Sandy's statistieken

dinsdag 1 januari 2008

nieuwjaarsdag en centrale spoedopvang



Iedereenwensen wij een gezond 2008 toe.
We hebben een hele fijne, gezellige oud en nieuw gevierd. Arjan moest werken tot 4 uur en mijn moeder en ik hebben vast veel dingen klaar gezet. Mijn vader kwam ongever rond 13 uur en om een uur of 4 kwamen arjans ouders. Arjan kwam ook een uu of 5 binnen. Toen hebben we gegeten en opeens ontdekten we dat mijn duodenumsonde uit mijn neus was gegleden. Ik ben nl zeer verkouden geworden en door het snot dat langs de sonde loopt is ie los gegaan en eruit gegleden. Ik meteen bellen met groningen en ze zouden me terug bellen of ik gelijk moest komen of morgen.

Na een uur heb ik maar weer eens gebeld en ze zouden me bellen wanneer ik echt moest komen en ik kon rekening houden met morgen. Na een half uur belden ze terug en ik moest me 9 uur op de centrale spoedopvang melden. Zo, lekker vroeg...iej

Na weer een half uur belden ze nogmaals op dat het maar om 11 uur moest zijn. Konden we toch wat uitslapen...

Tegen 8 uur kwamen jan en lydia met de kinderen en de hond. Het was een gezellige volle boel. In elke slaapkamer sliepen deze nieuwjaarsnacht mensen. Fijn he zo'n groot huis.
We hebben gezellig zitten keuvelen. De twee kleine kinderen lagen in ons bed tv te kijken en de wekker in de gaten te houden want als het 23.30 uur zou zijn, dan zouden we ze komen halen voor de champagne! Ondertussen zijn ze allebei wel een keer beneden geweest om te vrgen of het al tijd was...

Na 12 uur gingen ze allen naar buiten om vuurwerk af te steken. Ik bleef lekker binnen, ik hou niet (ben er bang voor)van knallen en ben er wel eens in een panische reactie zo naar huis gereden dat ik niet weet of ik wel voor het verkeerlicht heb gestopt. Dat was nog in de tijd dat ik met de trein naar school ging en in de tunnel kreeg ik strijkers om mijn oren..
Rond 2 uur zijn wij naar bed gegaan en was het stil in huize rooorda. Ik ben een keer wakker geworden omdat de hond ging blaffen. Er liepen mensen voorbij en hij lag op de bank en zag ze natuurlijk lopen.

Ik werd om halg 9 wakker en ben gelijk gaan douchen. Iedereen sliep nog, althans dat dacht ik. Toen ik beneden kwam, was mijn vader al beneden. Hij zei dat ie om 4 uur wakker werd en maar naar beneden is gegaan. Daarna kwam arjan ook want we hadden afgesproken om een uur of 10 richting groningen te gaan. Toen we weg gingen, kwam mama beneden en die is even met de hond een blokje gaan lopen.

Op de centrale spoedopvang was het bijzonder druk. Voral met dronken/stonede dropjes die of zewoon ziek ervan waren of iets hadden gekneusd. Ook zaten er wel 6 personen met oogletsel door vuurwerk. Fijn he vuurwerk kijken of zelf aansteken. Wij werden na een half uur wachten geroepen en we werden naar de rontgen gebracht. Daar ook even wachten en hebben we de pomp vast klaar gemaakt. We werden binnen geroepen en ik heb zelf eerst de sonde voor een deel ingebracht. Dat laatste gedeelte naar de darm toe werd weer onder rontgenbegeleiding gedaan. Hij zat eigenlijk vrij snel op zijn plaats. De radioloog heeft het beeld bekeken in vergelijking met de vorige keer en vond hem goed. Dus we waren klaar. Om kwamrt over 1 waren we weer in heerenveen en iedereen was wakker en ze hadden al ontbeten. Jan en lydia gingen als eerste weeg weg en toen hebben wij wat soep gegeten, dat kan ik verdragen. Gisteren ook wel wat hapjes gegeten en het is gelukkig goed gegaan. Geen pijn meer gehad.

Na het soephapje zijn mijn schoonouders ook richting huis gegaan. Ik ben toen op de bank gaan liggen, was nogal moe en werd steeds meer verkouden. Mama heeft nog geholpen met opruimen anders blijft het zo liggen. Arjan moet morgen weer werken en ik mag van mama gaan zware dingen doen. Ben natuurlijk wat verzwakt en het is lastig met de sonde. Overigens heb ik al een draagbare kangaroo 2100 pomp. Ze kwamen maandag om 5 uur die brengen. Ik blij dat het de pomp was die ik wilde hebben. Gewoon de oude geruild. Nu kan ik morgen de dietiste bellen dat ik al een pomp heb en dat ze die niet meer hoeft aan te vragen.
Nadat ook mama en papa naar huis zijn gegaan hebben we nog guido wyers gegeken. Dat hadden we opgenomen. Af en toe ben ik in slaap gevallen maar wat ik wel heb gezien vond in wel leuk!.
Deze week blijf ik lekker rustig thuis en volgende week dinsdag moet ik weer voor controle komen en donderdag 10 januari gaan we naar de prijsuitreiking in het Hilton Hotel op schiphol...Dus nog een weekje rustig aan doen.
Heerlijk..
Hoop dat ik wat snel resultaat zie van de sondevoeding, ik heb energy muti fibre. En dan 2 liter per dag. Ik heb gisteren wel wat dingetjes gegeten maar de kilootjes moeten er maar weer gauw aankomen.

We zullen het meemaken, of niet soms!

Geen opmerkingen: