Sandy's statistieken

dinsdag 8 september 2009

Las Vegas!

Las Vegas, 7 september ’09

Vanochtend om half 8 ging mijn wekker, was toch niet helemaal uitgeslapen maar oke, ik was wakker. Ik heb gisteren nog de film “runnaway bride “ met Julia roberts en richard gere gekeken en daarna ben ik in slaap gevallen.
Ik had van te voren al bedacht dat het breakfast hier weer lala zou zijn maar Arjan dacht dat het nu wel beter zou zijn dan toen, het continental breakfast heette. Het was nog steeds niet anders. Ik wilde nl broodjes kopen gisteren, voor het ontbijt maar hij vond dat we niet aan het kamperen waren….Hij ging naar de office maar kwam met alleen koffie terug, niks voor mij zo is ie dan ook weer….duhh. Hij zei dat er geen thee was. Ik had gewoon warm water laten lopen door de coffeemaker want die was er ook. Dus ik had allang thee. Maar goed de broodjes kwamen wel van pas. We hadden nog ham en smeerbrie en mijn boter in de koelkast want die was er en ook een magnetron zelfs. Wij zijn uiteindelijk, nadat we nog even met beide papa’s hadden gechat, op weg gegaan. We zijn om kwart voor 9 vertrokken richting Las Vegas. We moesten ongeveer 2,5 uur rijden. Halverwege hebben we gestopt bij een tankstation. We hebben koffie gedronken, en ik heb haarelastiekjes gekocht. Gisteren had ik zo’n warme nek en helemaal nat haar, dus dacht ik maar een staartje in te doen. Het is echt een uitkomst, lekker fris. We rijden met de ramen open, want van de airco ben ik al vier dagen verkouden. Lekker lastig, ik hoest ook wel, maar Arjan ook. Dat komt echt door de airco.

We waren ongeveer half 12 bij het hotel, Excaliber, vlak naast het luxor. Wow we zijn er!
We parkeerden de auto en besloten om later onze koffers ect te gaan halen. We hebben ons ingechecked en er was geen koelkast op de kamer. We konden deze wel huren maar het was 24 dollar per dag. Dat is nog duurder dan de hele kamer….Dat hebben we maar niet gedaan. Arjan zei; “we kopen wel zo’n cooler bij walgreens, een warenhuis”. We hebben kamer 23-1-68, we zitten op verdieping 23, tower 1 en kamer 68. Excaliber is een kasteel en heeft vier towers, dus vandaar nummer 1. We hadden de auto op de hoofd parkeerplaats neer gezet maar dat is een beetje ver lopen met de koffers. De kamer ligt ook helemaal aan het einde van de gang. Gelukkig heb ik nu nieuwe longen! Toen we alles op de kamer hadden, zijn we een eindje gaan rijden. Hebben maar weer bij Denny’s gegeten en zijn toen boodschappen gaan doen. Brood, pindakaas voor de kleine jongen, neusspray voor het kleine meisje en de cooler. Deze kan op netstroom en op de sigaretten aansteker in de auto. Toen zijn we richting hotel gegaan en toen kregen we een beetje ruzie over internetten op de kamer. Het kost nl 13.99 $ per 24 uur. Ik vind dat een beetje veel. Maar toen bemoeide Arjan zich met nog meer zaken dat ik een beetje boos werd. Ik had het warm, toch wel wat vermoeid enz enz. Ik denk pas dinsdag internet te doen tot vrijdag of zo, iets van 2 dagen. Maar goed, Arjan is nu even gaan wandelen en ik ben aan het schrijven geslagen en ga nu even een half uurtje liggen. Hij zou om half 7 hier weer zijn. We gaan dan een hapje eten.

De rest van de avond

Ik heb even geslapen en tv gekeken. Ik was net wakker toen Arjan weer terug kwam. Ik heb me omgekleed en we zijn gaan wandelen. Arjan had al leuke winkeltjes ontdekt maar we hebben nog niks gekocht. We aten een stokbroodje met grilled beef en het was erg lekker. Jammer genoeg begon mijn stoma al het vorige eten, erg vet, eruit te persen, ik heb nog geprobeerd op een wc in het New York, New York, mijn zakje leeg te maken maar het bleef maar lopen. Toen maar snel terug, schoongemaakt en een paar extra zakjes mee nemen.
We zijn toen nog de “Las Vegas boulevard” een stukje op gelopen en rond 22 uur hebben we water gekocht bij “walgreens” op de strip. Ik moest nl mijn pillen innemen en naar een cafe gaan, wilden we niet. Wat ik wel schokkend vind, is dat er overal gerookt mag worden, niet in onze kamer maar je kunt er voor kiezen. Toen we binnen kwamen in dit hotel rook ik het al, terwijl er tegenwoordig nergens meer gerookt mag worden. Maar wat nog erger is, is dat je gratis aan een “oxygen” bar mag zitten. Dat is gezond volgens de mensen die erbij staan. Ik ben blij dat ik er af ben!!!
Maar goed, dat is Amerika op z’n smalst zal ik maar zeggen. We zijn weer richting Excaliber gelopen en hebben onze kamer opgezocht. Weer een belevenis rijker.

Geen opmerkingen: