Sandy's statistieken

vrijdag 20 april 2007

Dagje naar huis

Hallo,
Daar ben ik weer.
Vandaag was ik weer om half 7 wakker. Kreeg mijn actonel(om beter kalk op te nemen, 1 keer per week)en om 7 uur mijn andere medicijnen. Om half 8 mijn ontbijtje en om kwart voor 8 kwam de verpleegkundige mijn controles opnemen en we besloten om weer bij de wasbak in de douche mij te wassen. Ik moest bellen als ik haar hulp nodig heb.
Ik heb mezelf kunnen redden en was nog half aangekleed toen de dame die patienten naar onderzoeken brengt bij me kwam dat ik naar de rontgen moest en daarna longfunctie moest blazen....sta je daar. Nou de verpleeg even gebeld en ze heeft even geholpen om mijn kleren in een sneltrein vaart aan te krijgen.
Nou, het is gelukt, was bij de rontgen snel klaar en toen naar de longfuntie. Daar moest ik lang wachten, eigenlijk te lang...maar goed, ik heb nu 1.70 fev1 geblazen en dat is alweer beter!!!
Toen ik terug kwam op mijn kamer stond er een hometrainer...ai flink aan de bak denk ik. Heb vier traptredes gelopen en dat twee keer met de fysio. Wat een krachtsinspanning moet je daar voor doen, bah...
Ben toen ik terug kwam op de kamer gaan internetten in bed en om 12 uur heb ik aan tafel gegeten. Daarna even een slaapje gedaan en toen ik wakker werd, kwam de stoma verpleegkundige nog wat info brengen enz. En mama kwam om half 3, erg fijn dat ze er is.
toen nog even met de fysio een klein stukje gelopen want ik begin best vermoeid te raken omdat ik nu veel meer doe en mijn spieren ontzettend moeten werken om weer te kunnen functioneren.
Arjan kwam wat laat want het was druk op de weg. Hij is trouwens snip verkouden, hoesten en proesten..niet zo handig om in mijn buurt te zijn. Mondkapje voor en dat helpt ook niet echt, krijg je alleen maar meer hoest enz. Ik heb ze ook maar naar huis gestuurd rond 18 uur. Na mijn avondbroodje heb ik mijn medicatie uitgezet in mijn eigen bakjes (voor 4 dagen)Arjan had ze mee genomen. Ben er gisteren weer mee begonnen. Daarna heb ik mijn pyjama aan getrokken en nu lig ik lekker in bed achter de laptop en met een schuin oog tv te kijken. Ja, ik mis niks, haha.

Ik heb een website gekregen van mijn stoma verpleegkundige nl
stomaatje.nl erg interessant voor mij, natuurlijk want ik weet echt niks van stoma's enz. Op het plaatje staat een colostoma, dat ik nu heb. Ook wel dikke darmstoma. Er is nog genoeg darm over naar de anus om hem weer op te heffen ter zijner tijd, we zullen het wel zien, ik moet eerst een hele goede conditie hebben voordat die operatie plaats zal vinden. Moet het tot die tijd hier mee doen, en misschien blijft ie ook wel, want ik voel voorlopig toch niet voor een operatie, heb genoeg operatiekamers gezien.

Verder kreeg ik een leuke mededeling: IK MAG ZONDAG EEN DAGJE NAAR HUIS!!! papa haalt me dan op en arjan brengt me 's avonds weer terug. Mama gaat dan zondag met papa weer mee naar huis. Ze is dan al die tijd bij mij geweest. Papa al die tijd alleen en in het weekend was hij ook hier.
Dus kom niet zondag op visite in het ziekenhuis want dan ben ik er lekker niet. Ik kijk uit naar zondag, eventjes weer thuis zijn, poes aaien, op mijn bank zitten en waarschijnlijk heerlijk in de tuin zitten, ze zeggen dat het mooi weer wordt..joepie!

morgen meer...

Geen opmerkingen: