Sandy's statistieken

zaterdag 7 februari 2004

Nou ja niet naar beneden??? Ik kon weer niet slapen, ik heb mijn sonde en pomp gepakt en ben achter de pc gaan zitten. Toevallig was papa nog online en hebben we gezellig tot 3 uur gechat. Toen ben ik naar beneden gegaan en heb de sonde aan de lamp gehangen en ben weer eventjes op de bank in slaap gevallen.

Woensdag na het douchen zag ik dat ik hele dikke enkels had. Ik had een beklemmend gevoel in mijn borstkas, net alsof er iemand op je zit.
Toen heb ik mijn longarts gebeld en die stelde voor om via de huisarts plastabletten te nemen. Om half 4 konden we ze ophalen bij de apotheek. Ik ben toen even bij het boetseren wezen kijken en Arjan is de tabletten gaan halen. Toen we thuis kwamen, heb ik direct eentje ingenomen, ik moest wel wat plassen maar niet echt extreem. Die avond heb ik wel iets geslapen in poses. Ik ben niet naar beneden geweest en heb bijna zittend in bed geslapen.....
De volgende ochtend waren mijn enkels nog wel dik maar wel minder. Ik heb de huisarts nogmaals gebeld of ik de tabletten nog mag of niet. Ik mocht er nog wel eentje innemen want het was nog niet voldoende weg. Ik moet maar kijken of ik denk dat ze nodig zijn en anders kan ik wel stoppen.

Donderdagmiddag kwam Jannes bij mij op visite. We moesten dingen van het astma fonds doornemen omdat we nog met de voorbereidingen zitten van de jaarvergadering en voorlichtingsavond. We moeten nog best veel doen daarvoor, en anders heb ik het meeste al wel gedaan...maar ja.

"s Avonds kwamen Margriet, Hendrik en Truus even langs. De kinderen wilden even bij mij kijken. Ik chat regelmatig met ze via msn en met de webcam zien ze me dan zitten. Nu weten ze hoe het er bij staat. Hendrik belde vanavond al op of hij morgen weer mocht komen...

Vannacht heb ik wel redelijk geslapen, wel een uurtje achter de pc gezeten zo rond 3 uur. Toen maar weer proberen te slapen en rond half 7 werd ik wakker. Toen ben ik naar beneden gegaan en ben op de bank gaan liggen en werd om half 10 weer eens wakker. Dus heb ik wel flink geslapen.

Vandaag moesten we wachten op Hoekloos. Die zou een tweede draagtank brengen en het vat bijvullen, daarna zijn we naar homecenter in wolvega gegaan. Ik wil een nieuwe lamp voor boven de tafel want die lamp die er nu hangt, geeft een soort tl licht en ik zit nu wel vaker aan de tafel en dat licht stoort me gewoon...We konden helaas niks vinden, ja er zijn lampen zat, maar veel te duur. Ook wil ik een kruk voor in de keuken, dan kan ik bij het aanrecht zitten. Maar ja die waren er ook niet.

Het weer wordt het komende weekend erg slecht, dus blijf ik binnen. Ik moet maar geen verkoudheid oplopen. We kunnen veel sport kijken van het weekend. Tennis, schaatsen en darts. Dus vervelen zal ik me niet. Ook achter de pc zal me wel lukken...

Twee dagen geleden is Arian Visser getransplanteerd, hij schrijft een collum in het cf nieuws. Hij was laatst in netwerk over de wet op orgaandonatie. De dag voor zijn transplantatie had ik hem gemaild over hoe lang zo'n ambulox vat mee gaat want ik zag dat hij in die uitzending aan het vat zelf zat....Ik kreeg die avond nog een mailtje terug en de volgende dag las ik via de oef mailing list dat hij nieuwe longen heeft gekregen. Zijn transplantatie wordt op zijn website bijgehouden, hiernaast een link naar dat dagboek.
Ik ben er nu ook wel mee bezig want ik ga natuurliljk ook het traject in om op de lijst te komen.

Nu, ik hoop dat ik wat slaap vannacht.

Geen opmerkingen: