Sandy's statistieken

zondag 5 maart 2006

"Baby" Shani Davis

Afgelopen donderdag moest ik vroeg op want ik ging weer eens naar thialf. Met onze astma schaatsploeg naar de schaatstrainingen kijken. Dit keer pas om 10 uur dus heel erg vroeg was het niet. Vorig jaar was het om 9 uur. Dus een uurtje later was voor mij wel aantrekkelijk. Toen ik aan kwam rijden, zag ik werkelijk weinig auto's op het parkeerterein staan. Ik hoefde deze keer niet eens gebruik te maken van de invalideparkeerplaats, zo dicht bij de deur kon ik nog parkeren. Vorig jaar was het een drukte van belang. Overal beveiligingsmensen, een hele media tent voor de deur van thialf, nu alleen een heftruckje met wat ladingen voor de horeca. Er stond wel een mannetje bij de deur die hem ook open deed voor me. Ik vroeg of er al mensen van het astma fonds waren en hij zei dat er al een paar rondliepen. Ik zag inderdaad een aantal net de trap naar de kantine oplopen. Dus die ben ik maar gevolgd. In de kantine zaten al een paar anderen en door het raam kun je op de baan kijken en ik zag dat het nogal donker en vooral leeg was. Sippe was er wel al om 9 uur en die had Frabice en zijn italiaanse ploeg gezien. Nu waren de japanse schaatsers aan het warmlopen om daarna het ijs te betreden. De zamboni was bezig het ijs glad te maken voor de tweede trainings sessie.
We zaten er een tijdje toen Sijtje van de Lende in onze buurt ging zitten. We raakten met haar aan de praat en zij wist dat de ploegen tussen half 11 en 11 uur het ijs op zouden komen. Ze vertelde ook dat de meeste schaatsers wel moe zijn na de olympische spelen en dat er daarom wat later getraind ging worden dan normaal. Meestal om deze tijd waren voorheen de meeste schaatsers alweer van het ijs.
Wij gingen maar eens naar de baan toe en het overgrote deel van de nederlandse schaatsers waren al aan het warm lopen. We hebben ze aardig zien trainen. Ook hebben we Shani Davis zien rijden. Aardige gozer. Wilde wel even met een paar van ons op de foto. Ik zou een foto maken en toen waren de batterijen leeg terwijl ik ze net had opgeladen....tsss heb ik weer!! Gelukkig had onze voorzitter Geert zijn camera bij zich en stuurde me zonet de foto's toe....."Ze zijn niet scherp, ze bewegen heel erg, maar dat ligt aan de schaatsers!", schreef hij erbij! Oordeel zelf....
( Baby Davis foto 1, 2 met de nederlandse ploeg op de achtergrond, foto 3 Anni Friesinger en foto 4 Ireen wust met de nederlandse ploeg op de achtergrond)



Geen opmerkingen: