Sandy's statistieken

woensdag 8 maart 2006

portemonee kwijt

Vandaag overkomt het me !
Ik ben mijn portemonee kwijt. Ik ben hem verloren in het museum. Daar huisvest de cirkel waar ik dus boetseer. Ik had nog betaald in het museumcafé voor de thee en ik kreeeg 4 euro terug. Ik was na de thee nog naar de wc gegaan en had mijn portemonee op het zeepcontainertje gelegd en zei nog tegen mezelf: "niet vergeten, nee, nee". Voor mijn gevoel heb ik hem meegenomen en toen ik in het lokaal kwam, ben ik hem kwijt geraakt... of heb ik hem ergens gelegd waar ie niet hoort. Normaal gesproken doe ik hem in mijn jaszak terug maar nu dus niet.
Ik kwam er achter toen ik mijn jas aan deed om naar huis te gaan. Ik voelde in mijn zak maar merkte dat ie er niet was... Ik was alleen in het lokaal met nog een vrouw die met haar beeld bezig was. Ik ben toen gelijk naar de wc gegaan maar daar lag hij niet meer. Ook lag ie niet in de afvalbak. De receptie was al dicht en het café ook al. Toen heel het lokaal uitgekamt samen met die mevrouw. Nergens mijn portemonee.
Ik heb een briefje geschreven en bij de receptie gelegd. Ook heeft annelies van keramiek nog in het kantoortje gekeken of ie daar toevallig gebracht was. Maar goed, nergens dus...
Thuis gekomen toch maar mijn pinpas geblokkeerd en ik krijg binnen 7 dagen een nieuwe pas. Maar ja mijn rijbewijs en allemaal andere pasjes zitten in die portemonee...Bah, balen.
Ik dacht dat ik hem misschien wel in een van de andere jassen heb gedaan ipv in mijn eigen jas.

Na het eten bel ik mijn moeder en vertel het haar. Zij heeft ook een pasje van mijn rekening en het toeval is dat ze zaterdag komen, dan kan ik in ieder geval met haar pasje geld halen voor volgende week...
Tijdens het bellen met mama, krijg ik een wisselgesprek en het is iemand van de cirkel. Ze zei dat ze hoorde dat iemand een portemonee gevonden had, maar omdat er niemand aan de receptie was, heeft die hem naar de VVV gebracht. De VVV zit ook in dat gebouw. Maar als wij weggaan is de VVV al dicht, anders hadden wij daar ook wel even gevraagd.
Hoera!!! hij is gelukkig gevonden!
Hoef ik geen aangifte te doen bij de politie om een nieuw rijbewijs aan te vragen...
pfff....ik hoest gelijk minder, de spanning is weg.

Geen opmerkingen: