Sandy's statistieken

dinsdag 24 april 2007

Druk dagje

Vandaag moest ik ook weer vroeg naar de rontgen voor een buikfoto. Gewoon ter controle. Toen ik terug kwam heb ik mij maar een beetje gewassen en verder aangekleed. Ik had wel mijn shirtje aan gedaan maar mijn pyjama broek nog maar aangehouden, lekker lui. Toen maar even uitgerust in bed tot de fysio kwam, moest ik op de homertrainer. Ik heb 3 keer 2 minuten gefietst. Zwaar hoor..zere benen. Toen kon ik weer even rusten en tegen 12 uur kreeg ik weer de warme hap. Ondertussen kwam een dame van combi care uitleg geven over stoma gebruik enz. Ze zou eigenlijk gisteren komen maar er was iets mis gegaan in de communicatie. Maar goed ze was er vandaag.
Na ons gesprek ben ik weer gaan rusten in bed. Heb ik ondertussen de website van Ynske gelezen. Zij is een schoondochter van een nicht van papa en ze heeft gisteren een nieuwe lever gekregen. Ze wachtte al sinds september hier in het ziekenhuis. De berichten tot nu toe zijn positief. De kritieke fase is natuurlijk nog niet voorbij maar het zag er hoop vol uit.

Toen heb ik weer met de fysio een stukje op de trap geoefend. Ik heb nu 6 treden gedaan en het ging iets beter dan vorige keer. Maar wel weer erg zwaar...
Toen toch weer even gaan liggen en toen kwamen mijn verpleegkundige en een stagiere mijn stoma en wond verzorgen. Ik heb deze keer alles zelf gedaan: stomaplaat op maat geknipt, en opgeplakt, de stomazak eraan gezet enz. Het schoonmaken heeft de stagiere gedaan. Toen nog de wond verzorgd. Dat heeft de stagiere helemaal gedaan. Eerst spoelen met natrium chloride en dan de alcostat verwijderen (soort gaasje dat in de wond wordt gedaan, dat er voor zorgt dat de wond schoon wordt)De wond weer schoon spoelen en nieuwe alcostat er weer in, dan een vettig gaasje daar weer over en dan afplakken met een gaasje over het hele litteken. Er is nog maar een stukje dat nog open is, de rest is al aardig aan het genezen. Is wel een heftig litteken geworden...maar ja, daar zie je toch weinig van tenzij je naakt over straat wilt.

Ik lag een beetje tv te kijken maar wel mooi in slaap gevallen. Kwamen ze mij vertellen dat ik wat wijzigingen kreeg in mijn medicatie. Mijn witte bloedcellen zijn wat laag, krijg nu de helft van de imuran. Mijn rechter long ziet er nu beter uit, er zat nl nog vocht bij maar dat is sinds gisteren nagenoeg weg. Ik had gisteren ook alweer 1.88 fev1 geblazen dus weer goed. Ik krijg toch iets meer laxeerdrankjes want er was nog wel veel ontlasting te zien op de foto van mijn buik. Ik had vanochtend gezegd dat mijn buik nog steeds wel dik was en ik mijn broeken bijna niet aan kan, zelfs maat 42 niet echt. De beentjes verzuipen er in maar mijn buik puilt en beeetje uit. De ontlasting die ik produceer is aardig veel en stevig, en het is beter voor de stoma dat het wat zachter is. Leuke verhalen he!

Inmiddels was Arjan ook binnen en kreeg ik ook al weer bijna eten. Na het eten zijn we een blokje om geweest. Buiten het ziekenhuis om, was erg lekker om weer eens buiten het ziekenhuis te zijn. Daarna weer naar mijn kamer, pillen uitzetten en mijn pyjama aangedaan en toen ging arjan naar huis. Kijk ik nog even tv en om 22 uur de laatste partij pillen en dan lekker slapen.

Foto 1: buiten de poorten van het UMCG. Foto 2: Mijn kamertje, middelste raam aan linker kant. Foto 3: pillen uitzetten.

Geen opmerkingen: