Sandy's statistieken

donderdag 30 maart 2006

futloze donderdag

Ik ben vandaag niet fit, futloos, beetje ziekig, moe, kortom heb het even niet. Ik was vanochtend wel vroeg wakker, mijn neus zat dicht, eigenlijk vol met snot en ik had een keel van schuurpapier, door het ademen via mijn mond omdat mijn neus dicht zat. Als je dan gaat zitten, doet je neus gewoon pijn omdat ineens het snot wegtrekt en de hele dag wegblijft maar waarom het dan 's nachts, als ik lig naar mijn neus loopt, daar snap ik dan echt helemaal niks van. Ik ben eerst maar gaan inhaleren, eten en as the world turns gaan kijken. Ondertussen het boek "Mijn zoon heeft een sexleven en ik lees mijn moeder Roodkapje voor" van renate dorrestein, uitgelezen. Ik had dat maandag van mijn hulp Petra gekregen voor mijn verjaardag.




Heleen en haar man Peter kweken winterbloeiende planten. Ze houden van hun werk, van elkaar en van hun twee kinderen. Maar als Heleen bijna vijftig is, beginnen niet alleen haar hormonen haar parten te spelen. Haar zoon maakt een fietstocht door Australië, angstig ver weg, en haar huwelijk vertoont achterstallig onderhoud. Als dan ook nog haar moeder, met wie ze een moeizame relatie heeft, een herseninfarct krijgt, wordt Heleens leven steeds grotesker. Er passeert geen dag meer zonder de terreur van de zorgen om de tachtigjarige. Eén ding staat voor Heleen als een paal boven water: haar in huis nemen wil ze niet. Maar hoe legt ze dat uit aan de anderen? En dat is niet de enige vraag waarvoor ze zich gesteld ziet. Gaat haar man vreemd? Hoe moet ze haar dochter Lizzy beschermen tegen alle gevaren van het leven? En zal schildpad Bingo, haar moeders oogappel, ooit nog ontwaken uit haar winterslaap?

Het weekend waren we naar arjans moeder geweest. we hadden eerst uitgeslapen wat we niet van plan waren. Meestal ben ik wel vroeg wakker maar door het verschuiven van de tijd deze keer niet. Dus konden we 10 uur weg niet meer halen. We waren er pas rond het middag uur. Nou ja, vroeg zat dachten wij. Het viel me deze keer wat zwaar zo'n dag. Ik was maandag gebroken. Merk dat het toch ook weer veel energie kost. Heb 's middags even op bed gelegen en toen kon ik 's avonds wel gaan schilderen. Ik had het schilderijtje, waar ik op terug zou komen, aan mijn schoonmoeder gegeven. Ze vond het wel leuk maar ze herkende in eerste instantie haarzelf niet. Pas later. Ik heb het meisje van vermeer met de parel geschilderd met het gezicht van mijn schoonmoeder. Zij stamt af van de schilder vermeer.





Ik ben nu begonnen met een paard dat door de branding rent. Een foto dat ik van webshots heb. Ik vond het erg mooi en dacht het wel te kunnen schilderen. De vermeer is toch ook gelukt, mijn leraar vond het een ambitieus project maar vond het toch wel goed gedaan. ( meissie)
De opdracht is ook om iets dromerigs te maken, een soort van fantasie achtig schilderij. Nou dit is het wel hoor, zo'n bloedmooi paard door het water rennend...

Van gisteren ben ik nog moe, ik heb mijn beeld nu helemaal in het gips zitten. Ook moesten we weer met het mannelijk model verder. Ik ben een nieuw beeld begonnen en deze keer ging het beter. Ik heb hem ook meteen laten drogen, dan is het volgende week klaar om te bakken. Het was gisteren weer een lange dag. Ik was behoorlijk gesloopt toen ik thuis kwam. Arjan was al bezig spagetti te maken en na het eten ben ik op de bank gaan liggen en ben er pas af gestapt toen ik mijn inhalaties ging klaarmaken en naar bed ging. Vandaag neem ik het ervan. Lekker liggen, lezen, tv kijken, weblogje maken en verder niks...
o ja gisteren kwamen we er achter dat macy ook een weblog bijhoudt....Macy. We kregen nl een mail dat web-log een nieuwe 'omgeving' krijgt om logjes te plaatsen. We moesten wel even nadenken en gokken welk gebruikersnaam 'ze' ook alweer gebruikte...Humor!!!

Geen opmerkingen: