Sandy's statistieken

woensdag 12 augustus 2009

Huisvrouw in badpak

Zaterdag zouden we niks doen, maar Arjan zei toen ie mijn blog had gelezen, dat ie nog harder moest werken dan op zijn werk...Ik had bedacht om de bank weer anders te zetten, zodat ik beter bij de erker kan als ik die moet schoonmaken. Ja, ik moet af en toe ook de erker stofvrij maken, gezellig met de stofdoek in de weer. Het is niet mijn hobby. Ook kan ik beter bij de planten maar die moet ik nu nog steeds water geven. Huisvrouw zijn gaat niet over rozen maar over rommel! We moesten een langere coax kabel hebben want de tv moest aan de ander kant staan en 5 meter was te kort. Maar oke, we hebben een kabel gekocht met nieuwe aansluitingen bij Gamma. We zijn ook gelijk na de lunch, we hadden eerst al boodschappen gedaan, de boel op de kop gezet en alles weer op z'n plek gezet. Wel eerst alles gestofzuigd en gedweild. Tja, lastig ben ik he!
Daarna moesten we toch wel wennen aan de nieuwe opstelling. De bank aan de andere kant, en de tv ook. Ook moesten de lamellen anders om gedraaid, anders konden we niet zien wat er op straat gebeurde...We willen wel alles weten.

Zondag ben ik op verjaardag van Annemarie geweest. Ik vond het erg gezellig. Om half 6 ben ik weer naar huis gegaan en Arjan had het eten bijna klaar, goede timing he!

Maandag moesten we vroeg op, nou ja vroeg! half 10 gingen we op weg naar Borne voor het aanmeten van het badpak, chica ook mee, auto rijden vindt ze leuk. We waren stipt op tijd, (11 uur) maar er was een dame voor mij en die kon niet kiezen tussen een licht of een donker kleurtje als tweede kleur voor haar badpak. Ze zwemt elke dag en moest een badpak zonder lycra erin, ze kon daarom geen printje kiezen en moest met donker blauw er een andere kleur erbij kiezen...duh! Hup kies nou, mens wat een dilemma...Ik heb daar bijna een half uur zitten wachten. De dame van de badpakken verontschuldigde zich omdat die dame zo lang werk had. Kan gebeuren toch! Verder pakte ze een pasbadpak uit het rek en die paste goed, ze had er duidelijk kijk op. Het badpak krijgt wat pijpjes omdat mijn stoma zakje elke keer tussen het badpak en mijn lies schuift. Nu zijn de pijpjes wat langer. Verder moest er iets worden aangepast aan de achterkant zodat het boven gedeelte goed aansluit. Ik heb er nog geen kwartier gestaan. Ik mocht wel een druk printje uitzoeken want dat leidt af van mijn buik, ik zwem 1 a 2 keer per week zodat het badpak niet erg gauw zal slijten. Ik kan bij De Friesland zorgverzekering vragen of ze een badpak vergoeden, ze wist het niet zeker, maar ik ga het proberen.
Arjan en chica zaten op een bankje tegen over de winkel. En toen ik klaar was, was chica weer zo blij dat ze mij zag. Ik was ook jaaaaaren weggeweest haha~

Toen zijn we naar Annelies en Henk gegaan. Die wonen in Hardenberg en dat is die tante die chihuahua's fokt. Ze had er weer een hele boel...Oh, ik had er al een paar uitgezocht. Chica werd besnuffeld en uitgeblaft en later besprongen door Johannes, een licht bruin, mannetje die "verkeerde" oortjes heeft, ze zitten gekruld en dat hoort niet. Er waren nog een paar met krul oortjes.
Annelies heeft nu 6 zelf waaronder die kruloortjes. En nog een witte grote herder. Chica dacht eerst dat het spike van onze buren was maar dit was laska een vrouwtje en zij vond chica niet echt leuk en als chica te dicht bij Annelies kwam, kwam laska haar bewaken en af en toe trok ze haar lip op. grrrr....
Ze hadden net een nieuw kittentje gekocht een heilige burmaan. Zo lief... Ze was nog erg bang en bleef maar steeds in de kattenbak liggen. Annelies heeft haar maar in een poezenmandje gelegd en laten lag er een van de chihuahua's bij in... schattig!We hebben nog heerlijk gegeten en koffie gedronken en rond half 8 zijn we richting Spier gereden. We hadden Stans ge-sms-ed of ze het leuk vond dat we even langs kwamen. Dat vond ze leuk. Jan, haar man, was mijn transmaatje maar is in het voorjaar overleden. We hebben herinneringen opgehaald en over de begrafenis gesproken want we hadden haar niet meer gezien sinds de begrafenis. Het was heel fijn om even bij haar en de drie dochters te zijn.
De honden vonden het minder met elkaar. Quinty is een franse basset maar vond chica niet leuk, Ze blafte enorm want ze was andere honden in huis niet gewend. We zijn rond 22 uur terug naar heerenveen gegaan. We waren ongeveer 23 uur thuis. We hebben een leuke dag gehad en dat op een maandag!

Geen opmerkingen: