Sandy's statistieken

maandag 23 april 2007

Zondag even thuis

Hallo,
Gisteren moest ik vroeg in actie. Pillen nemen, eten, wassen, aankleden. Daarna stoma verschonen en de wond verzorgen. Toen dat allemaal klaar was om half 10 kwamen mama en papa mijn kamer binnen. Papa wilde gelijk weg want anders is de dag zo om en gelijk had ie, natuurlijk. Eerst nog even vragen hoe laat ik weer terug moest zijn en mijn prograft innemen. Toen op weg naar huis, met rolstoel en rollator. De rit ging voorspeodig, bijna geen verkeer op zondag morgen, we waren zo in heerenveen. Arjan en Poes zaten ons al op te wachten...Eerst maar even op de bank zitten, Poes gelijk op schoot, heerlijk, wat had ik haar gemist. Toen even de post doornemen enz.



Arjans ouders kwamen ook gezellig. Kreeg allemaal planten in potten voor op het terras. Om 12 uur moest ik mijn pillen weer nemen en toen aten we soep met stokbrood. Lekker buiten in de tuin. Het smaakte mij erg goed. En buiten zitten vond ik ook lekker.



Daarna ben ik even op de bank gaan liggen en heb samen met mijn vader een slaapje gedaan. Arjan is toen even met zijn ouders naar het tuincentrum gegaan en mama heeft mijn kleding voor deze week ingepakt en de andere kleding gestreken. Komende week moet Arjan alles thuis weer zelf doen want mama is na 6 weken weer naar tilburg terug. Toen we weer wakker werden, zijn we weer buiten gaan zitten en hebben we sateetjes gebakken op de bbq. Was weer heel lekker. Daarna naar binnen gegaan en weer op de bank gaan zitten en mam heeft de keuken opgeruimd en mijn spullen enz verder ingepakt. Toen nog koffie en thee gedronken en daarna ging fam turenhout weg en mama en papa ook. Wij gingen ook niet veel later richting UMCG.

Het was lekker om thuis te zijn maar ik ben nog niet in staat om helemaal naar huis te gaan. Ik heb te veel hulp nodig om uit de bank te komen, naar de wc te gaan en ik kan de trap helemaal niet op. Dus wat dat betreft moet ik meer op krachten komen en ik denk dat het langer gaat duren dan menigeen denkt. Het komt allemaal wel goed maar het gaat langzaam vooruit.

Vanochtend moest ik al vroeg naar de rontgen en naar de longfunctie, ik blies nu 1.83 fev1, dus weer beter dan vrijdag. Toen ik terug kwam, moest ik nog naar het lab omdat de prikkers kwamen terwijl ik weg was. Toen ik weer op mijn kamer was, stond de fysio er weer. Zij zag wel dat ik aardig moe was en ze komt vanmiddag terug.

Om 12 uur heb ik gegeten en ga nu even slapen en om half 2 komt een vp van combi care, mijn nieuwe leverancier voor stomamateriaal. Zij gaat mij overal uitleg bij geven.

Straks komt Arjan weer rond 4 uur, gaan we dan weer even naar beneden en zal ik misschien nog met de fysio gaan oefenen.

morgen weer meer.

Geen opmerkingen: