Sandy's statistieken

donderdag 19 april 2007

Aardig dagje


Hallo,
Daar ben ik weer zelf. Ik wilde vandaag even kijken of ik mijn laptop had gesloopt of dat het echt het netwerk was...dat was het dus want hij startte gewoon op vanmorgen.
Ik heb goed geslapen, een paar keer wakker geweest om op de postoel te gaan en dat lukte mij al aardig, vorige nacht had ik nog hulp nodig om overeind in bed te gaan zitten. Ik werd om half 7 wakker, altijd, dan hoor ik de schoonmakers in hun opberghok praten en ik lig daar schuin tegenover, dan krijg ik altijd mijn medicijnen en als ik die op heb, ga ik nog een beetje dutten met karl noten op de tv. Tegen half 8 komen ze vragen wat ik wil eten en krijg ik mijn ontbijt. Rond 8 uur soms later komt de verpleegkundige de controles doen en bespreekt met mij hoe ik de dag wil indelen qua wassen en bed opmaken. Ik heb mijn haar bij de wastafel gewassen, ook mijzelf, in de douche. Daarna in de stoel aan tafel gezeten en de laptop aangezet. Ook een rondje afdeling gelopen met de fysio. Wel achter de rollator en het ging redelijk goed vond ik zelf. Toen kwam de nurse practitioner mij even controleren en even de medicatie doornemen. Daarna kreeg ik vistie van marjolein, een mede getransplanteerde cf erErg leuk even zo onverwacht visite. Daarna heb ik met maatschappelijk werk gesproken zeker tot het eten er was. Heb ik even in bed gegeten en toen ik wilde gaan slapen was mama er ook al want de stomaverpleegkundige zou om half 2 komen. Ze heeft ons uitleg gegeven over opvangmateriaal enz in de thuis situatie en wat wel en niet kan enz.
Daarna kwam arjan en mijn oom en tante kwamen mij weer even opzoeken. Echt lief van ze.
Ondertussen heb ik mijn broodjes opgegeten en daarna in de rolstoel mee naar beneden. We zijn even bij het chocolade vrouwtje (wil jansen) op visite geweest. Ze zwemt met mij in wolvega en na afloop drinken wij thee en koffie maar zij altijd warme chocolademelk. Ze wordt morgen geopereerd aan haar aorta waar een anorisma zit. Ze wordt via haar lies geholpen. Ze vond het zo leuk dat ik er was, we hadden elkaar al sinds voor mijn transplantatie niet meer gezien, omdat ik de donderdag niet meer ging zwemmen. Ik ging toen naar de oefenzaal in het abe lenstra stadion omdat twee keer per week zwemmen mij te veel werd.
Toen hebben arjan en mama nog even koffie gedronken en zijn we weer naar mijn kamer gegaan. Arjan met mondkapje want meneer is verkouden....ja zonder jas naar buiten gaan he, dan krijg je dat...
Heb mijn pyjama aan gedaan, mama heeft mijn voetjes nog even gemasseerd en om half 8 zijn ze naar huis gegaan. Ik moet nu zelf de laptop opruimen en dat is nog best zwaar voor me....en dat terwijl het een lichtgewichtje is...oef.oke weer training. Ook moet ik mijn medicijnen zometeen zelf uitzetten voor morgen. Heb weer een enorme tree met bakjes op tafel staan.
Ik drink mijn thee op, anders wordt ie weer koud. Kijk ik nog tv de way to FAME. Vind ik wel leuk om te kijken.
Zo dit was het wel weer voor vandaag. Ben nu wel behoorlijk afgemat en lig nu lekker in bed.
Morgen weer een update.

Geen opmerkingen: