Sandy's statistieken

zaterdag 21 april 2007

Zelf redzamer worden

Vandaag staat in het teken van zelfredzaamheid....Maar dat valt niet mee. Vanmorgen pas om 7 uur wakker geworden en mijn pillen opgegeten. Daarna om half 8 mijn broodje en toen nog even gedut en een natuurfilm gekeken op rtl 4(wist ik niet dat die er dan op zijn, maar sinds ik hier lig dus wel)Toen om half 9 kwam de vepleegkundige mijn controles doen en overlegde met mij hoe ik mij wilde wassen. We kwamen overeen dat ik onder de douche ging en dat is ook gebeurd. Lekker weer mijn haar gewassen alleen heb ik geen conditioner, dus is het erg pluizig, heb nu wel schuim, dus dat er maar even in. Heb vel zelf kunnen doen. Ook de computer zelf gepakt enz.Toen nog even een rondje afdeling gelopen want ik moest van de fysio vandaag zelf oefenen.

Daarna heb ik even in bed gelegen en ge-internet. Om 12 uur kwam het eten en dat heb ik weer aan tafel opgegeten. Ik ben zelf een paar keer met de rollator naar de wc geweest. Ik kon eerst niet met dat ding over het drempeltje komen maar nu lukt het me wel zonder hulp en ik kan nu zelf opstaan van de wc, en dat lukte eerst ook nog niet.

Daarna ben ik weer in bed gaan zitten internetten. Ik heb de websessies van de landelijke ontmoetingsdag van de NCFS gevolgd. Wel leuk dat je daar toch bij betrokken kan zijn zo. Wat handig die computers. Helaas is mijn verbinding net iets te traag geweest zodat het geluid af en toe weg viel.

Om half drie ben ik in de rolstoel gaan zitten en was van plan om zelf naar de fontein patio te rollen want er was een show met muziek en kindercircus. Leek me wel leuk. Ik was nog niet bij de lift en daar waren mama en arjan. Zijn we gezellig samen gegaan. We hebben even gekeken bij de show en daarna zijn we bij het restaurant voor, koffie en thee gaan drinken. Toen zijn we een rondje gaan lopen en zijn even naar het stiltecentrum geweest. Morgen ga ik niet naar de kerk, dus dacht ik daar even heen te gaan en mama wilde er ook nog even naar toe.

Rond vijf uur gingen we weer naar boven want mijn avondbroodje stond al haast klaar. Daarna zouden mama en arjan weggaan maar toen kwam Wil jansen, gebracht door haar verpleegkundige, even in de rolstoel op visite. Haar operatie aan haar aorta, via de lies is heel goed gegaan, anders zou ze niet komen natuurlijk. Waarschijnlijk mag ze maandag al weer naar huis. Mama en arjan zijn nog even gebleven en rond kwart voor 7 zijn ze weggegaan en brengen gelijk Wil weer terug naar haar afdeling, helemaal vooraan dicht bij de ingang.

Nu ga ik tv kijken en eventjes wat rondsurfen en dan slapen want morgen zal het wel een vermoeiende dag zijn...

Maar wel lekker thuis! En wie is daar nog meer...? (zie foto)

Geen opmerkingen: