Sandy's statistieken

vrijdag 12 september 2008

Im Schwarzwald

Vandaag eindelijk tijd gevonden om wat te schrijven. Dinsdag avond waren we rond half tien bij mijn ouders in tilburg en ik zou vroeg gaan slapen maar heb nog met mijn vader zitten kletsen. Hij was wel wat bezorgd dat we helemaal naar hier zouden gaan. Hij vroeg wat ik zou doen als het mis zou gaan. Ik heb hem verzekerd dat we hier naar het ziekenhuis zouden gaan en naar dr backer zouden vragen die vorig jaar mijn bloed voor trombose had geprikt, die dr had nl stage in het umcg gelopen en dan zou ik hem wel vragen om mij daarheen te sturen. Hij vond het denk ik wel geruststellend. We gingen om 12 uur naar bed, nog even journaal kijken en toen viel ik al in hun bed in slaap. Snel naar mijn eigen bed en ik ben niet meer wakker geweest totdat mijn vader ons om 4 uur wakker maakte. Pffoei, lekker vroeg zeg! Ik was nog lang niet uitgeslapen....
Mijn vader staat altijd om 4 uur op want hij moet om 5 uur beginnen, dus dat was voor hem wel gewoon. Arjan stond om half 5 op en toen hij net beneden was, kwamen zijn ouders al. We hebben koffie gedronken en om kwart over 5 zijn we gaan rijden. Onderweg hebben we halverwege koffie gedronken. Ik heb best wel veel geslapen onderweg, maar ja, wat wil je met zoveel lekkere pijnmedicamenten.
Rond half 2 waren we in Oberiflingen. Alexandra was er. We hebben natuurlijk koffie gedronken en zaten heerlijk buiten op het terras. Nadat de anderen kwamen, hebben we gegeten. Daarna hebben we buiten gezeten tot laat. Toen het wat kouder werd zijn we binnen gaan zitten. Toch hebben we het niet laat gemaakt wat de ze moesten allemaal de volgende ochtend werken. Om half 11 waren we allen naar ons bedje gegaan.

Ik werd om 7 uur wakker en kon ik mijn pijnmedicatie innemen. Om 8 uur werd ik weer wakker en om half 10 hebben we ontbeten. Het was erg mooi weer en we besloten naar Stuttgard te gaan naar de dierentuin Wilhelma, waar ook een botanische tuin bij zat. Erg mooi, zeer de moeite waard om te gaan kijken. De entree was overigens erg goedkoop, 11,40€ p.p. Dat is echt niet duur. Ga maar eens bij ons naar een pretpark of dierentuin. Maar goed. We hebben een hele mooie woensdag gehad. Toen we thuis kwamen, konden we gelijk aanschuiven voor de barbeque. Het was nog best wel warm, maar het werd snel donker en ook gelijk kouder. Toch hebben we tot half 10 buiten kunnen zitten. We hebben in de beneden kamer nog na zitten tafelen en de foto´s van australie van mijn schoonouders gekeken. Zelfs arjan en ik hadden ze nog niet gezien in het album. Door mijn operatie enz. zijn we daar helemaal nog nooit aan toegekomen.
Verder zijn we wel later naar bed gegaan dan de eerste nacht. Vanochtend was ik om half 9 wakker en heb een klysma genomen omdat ik toch het idee had wat vol te raken. We eten hier best veel vette dingen...barbeque he! Maar wel lekker....



Na het ontbijt zijn we naar freudenstad gegaan en hebben boodschappen voor de meiden gedaan. Michaela moest gewoon werken tot 12 uur en alexandra moest in hun eigen fabriek werken, want de orders blijven binnen komen. In freudenstad hebben we gewandeld en wat gegeten en gedronken in een bakkerij met een soort van restaurantje erbij. We hebben daar ook Schwarzwalder kirsch torte gekocht voor vanmiddag bij de koffie. Toen we thuis kwamen heb ik een klein half uurtje in bed gelegen. Ik had weer een beetje buikpijn en dat kwam natuurlijk door het middag eten, het komt altijd na het eten, en dan moet ik even liggen.
We hebben net chinees eten besteld en de meiden zijn dat nu aan het ophalen. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, dat zien we dan wel weer. Waarschijnlijk naar ikea want michaela heeft heel misschien een eigen huisje gevonden. Misschien gaa nwe er morgen even heen en de maten op meten. Maar dat weten we nog niet, hoor.



Zonet reed er een brandweerwagen voorbij met een paar kennissen van Nico erin. Blijkt dat ze een brandweer oefening gaan houden in het huis tegenover ons...
Ga ik ook ff kijken. Mocht ik morgen weer tijd hebben dan volgt het tweede stukje aus Schwarzwald....

Viele grußen aus oberiflingen!!!

Geen opmerkingen: