Sandy's statistieken

maandag 4 februari 2008

follow up


Vanochtend stonden we om half 7 op en maakten ons klaar voor de reis naar het UMCG. De taxi zou om half 8 komen maar stond om 7.15 uur al voor de deur. Nou, dat was wel nodig want er stond weer een aardige file voor groningen. Toch waren we lekker vroeg. We hebben eerst een restaurantpas gehaald. Daarna zijn we naar de poli gelopen waar ik mijn papieren moest halen voor het bloedprikken. Bij het bloedprikken duurde het aardig lang want ik moest iets van 13 buisjes en dat meisje moest alle kleuren buisjes bijelkaar zoeken, want ze was er nog niet zo lang. Na het prikken heb ik mijn urine container ingeleverd en gingen we richting fysiotherapie waar ik eerst de enquetelijst moest in vullen over hoe je je nu voelt en wat je allemaal voor activiteiten al weer doet. Toen ik daarmee klaar was, gingen we aar de gang en daar moet ik de shuttletest doen. Elke keer gaat er een piepje als je kan vertrekken, de piepjes gaan steeds sneller na elkaar dus dat houdt in dat je sneller moet lopen. Ik ben nu al weer vergeten hoeveel ik heb gelopen. Ik had wel een beetje last van verzuring in mijn benen, maar veder ging het goed.

Om 10 uur waren we daar klaar en zijn we alvast naar het hotel gegaan. We vroegen of we onze bagage vast neer konden zetten. We konden gelijk een kamer krijgen en het is nummer 408 (4 feb '08) Toeval of niet?

We hebben onze bagage even uitgepakt en ik heb een shirtje aangedaan want ik heb het zo warm met mijn trui aan. Om 11 uur zijn we naar het stilte centrum gegaan. Dat was precies de tijd waarop de operatie een jaar geleden begon. Daarna zijn we naar de IC gegaan en heb ik even in het kamertje gekeken waar ik, dan wel met mijn buik heb gelegen. Er waren allemaal verpleegkundigen die mij verzorgd hadden toen ik nog slapende werd gehouden. Ik kende ze niet echt maar mijn moeder herkenden ze wel.

Tegen 12 uur gingen we lunchen in het personeelsrestaurant en daarna hebben we tot 13 uur even rustig op de blauwe bankjes bij de zijuitgang gezeten. Toen moest ik weer naar de fysio om nu de 6 minuten looptest te doen. Ook dit ging wel goed. Daarna de spierkracht meting. Ik krijg de uitslagen van alle stest, dus voor en na de transplantatie van haar thuis gestuurd. Na de looptest hebben we thee gedronken en moest ik om 14.30 bij de longfunctie wezen. Ik zit nu op 3.01 FEV1 Dus zeer aardig. Het ging prima. Het HB gehalte was wel wat laag nl 5,9 en dat zou tegen de 7 moeten zijn. Nou ja, horen morgen wel wat er gaat gebeuren. We zouden nogeven groningen in gaan maar het regent zo dat we toch maar naar het hotel zijn gegaan. Nu kijken we even tv en as the world turns en dan gaan we weer even eten in het ziekenhuis.

Tot zover gaat het allemaal lekker snel...

Geen opmerkingen: