb ik 3 zakjes om te gebruiken. Ik heb nu ook niet meer zoveel voorraad pillen in huis. Dat houdt de apotheek voor mij in huis en krijg ik de losse ook voor twee weken mee. Ik vind het erg handig, ook regelen ze de recepten en hoef ik niet steeds een nieuw recept te vragen bij de receptenlijn.

Toen we weer thuis waren heb ik een leuk patroontje op de muren geschilderd met paarse muurverf. Ik vind het erg mooi geworden. Arjan zei dat ie het ook mooi vond....wel belangrijk, hij moet ook in de ruimte zitten als ie computert...
We hebben nog verder geschilderd aan de plinten en het kozijn.








Donderdag 16 april 2009

Ik zat om half 9 in de taxi omdat het weer eens UMCG LTX-controle dag was. Ik was er ruim op tijd en moest gelijk bloed prikken. Altijd weer fijn. Ik kreeg een nummertje en als ik opgeroepen werd, kwam mijn nummer op een scherm met daar achter het nummer van het hokje waarin ik moest gaan zitten. Ik was nummer 10 en moest naar hokje 3.
Weer een stuk of 8 buisjes...(erg he pap)
Toen longfunctie blazen. De FEV1 was 3.02, best wel goed! Ik had gevraagd of ze deze uitslag en de uitslag van de uitgebreide longfunctie van vorige keer (februari follow up) wilden uitprinten voor mijn fysio. Die zat al een tijdje te zeuren dat ik een test moest doen om te kijken waar ik stond. Ik zou dan ook daar een blaastest moeten doen. Maar dat zag ik niet zitten want ik blaas vanwege cf met filter en ik weet niet of ze dat ding wel goed schoonmaken. Ik heb nog steeds pseudomonas aeruginosa natuurlijk, die ik dan in dat blaasapparaatje kan blazen. Ik heb nu helemaal geen last meer van deze bacterie, hij is nu niet actief maar ik blijf hem wel houden. Dus nu ben ik er onder uit gekomen met de resultaten van het UMCG. Verder bij de arts, was er ook een co-assistente, ze ging ook meeluisteren naar de longen, er was niks te horen dus dat was prima. De uitslag van de maaglediginstest was telleurstellend. De tijd was nog steeds 190 minuten ipv 90 minuten. Dat was precies hetzelfde als de vorige keer...Raar he, want ik was er toch van overtuigd dat het beter ging. Ik heb geen pijn en dat is belangrijker dan een snellere maaglediging.
Mijn gewicht was ook super tellerustellend. Ik was thuis 52-53 kg dus ik dacht dat het wel goed was. In het ziekenhuis was ik maar net 50 kg. Ik snap er niks van...ja, mijn weegschaal zal niet precies zijn...Het kan zijn dat ik deze week veel lichamelijk werk heb verzet. Druk met schilderen en steeds maar trap op en af....Kan de oorzaak zijn.
Verder was ik snel klaar. Toen ik weer in de wachtkamer kwam, zag ik Lammy, die vroeger ook in het astma fonds bestuur zat. Ze heeft nu 5 jaar nieuwe longen en het gaat echt super met haar. Ook heb ik weer met vele anderen gesproken, weer een echte reunie! Ik heb verder niks meer gehoord vanuit het UMCG over de uitslagen van het bloed dus denk ik dat het redelijk goed was. Dus geen aanpassingen van de pillen prograft of cellcept. (tegen afstoting) Dat moet ik nl weer doorgeven aan de apotheek ivm mijn rol service en voorraad.
Ik ben om half een terug gekeerd met de taxi en was redelijk vroeg terug en heb ik weer wat schilderwerk verricht. Echt het laatste beetje dan, want in principe was het klaar.
Ik ben nog bij Betty en Liesbeth geweest om spullen op te halen die uit het internetcafé kwamen. Ze werden opgebeld dat ze de spullen, oa computers, schermen, stoelen enz konden komen halen anders lag het de vrijdag in de container. Ze hebben alle draden zo in een doos gepleurd, alles zat door elkaar en de muizen hebben ze zo uit de contacten getrokken waardoor de meesten niet meer goed werken...wat onproffesioneel van zo'n welzijnsorganisatie als Caleidoscoop...Ik heb drie schermen gekregen en twee stoelen. Een daarvan heeft papa een meegenomen. De andere stoel staat in mijn schilderkamer. Kijk wel even wat ik daar mee ga doen. Ik heb echt veel stoelen nu...hihi.

Vrijdag 17 april 2009

Ik heb eigenlijk alleen even gesport en lekker niks gedaan, weer veel opgeruimd en eigenlijk heel veel weggegooid, alles wat ik echt niet meer kon gebruiken of bewaren moest weg, en de container zat mutje vol. Ook de papier container moest echt aan de weg. Wat een rommel heb je dan eigenlijk.
Het is best wel lekker om nu een opgeruimde kamer te hebben. We gaan nog wel even verder met opknappen van de boven verdieping. Arjans vader heeft het laminaat al voor de hele verdieping gekocht maar we gaan het per kamer doen. Nu is de cursusruimte klaar en ga ik langzaam de schilderkamer doen. Maar alles rustig.

Zaterdag 18 mei 2009

Wij waren kwart voor 9 naar de jumbo gegaan en toen we terug kwamen, stonden mijn schoonvader en moeder al voor de deur. Ze hadden het laminaat al bij de deur gezet en zaten gezellig in het zonnetje op ons te wachten. Toen hebben we eerst ontbeten want we hadden broodjes enz gekocht omdat we wisten dat ze mee zouden ontbijten. Daarna zijn we direct begonnen met het leggen van het laminaat. Het ging zo snel dat we het binnen twee uren erin hadden liggen. We zijn ook nog even naar de gamma gegaan om plintjes te kopen en om een boekenrek uit te zoeken. Mijn schoonvader vond dat we dat maar gelijk mee moesten nemen, dan konden we dat ook gelijk ophangen. Intussen had ik gezegd dat het opklapbed in mijn schilderkamer naar de garage moest, dat had mijn schoonvader goed in zijn oren geknoopt want toen mijn ouders kwamen, en ik met mama terug kwam van het centrum, waren ze bezig het bed via de balkonkamer naar beneden te takelen. Dat bed staat nu fijn in de garage en ben ik eraf...nu al veel meer ruimte in de schilderkamer. Heerlijk, straks is ie net zo strak in de verf als de curusuruimte.
Verder hadden ze de werkbanken en alle computers al op hun plaats gezet. Het zag er keurig uit. Hier en daar moest een kastje anders naar mijn zin....Mannen kunnen dat toch niet zo goed, ehm...haha.

's Avonds om 20 uur zijn mama, papa en ik naar Wolvega geweest om een country linedance feest bij te wonen. Het was georganiseerd door vrienden van mama enz. Ook speelde de band Cosy, waarin ook een vriend van mama in zit. Het was erg gezellig alleen jammer dat we de dansen niet konden. Maar we hebben ons zeer vermaakt. We waren pas om 2 uur thuis. Arjan wilde niet mee, hij wilde liever voetbal kijken.















Zondag 19 mei 2009

We waren op tijd opgestaan en hebben eerst ontbeten. Papa en ik hebben alle computers aangesloten, alle apparatuur weer werkend gekregen. Helaas was mijn laptop gecrashed zodat papa deze mee heeft genomen. Ik heb nu toch 5 computers aan de praat, altijd wel een die het doet...
Ik was super tevreden en erg blij maar wel af en toe chagi doordat het wel zwaar was en ik best wel moe was. Ik ben dan zo gedreven dat ik maar door ga en niet de rust neem die wel zou moeten. Dat moet ik leren doseren en dat helpt door te mediteren.
Mama en papa hebben hier gegeten en we hebben nog voetbal gekeken. Toen gingen ze pas weer naar huis.

Geen opmerkingen: