Sandy's statistieken

donderdag 13 augustus 2009

Biologische groenten

Gisteren belde Tjitske op want ze zou me groenten uit eigen tuin brengen. Ik had voor mijn vakantie haar computer aan de praat gekregen zodat ze groenten zou brengen. Ik kreeg, snijbieten ook wel warmoes, een soort spinazie/andijvie achtige groente. Je kookt het net als spinazie en snijdt het later fijn, er blijft na het koken bijna niks over. Ik had het gelijk gekookt en ik kreeg ook 800 gram al gesneden snijboontjes, die ik ook maar heb gekookt want ik dacht dat Arjan de snijbieten niet zo lekker zou vinden en ik had gelijk, hij heeft het wel opgegeten hoor! Ik heb de rest van de snijbonen in twee zakjes in de vriezer liggen, voor mindere tijden, haha. Ik kreeg ook splitbonen, rode bieten, wortelen en ronde wortelen, en australische spinazie. Zoveel groente hebben we eigenlijk nooit!!! Helemaal onbespoten en verser kan het niet. Vandaag heb ik de rest van de snijbiet gekookt, en ben ik met de bieten in de weer geweest, dat is erg...overal rode spetters, het leek wel een slachthuis.
De rode bieten goed wassen, 25 minuten koken en dan de schil er af halen. Laten afkoelen en daarna snijden in blokjes of met de rasp in schijfjes maken. Warm maken met een uitje erdoor. Ik heb de rode bieten blokjes vandaag ook gelijk gemaakt. Arjan lust dat wel. Ik had wel veel gemaakt. Maar het was wel lekker, twee groentes op een bord met aardappelen en schnitsel. Morgen eten we de australische spinazie.
Hier de biologische groenten op een rijtje:












Vrijdag ben ik niet thuis. Ik ga naar Assen, eerst naar Lydia, waar ik ook blijf slapen. Stefan en Elisa zijn beide jarig geweest. 's middags ga ik naar Maria die in Assen een ijssalon heeft en die een dochter heeft verloren aan cf. Kim was in het nieuws bij hart van nl. Ze lag in het umcg en kreeg haar verzorg paard op visite. David heeft nog steeds contact met haar moeder en we zouden een keertje naar Assen toe om haar te bezoeken.
Ik heb begrepen dat we daar blijven eten. Ik blijf, samen met chica, daar slapen en ga zaterdag ochtend, als we wakker zijn weer terug naar huis.
Vandaag heb ik spullen voor de bingo van onze lotgenotencontact groep opgehaald bij Betty en Liesbeth. Ik heb drie dozen vol spullen voor ze gekregen. Erg fijn. Ik heb het nu in de garage gezet en ze moeten naar kootstertille. Maar dat kan nog wel.

Verder hadden we gisteren de tuin gedaan en Arjan heeft vanavond de containers aan de weg gezet. Ik had vanochtend de bonte was gedaan en de katten bak verschoond, normaal doet arjan dat maar Macy heeft me uit bed gemauwd. Ze moest poepen maar weigerde in de katten bak te gaan, het stonk ook behoorlijk moet ik zeggen. Ik stond bijna onder de douche, ben ik toch eerst maar de buiten kattenbak uit de tuin binnen gaan zetten want ik had weinig zin om poep op te ruimen. Later heb ik de bak schoongemaakt, die zat vol met hopen, jeetje wat kan die kat poepen zeg! Maar goed, ik mag eigenlijk de bak niet schoonmaken ivm besmetting, zal nu ook wel wat minder zijn, inmiddels. Ik doe dan ook handschoenen aan, vaak.
Toen ik terug kwam van de bingo spullen op halen, heb ik de bieten onder handen genomen enz.
Morgen nog wat kadootjes voor Lydia's kids kopen, en ik wil nog een witte broek kopen die lekker zit, die ik in het vliegtuig aan doe. Een spijkerbroek zit na een tijdje te strak om mijn buik en dat is niet zo prettig. Ja ik ben ook al met onze vakantie bezig, om dingen al klaar te leggen. Ik heb de koffers nog niet opgezocht, dat ga ik eind volgende week doen want ze moeten nog wel even luchten. Verder moet ik nog wat administratie voor mijn cursus bureau doen en ook voor het astma fonds.

Morgen ga ik de vervangende huisarts weer bellen. Ze zou dinsdag terug bellen tusse n11 en 12 uur. Heeft ze niet gedaan. Ik had gevraagd over de tamilfu, die ik mee moet van groningen naar de vs. En ik zou eigenlijk de griepprik van afgelopen november nogmaals moeten hebben maar de assistente zei dat die in februari weggedaan worden. Maar ze zei dat de arts terug zou bellen...morgen dus weer proberen.

Maar goed, zo ben je huisvrouw, ophaaldienst, kok, telefoniste en best wel slaperig...tis nu ook alweer 1.13 uur...Latertje dus weer!


Geen opmerkingen: