Sandy's statistieken

woensdag 18 februari 2004

Vandaag heb ik weer het een en ander te schrijven over de afgelopen dagen. Maandag kwam Petra weer en ze heeft het huis weer aardig bijgewerkt. Ze had haar tijd wel nodig. De vorige keer heeft ze obeven gedaan en maandag de woonkamer en vooral de ramen en dus alle stof weer weggepoetst. Maandag komt ze weer en dan een weekje niet en dan weer wel. We moeten maar kijken of het voor haar bij te houden is.

Maandag is rob thuis gekomen voor fysio enz. 's middags hebben we boodaschappen gedaan en zijn we naar de apotheek geweest en naar trekpleister want we wilden kijken naar een strijkkrukje voor mij voor in de keuken, dan kan ik zitten bij het aanrecht, maar de folder ging pas dinsdag in. Nou, ja dan niet.
Dinsdag ochtend ben ik bij rob in de praktijk geweest en daarna zijn we even bij beppe op bezoek geweest. Ze was naar de kapper en toen wij bij de kapper gingen kijken hebben we haar net gekruisd. Wij gingen met de trap naar beneden en zij met de lift omhoog. Toen we weer bij haar kamer kwamen, zat ze net op de bank. Waarschijnlijk wilde ze eventjes liggen maar wij hebben haar wakker gehouden voordat het eten kwam. Dat mensje leeft ook bij de dag, ze vraagt steeds welke dag en datum het is. En ze kijkt voortdurend op haar horloge of de zuster haar al komt prikken. en of het eten dan al snel komt. 10 voor 12 gaat ze al aan tafel zitten want om 12 uur krijgt ze eten. Toen zijn wij weer naar huis gegaan en hebben zelf ook gegeten.
Ik ben toen op de bank gaan liggen en heb heerlijk geslapen. Toen ik wakker werd, waren papa en mama er al. Ze kwamen omdat ze vandaag meegingen naar het ziekenhuis.




Om half 11 moest ik er zijn en toen gingen we met Dr Kraan praten. Ik had eerst geblazen en heb nog een longinhoud van 28%. Ik ben 11% achteruit gegaan na deze griep. Ik blies minder krachtig maar ik vond het gelukkig nog wel meevallen. Ik was bang dat het veel minder was geworden.
Het slechte slapen en het vocht ophopen, is een probleem van de slechte longfunctie en dat zie je heel vaak. Met plastabletten kan je daar wel iets aan veranderen en misschien met ademondersteuning 's nachts gaat het een stuk beter waardoor je slapen kunt en niet meer zo oververmoeid raakt en ook weer wat conditie kunt opdoen.
Het lijkt me niks maar misschien helpt het.
Ik moest nog naar de dietiste, fysio en bloedprikken en saturatiemeten, die was 95/96 met 1 liter zuurstof.

Daarna hadden we een gesprek met dr van der bij de transplantatie arts. Ze waren het eigenlijk vergeten, maar het is wel goedgekomen. Eigenlijk had hij de screening wel al willen doen tijdens mijn opname maar ik was eigenlijk te zwak om dat er ook nog bij te hebben. We hebben besloten om het niet langer uit te stellen. Ik hoef ook niet alle onderzoeken te doen en waarschijnlijk ben ik in een weekje wel klaar. Weekends mag ik toch naar huis. Dus binnen nu en drie weken heb ik waarschijnlijk de screening ook al gehad. Ze gaan dan ook beginnen met evt die ademondersteuning, maar ik weet het niet precies. We zien het wel.
Ik kan wel wachten maar waarop, mijn longen worden er niet beter op, alleen maar slechter. Met een trainingsschema kan ik ze wel iets beter krijgen, acceptabeler zodat ik nog redelijk mij kan bewegen, maar zonder zuurstof gaat het niet meer lukken.
Arjan is nu naar santpoort want we hebben kaartje voor hans klok maar ik zag het niet zitten om daar nog helemaal heen te gaan. Mama en papa zijn hier nog, ze zijn nu boodschappen aan het doen bij de lidle. Bij die slager verkopen ze worst die een neef van mijn vader maakt. Die heeft een slagerij. Papa vind het vlees in brabant niet te eten, hij vindt het friese vlees lekkerder. Die worst hadden ze bij truus op haar verjaardag gegeten denk ik, vandaar dat ze die willen hebben.
Ik ga ermee stoppen voor vandaag, even eten koken enz. De fysio komt om 18.00 uur, dus moet ik de tafel leeghalen want daar moet ik op liggen...

Geen opmerkingen: