Sandy's statistieken

vrijdag 29 augustus 2008

Gronings ontzet en weekend verlof

Hierdoor was er op donderdag een zondagsdienst en ging alles een beetje langzamer dan anders. Wel kwam de arts en vroeg hoe het met me ging en hij stelde voor dat ik maar gezellig het centrum in moest gaan, dan kon ik ook wat meepikken van deze groningse feestdag. Ik heb eerst een klysma gekregen, ik moet er nu twee per dag eentje. Waarschijnlijk is nu de dikke darm wel wat leger maar elke keer na het eten drukt de volle maag waarschijnlijk op de dikke darm waardoor de pijn ontstaat. Ik hoop dat ze er achter kunnen komen op de contrast foto wat er mis is en dat er dan echt iets aan gedaan kan worden. Ik had gisteren een hele goede dag. Ik had geen pijn en zelfs na het warme eten niet. Dus ben ik tegen 14 uur naar het centrum getogen en het was toch druk. Het vloog me op een gegeven moment aan, ik ben maar een meisje uit de plaats hoor. Overal schieten mensen te voorschijn en lopen tegen je op...ieeee
Ik ben nog even naar de so low winkel geweest. Daar kun je allerlei rommeltjes enz tegen lage prijsje kopen. Ik heb een borstel voor de hond gekocht, een cameratasje voor arjans camera, een kleefroller en een spaarpot voor het internetcafe en dat voor 6 €. Verder ben ik even op de kermis geweest, waarvan hiernaast een foto.
Na het avond eten kreeg ik toch weer pijn en toen ik met arjan voor in het restaurant zat, hield ik het niet meer. Ik ben toen met zo'n golf kar terug gebracht naar de afdeling. Ik heb weer een spuitje gekregen en gelijk ook een klysma. Het hielp wel maar ik had nog wel wat pijn.
Arjan is toen naar huis gegaan en ik heb tv gekeken, oa de 50 beste hits van michael jackson. We hebben tot kwart voor 11 gewacht om het vuurwerk te bekijken. We zagen af en toe wat oplichten boven de gebouwen maar het was voornamelijk laag vuurwerk dus viel het voor ons wat tegen.
Vanochtend had ik gelijk al pijn, ik heb wel wat ontbeten maar echt lekker ging het niet. Na de koffie heb ik weer een klysma gehad.
De arts en nurse practitioner kwamen langs. Dinsdag wordt de foto gemaakt en hopelijk zien ze de oorzaak van de pijn. Ze denken dat er een verkleving is ontstaan rond de darm waardoor ie geen ruimte heeft als de maag zich vult en dat kan de pijn veroorzaken. Als dat zo blijkt, dan gaan ze dat via een kijk operatie verhelpen en anders moeten ze toch ook in de buik kijken. Waarschijnlijk zullen ze geen herstel operatie doen van mijn stoma want dat is wel een zware operatie en daar moeten we niet te licht over denken. Meestal denken chirurgen alleen aan opereren, maar ik heb wel cf, heb wel nieuwe longen en er is een en ander in de buik geweest. Als ik maar van de pijn af ben en normaal kan eten en weer gewoon op gewicht kom en kan blijven dan ben ik wel blij, ook al moet ik het stoma houden.

Ik zou net met eten beginnen toen weer een andere chirurg kwam kijken naar mijn buik. Zij zei dat dinsdag het onderzoek plaats vindt en dat we eerst zo door moeten gaan en vanaf zondag avond laxeren en een glucose infuusje krijg. Ik mag dan alleen vloeibaar eten/drinken.
Verder zijn ze nu met het team van pijnbestrijding aan het kijken welke pijnstilling ik mag hebben. Ze dachten aan pijnpleisters want de petidine die ik krijg helpt niet zo veel en meer geven is link voor de darmen, zoals ik al eerder heb geschreven, ze mogen niet stil komen te liggen natuurlijk.

Ik had vanochten mijn koffertje al bijna ingepakt en nu nog even dit afmaken en dan ook de laptop in de koffer. Arjan komt tegen 5 uur mij weer halen en dan eet ik hier nog mijn broodje op.

Dus als jullie willen komen, dan niet naar het umcg komen maar bel dan even thuis. Morgen is arjan jarig en zullen we het klein vieren, hopelijk met een barbeque. Ze zeggen al de hele week dat het mooi weer wordt maar is heb weinig zon gezien hier. Gisteren wel even en vanochtend een heel klein beetje.

Zondag avond ben ik weer in het umcg en zal ik verslag doen van het weekend. Ik heb dan weer genoeg tijd ..haha.

Geen opmerkingen: