Sandy's statistieken

zondag 7 augustus 2005

Het weekendje

Gisteren begon de dag vroeg. Ik was midden in de nacht al wakker geweest met buikpijn en moest een paar keer naar het toilet. Nou, lekker als je een dagje gepland hebt. 's Ochtends boodschappen gedaan en tijgerbolletjes gehaald en na het ontbijt kwamen Arjans ouders met de Duitse kennissen, Michaela en haar vriend Mike, en Marischa en Marinus hadden Willem ook meegenomen. We hebben eerst koffie en oranjekoek gegeten. Anders kregen we commentaar dat we niks bij de koffie hadden. Arjans vader, Nico, wilde een bossche bol. Tja die hebben wij hier in friesland niet he!!! We zitten niet in brabant. (Volgende week)

Toen zijn we op weg naar de orchideeen hoeve gegaan. We zijn niet in de tropische tuin gegaan want het was er druk en we moesten natuurlijk nog naar Giethoorn. We waren al wat aan de late kant. In de winkel hebben ze weer het een en ander aan mooie bloempjes gekocht. Ik heb me toch maar niet laten verleiden want die ik vorige keer had gekregen was zo maar dood. Dat is zonde. Ik vind ze wel mooi hoor, maar ik denk dat het in de erker toch te koud is. Daar staan nu toch mijn begonia's. Ook mooi hoor. Kijken hoelang die het volhouden!! Rond 15 uur waren we in Giethoorn. Daar stonden ze al op ons te wachten. We konden zo de rondvaart boot in. We hadden nog geen 100 meter gevaren of we botsten op een speedbootje. Hij had niet uitgekeken en kreeg voor zijn domme actie een leuke deuk. Gratis en voor niets. Later heeft mijn schoonvader een getuigeverklaring af moeten leggen aan de waterpolitie. Het was de fout van de jongen. Hij kreeg ook nog een boete omdat hij geen vaarbewijs had en omdat zijn boot geen registratie nummers had, zo nieuw was die boot...
We hebben onderweg ook wel aardig veel buien gehad, dus blij dat we overdekt zaten...Giethoorn is erg leuk, maar ik kan er niet wonen. Je woont op een eilandje waar je niet per auto kunt komen. Alleen per boot of loopbrug. Lastig he als Hoekloos de zuurstof moet komen brengen, dan moet hij met het vat nogal ver lopen....Niks voor mij..haha. Toen we terug waren van de rondvaart, konden we gelijk aan tafel maar we hebben eerst nog even wat gedronken. Ik moest weer gelijk naar het toilet. In de wc waar ik ging was het papier op...das echt balen. Snel naar de andere gegaan. Daar was gelukkig wel papier. Ik ben die avond wel drie keer naar het toilet gegaan en hoopte dat het gauw voorbij was.
Het lava steengrillen was lekker, goed en gezellig...We hebben ons buikje rond gegeten, zelf mij lukte het. Ik maar hopen dat het erin zou blijven en dat is ook zo gebleken. Om half 8 waren we weer in Heerenveen en tegen half 10 zijn ze weer vertrokken naar Santpoort. Wij hebben nog even de foto's op webshots gezet, want dan konden ze die op cd branden voor Michaela en Mike. Die zin vanochtend weer naar huis gegaan. Tja en dan is de vakantie weer voorbij. Vanochtend voelde ik mij wel goed, nog wel een beetje raar in mijn buik en we besloten om toch maar niet naar het feestje van Stefan te gaan. Ik heb Lydia maar even een sms-je gestuurd omdat ze naar Assen, het nieuwe huis zijn en daar de telefoon nog niet werkt. (tenminste??) We halen dat nog wel een keertje in. Vieren we meteen het nieuwe huis in Assen.

Geen opmerkingen: