Sandy's statistieken

maandag 31 december 2007

Lekker thuis!

Gisteren was het even hectisch in het ziekenhuis en ik schreef ook een raar zinnetje zie ik nu! maar ik ben thuis.
Het was een kwestie van systeem passen op mijn eigen pomp, past dus...inpakken en wegwezen. en zo geschiedde het ook. We hadden overigens rap de spullen bijeen. De dochter van mijn buurman keek het met scheve ogen aan en zei hopelijk gebeurd het met vader niet zo want hij kan helemaal niet naar huis. Ze wilden hem wel naar huis hebben...maar dat weet zij nog niet.

Thuis moesten we de pomp aan het stroom zetten. Het blijkt dat deze pomp geen batterij heeft, dus in de auto heb ik tijdelijk geen voeding gehad. Ik loop nu met een stroomsnoer ipv een zuurstof snoer. Maf man, gelijk geen loopvrijheid meer, das wennen zeg. Ook heb ik eigenlijk de verkeerde systemen bij de apotheek besteld. Hopelijk kunnen ze een paar leveren van die ik nu heb want anders hebben we een probleem.
De sondevoeding wordt opgebouwd en ik begon vrijdag met 500 ml, zaterdag op 1 liter en vandaag 1,5 liter en morgen zit ik op 2 liter en dat blijft dan zo tot nader orde en dat ik wat kilootjes ben aangekomen. Ik eet alleen (officieel) vloeibaar. Alleen heb ik wel honger en eet zo nu en dan ergens een hapje van.
's morgens eet ik bambix net als toen ik nog klein was. Niet heel dik hoor, beetje melk in een beker in de magnetron en daar doorheen bambix mixen. Best wel lekker, maar heb toch wel liever brood met kaas en jam en beleg. Maar ja daar kreeg ik zoveel pijn van, dus even niet.
Verder drink ik wel thee of carvan cevitan en bouillon. Ook neem ik wel een maria kaakje en sop ik die in de thee. Ik eet 's avonds een bakje kwark.
Gelukkig heb ik daar nog steeds geen last van gekregen. Af en toe op een zuurtje knabbelen is ook wel lekker..van die napolionkogels en honingdrop.

Vandaag hebben mama en ik het huis klaar gemaakt voor morgen. Dan hebben we gezellig oud en nieuw en blijft iedereen slapen. Alle bedjes zijn bijna opgemaakt. Verder hebben we alvast soep enz gemaakt, dan hebben we niet zoveel werk morgen, alhoewel..ahah.
Papa komt morgen weer terug.

Vanochtend heb ik het service nummer van die sondepomp gebeld, hulpmiddelencentrum friesland. Ik moest inspreken en dan zouden ze mij zo snel mogelijk terug bellen...Ik had gezegd dat mijn sondevodingspomp geen accu heeft en dat het niet handig is omdat ik niet weg kan omdat de pomp het dan niet doet en of ze evt een vervangende hebben...nou ik ben mooi niet terug gebeld, niet spoed genoeg denk ik.
Morgen zal ik ze wel bellen. Ik moet ook naar de apotheek, huisarts de ontslagbrief brengen en we moeten nog kaartjes kopen voor de wedstrijd heerenveen tegen az op 19 januari. Ik ga dan met mijn schoonvader gezellig! Arjan zit dan op zijn eigen stoel.
Maar misschien is het wel uitverkocht.
Verder moet ik de Umts kaart weer versturen, korte opname dit keer haha!
En dan hoop ik binnen een uurtje weer thuis te zijn, anders loopt mijn sonde schema in de war! Tenzij ik een vervangpomp krijg met wel een accu.

Woensdag wordt geregeld dat ik een ambulante pomp krijg die je in een draagtas kunt stoppen. Ik denk dat het wel een tijdje moet met sondevoeding. Maar ben blij dat het goed gaat en dat mijn darmen dat aan kunnen. Zelfs het stoma produceert weer normaal, lang niet meer gehad..was steeds of brijig of diarree.

Ik ga slapen want morgen wil ik alles vroeg afhandelen.

Morgen avond een fijn feestje vieren met mijn dierbaren en dan is het 2008!

Iedereen een geweldig nieuwjaar toegewenst!


Geen opmerkingen: