Sandy's statistieken

woensdag 16 januari 2008

Weer wat nieuws...



Zondag hebben we weinig interessants gedaan. Beetje tv kijken, beetje hangen, op de computer wat gewerkt enz enz. Dus lekker saai en rustig.

Maandag had ik medicijnen besteld via de receptenlijn en ik had nog een recept van prograft 0,5 mg die ik naar de apotheek moest brengen. Ik was om half 1 weggegaan en heb nog even bij xenos gekeken en bij Cecile & Antoine....(dat zij oma's zuster altijd als ze naar C&A was geweest..klink toch chique zus, zei ze dan)Maar goed ik heb een paar broeken gepast maar die waren allemaal te groot en ik had geen tijd meer om mij eerst weer aan te kleden, vervolgens andere maten te zoeken en dan nog een keer uit en aan te kleden. Ik moest tenslotte naar schilderen..yeHHH

Ik had mijn schilderij meegenomen en het hangt nu in de gang bij de cirkel. Ook leuk. Iedereen vroeg hoe het allemaal gegaan was met de prijsuitreiking maar ook met mijn maag en darmen. De meesten denken dat ik weer zuurstof heb maar het is natuurlijk de sonde.. Ik ben weer lekker bezig geweest met mijn nieuwe schilderij. Ik maak nog een keer de vier kinderen alleen groter, en wie weet wel mooier! Ik heb nu de achtergrond af gemaakt en ik hoop weer wat thuis te doen. Heb 's avonds gelijk nog een beetje geschilderd. Het is wel inspirerend op les, je neemt het gevoel lekker mee naar huis.
Verder heb ik thuis voor arjan aardappelen enz gekookt. Ik heb zelf tomaten-witlof salade gemaat. Was erg lekker en ik had er geen nare gevolgen van ondervonden.

Gisteren moest ik om 12.15 uur naar de oefenzaal. Ik heb mijn gewone programma afgewerkt alleen maar 10 ipv 20 ingefietst. Ik moet gewoon niet al te gek beginnen. Ik had van vrijdag geen last of spierpijn dus vond ik dat ik wel lekker bezig kon gaan. Na een uur was ik bijna klaar en moestn og even roeien. Ik heb maar 1000 meter in 10 minuten geroeid. Normaal doe ik 1400 meter. Ik heb alleen een beetje slappe benen en voluit lukt niet vanwege de sondedraad. Maar dat komt wel weer.

Ik ben ook weer aan het haken geslagen...je moet toch wat om de dag door te komen. Ik heb een aapje gehaakt. Ik had gisteravond bijna alles klaar op de oren en de staart na. Dus vanmorgen wilde ik het dorp in gaan om wol te kopen en om een passende zwarte broek te kopen.
Ik was om half 10 beneden en ik bedacht om alvast de sondevoeding te vervangen en gelijk mijn sonde door te spoelen. Zo gedacht, zo gedaan maar.. Ik kreeg de sonde niet door gespoeld. Gisteravond was het ook al iets moeilijker dan normaal zou moeten, maar ik moest naar bed omdat mijn accu van de pomp leeg was. Ik heb alles geprobeerd maar er was geen beweging in te krijgen. Wat een ramp. Ik zag mij vanmiddag alweer naar het UMCG gaan. Ik uiteindelijk toch maar even gebeld met de nurse practitioner. Die zei dat ik maar een met cola moest proberen, meestal werkt dat. Nou, eerst niet maar toen ik de voerdraad er weer doorheen deed, ging ie er verder in dan eerst. Dus nog maar eens met cola en toen echt heel krachtig geprobeerd het spuitje door te drukken en toen ineens..PLOFFF...pfff hij was er door. Helpt wel cola!
Nou toen de sonde er an en toen ben ik naar het dorp gegaan. Eerst naar de wibra om een nieuwe bol wol te kopen, toen naar de apotheek omdat er een aantal medicijnen niet bij de bezorging zaten gisteren. Ik had eerst de huisarts gebeld en die heeft de recepten doorgefaxt en toen kon ik ze gelijk ophalen. Wat een gedoe. Sommige medicatie kun je wel inspreken op de receptenlijn maar krijg je gewoon niet. Vaak zijn dat antibiotica (de fluconazol tegen de schimmenl)want dat is meestal geen herhaalrecept. Ik moet daar nog steeds mee doorgaan maar mijn doosje raakt wel leeg.
Bij de apotheek hadden ze het alemaal al bijna klaar staan...dus kon ik het mooi meenemen. Ik ben nog even naar Zeeman gegaan want daar hadden ze ook wol en ik had er vorige week een bustier gekocht en nu wilde ik nog een zwarte. Ik heb nu drie. Een witte, huidskleur en zwart. Mijn gewone bh's zitten op het moment niet goed en doen zeer op mijn litteken. En het sluitinkje valt iedere keer net op mijn botje van mijn ruggegraad. En deze bustiers zitten wel fijn.
Ik kwan ook nog mijn tante tegen en die zocht een mutsje met klep. Die had ik nergen gezien...en zij kon ze ook niet vinden.
Maar goed, ik ben toen naar C&A gegaan en heb nu een zwarte broek in mijn maat (40) gepast en jippy!!! Hij zat goed. Het is ook een stretch dus kan ie meegroeien.
Verder kwam ik een heel leuk zwart-witte tuniek tegen in het kortingen rek. Er stond 14,95 op en er zat 40% korting op. Dus een koopje... Dus ik liep nu heel blij de winkel uit..

Ik vond het wel koud en ben snel weer naar huis gegaan. Daar heb ik even bouillon gehad en ben gelijk de oren en staart van de aap gaan haken. Die is nu af. Nu maak ik een teckeltje en daarna ga ik de strawberry shortcake poppetjes haken. Dat popje heb ik ooit eens gekregen toen we in california waren. Ik heb het kapot gespeeld. Toen ik een cd met haakpatronen kreeg, stonden deze poopetjes er op. Nou, dat was wel iets voor mij! Straks beginnen!

Verder belde de nurse practitioner nog terug en hij vertelde mij dat ik een leverpuntie moet. Dit nav de leverscan. Daar zagen ze iets op maar het is niks ernstig maar ze willen wel even kijken wat het is. Gatver een punctie...zou het pijn doen? Ik vroeg of ik een roesje kon krijgen maar de np-er zei dat het niet gebruikelijk is. Maar op internet las ik dat het wel kan. Dus dat ga ik wel ff vragen. Ben een beetje bang geworden voor dat soort gedoe. Laat mij maar even slapen en dan is het gedaan als ik weer wakker word. Ik hoor nog wanneer het is. Hier nog wat informatie...


Leverbiopsie
Met behulp van een naald wordt een stukje leverweefsel weggenomen, dat nader wordt onderzocht

leverbiopt:
De enige manier om het leverweefsel direct te kunnen bekijken onder de microscoop is het leverbiopt. Voorafgaand aan een leverbiopt wordt de patient eerst lokaal verdoofd en wordt er een roesje gegeven. Daarna wordt er met een speciale naald tussen de ribben door in de lever geprikt om zo een klein pijpje leverweefsel te verkrijgen. Dit stukje leverweefsel wordt vervolgens door de patholoog onder de microscoop bekeken. Hierbij kunnen de volgende aspecten worden onderscheiden:


mate van fibrose (verlittekening) van het leverweefsel
mate van ontsteking
opbouw van het leverweefsel
bepaalde specifieke kleuringen kunnen gedaan worden




Geen opmerkingen: