Sandy's statistieken

zaterdag 25 juli 2009

vrijdag 24 juli 2009, dag 5 portugal

Vandaag voelde papa zich niet lekker, beetje lage suikers waarschijnlijk. Daarvoor heeft ie ors zout oplossing genomen, is ie onder de parasol gaan zitten en hebben we ontbeten. Daarna hebben we onze spullen uitgezocht wat we onderweg niet nodig hebben en wat wel. Ook hebben we onze "overlevings tas" klaar, met koffie, thee, drinken, kopjes, etenswaar ect.
Na de lunch zijn mama en ik weer naar het strand geweest, weer wat bruiner geworden, tja het was niks bij de dame die iets verder op lag....net pure chocolade, ik ben dan net een beetje bruiner dan witte chocolade. maar goed, we hebben heerlijk gelegen. Ik ben toch nog twee keer het water in gegaan. Erg koud maar ik kon er wel in een keer in. Het is alleen erg ruw, dus je wordt zo meegesleurd. Maar uit het water op het zonnebedje is ook erg te doen...zo ik heb heerlijk niks gedaan, wel wat lezen, slapen, puzzeltje en chips eten. Erg vermoeiend allemaal. Om 17 uur, (1 uur vroeger dan in nederland)gingen we naar boven. Papa was aan het praten met de baas over van alles en nog wat. Mama ging eerst douchen en daarna ging ik, stomaplak en insuline naaldje verwisseld, alles klaar voor de reis. Hopelijk blijft mijn stoma rustig, maar we zijn uit eten gegaan omdat we de laatste avond niet hoefden te koken. Mama en papa hadden cataplana de mera, dat is een stoofpan met zeevruchten zoals: vis, garnalen, schelpdieren, mosselen, krab en inktvis. Ik vond het ook lekker, ik had piri piri, kip op houtskool gebakken met piri piri kruiden. Ik had ipv patat, rijst besteld, krijg ik toch een grote portie patat. Niet op gegeten hoor. Ik kan daar niet zo goed tegen omdat het gefrituurd wordt en dat is gewoon te vet. Ik had een tomato salad besteld en die maken ze dus met olijf olie en ook dat is vet. Ik heb wel creon ingenomen dus hopen dat het niet al te gek gaat doen morgen onderweg.
Ja, morgen gaan we richting nederland. We gaan eerst naar Porto en daar blijven we een nachtje, dan naar Lourdes. Ook daar blijven we een nacht, dan naar la Rochelle in het noorden van frankrijk en dan naar tilburg. Papa wil dinsdag of woensdag thuis zijn.
We zijn nog even boodschappen gaan doen voor de terug reis, brood, water, beleg, yogurt, enz om alles weer in de overlevings tas te stoppen.

Ik weet niet of ik de komende dagen internet heb, het vervolg van onze reis naar huis komt zodra het kan.

Tot later!

Onze laatste stapjes op het strand van Carvoeiro, een foto van onze voeten waard!

Geen opmerkingen: